Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Fy SATAN vad trött man blir på folk...

Ja, jag blir så inni helvete trött på folk.

Åkte ut en sväng med min pickis och två kompisar idag. Drog ut på sightseeing för att utforska de hoppmöjligheter som jag tipsats om av de mera inbodda Götarna, nämligen Jonsereds hoppgrop och hopptornet vid Kåsjön.

Vi anlände till Kåsjön vid 20-snåret, parkerade uppe på parkeringen (helt ensamma) och knallade ner till hopptornet för ett hopp vardera. De enda som fanns där var 4 småkids som lekte och var imponerade över våra volter, samt några campare, eller vad de nu var.

När vi efter 25 minuter kommer upp till bilen igen ser vi att innerbelysningen står på, och jag tänker att jag antagligen inte tryckte fast dörren ordentligt.
Kommer fram och ska låsa upp förardörren, och reagerar över att dörrlåset inte ser ut som jag tycker det brukar se ut.
Vi hoppar in i bilen och börjar backa ut från parkeringen när min kompis upptäcker att hans GPS som han dumt nog lämnat i bilen var borta.
Vi börjar fundera lite över vem som tagit den och hur de gjort det, om jag glömt dörren olåst eller inte. Han berättar att när vi kom lade han märke till en röd Volvo 740 (lite småstylad med alufälgar och tonade rutor full med ungdomar och en förare som tittade vääääldigt ihärdigt på oss) som körde iväg från parkeringen. Vi svär och förbannar oss över tjuvpack och det faktum att min bil nu inte bara har ett sönderbrutet tändningslås sen den blev stulen i maj utan även ett sönderbrutet dörrlås. Suck.

Väl inne i stan på väg till hans lägenhet för att se på film, inser vi helt plötsligt att tjuvarna även tagit mina sunkiga, 3 år gamla solbrillor från Statoil samt min kompis nyckelknippa som även låg i bilen. Denna nyckelknippa innehöll många nycklar till diverse lås, bland annat till lägenheten vi skulle till.
Nåväl, vi kom iaf in i lägenheten till slut (ett under att ingen ringde polisen, måste ju sett ut som ett inbrott), men det var ju bara toppen på isberget. Nu har han mängder av lås som måste bytas och lås som måste klippas och... Ja, så förbannat mycket jobb, för vadå? Vad i hela helvete har tjuvarna tänkt åstadkomma med hans nyckelknippa? De idioterna som tog grejerna (men sket i polarens plånbok och mobil som även låg i bilen) kan ju inte ha någon som helst nytta av nycklarna, utan tog väl bara dem för att fittas!?

Så nu undrar jag, om någon känner till en röd (vinröd?) Volvo 740 (sedan) som är lite stylad med tonade rutor, eller om någon ser den, så får ni gärna ta registernr. och PMa till mig. Puckona är säkert från Partille-trakten då de är sådana jävla idioter att de inte hittar utanför kommungränsen, så någon borde väl se dem tycker jag? Säg då gärna till, så ska jag ta med min tunga Abus Extreme-kjeTtIng och... :död

Nåväl, bortsett från det tråkiga avslutet på kvällen kunde vi iaf konstatera följande:

1. Hoppgropen i Jonsered är ju supersoft... Bortsett från att det är för grunt. Vi nöjde oss med ungefär 10m, och det var absolut gränsfall. Kör man inte grundlandning så slår man garanterat i botten. Och visst, vore det bara plan betong vore det ju inte så farligt, men som det är nu så ligger det ju både stora och små stenar, engångsgrilla och annat skräp där. Och att landa på det vore ju inte så skoj. Tråkigt som tusan, för hade det varit lite djupare och slät botten hade man ju haft grymt fina klippor att hoppa ifrån. Hittade en avsats på ungefär 20m som jag gärna hade hoppat!

2. Forsen från Jonsered och neråt mot Göta Älven var JÄTTEKALL och inte alls rolig att åka i, åtminstone inte den del vi provade på. Det var en man och hans son som tipsade oss om det, men vi tog nog fel ställe. Dock var det en ganska intressant upplevelse i efterhand, då vi nog bjöd fiskargubbarna som stod och kastade fluga samt de som gick på vägen bredvid på en syn då 3 killar i badbyxor kommer simmande/flytande nerför strömmen samtidigt som vi skriker bannor åt den person vars initiativ det var att hoppa i...

3. Badplatsen vid Kåsjön var jättefin. Nu var det ju mulet och sent, men jag ser helt klart potential! Måste ta och dra dit någon eftermiddag när det är sol och lugnt, då skulle man ha härlig hoppning framför sig!

Men ja, röd Volvo 740? Akta er! Vi är några som är plenty förbannade just nu, och vi emottager gladeligen tips om denna knarkarbil.

(Nu behöver det ju inte vara de i Volvon som gjorde det, men de är våra huvudmisstänkta och vi skulle iaf väldigt gärna prata med dem...)
 
Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Vaels hoj hittad!
Hojen hittad. Vi tog dom på Shell Nisseplatsen. Polis varit här. Längre version följer...

Signalement på killen som kom undan: Afrikan. Somalier?
Kakibyxor. Vit MXhjälm. Blå blekt vindjacka. 185cm. Lätt skäggväxt. Har enligt uppgift köpt hojen av en Magnus.

Jag finns på 0704-996788 om någon hör eller ser något.

(Vael är alltså oxå här. Glömde skriva det)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top