Veganskt "skinnställ"

Status
Ej öppen för fler svar.

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Det du skriver hör hemma i OT forumet. Detta är inte en diskussion som ska tas i den här tråden. Här var frågan köpråd. Gör en egen tråd och diskutera valet att vara vegan om det är intressant för er att diskutera.

Ingen hade väl varit direkt purken på TS...
Om det nu inte hade varit för det här med just "mördade djur". För att det skall finnas mördade djur måste det finnas minst en mördare!
Rent juridiskt är det -såvitt jag vet- inte mord att ta djur av daga utan sannolikt kan det i den sämre ändan av det bli någon sorts djurplågeri(grovt eller annat), "mördade" implicerar en mördare och hur många här som deltagit i tråden och finns på forumet är då enligt TS åsikt mördare?

När det gäller mördare så brukar de flesta ha rätt starka åsikter om vad som skall hända med dylika mindre uppskattade individer. Det är vanligen inga välgångsönskningar som det handlar om? Så den underförstådda frågan är väl: Vad vill TS ska hända med de mördare som finns här?

Om TS, om tillfället gavs verkligen skulle ta det i akt, att administrera sin sorts rättvisa eller inte kan jag förstås inte veta...men att det finns någon som har gjort det anmärkningsvärda tankesprånget till mördade djur och givet vad en del "djurrättsaktivister" hittat på t.ex i Storbrittanien, så är det lätt att bli lite lätt orolig.

Det som verkar vara signifikant för de verkligen övertygade är att de för att göra rätt är beredda att göra fel.
Rätt till liv aktivister som mördar för att "rädda liv".
Djurrättaktivister som försöker döda och skada människor för att "rädda" djur...

Om nu TS är på riktigt så är det väl ingen som vill vara i närheten om han skulle få för sig att vilja ställa saker och ting till rätta..
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Vilken jävla smörja, kom med konkreta tips till mc-skydd istället för att klanka ner. Slöseri med diskutrymme på servern...
Den här tråden kommer inte hjälpa någon vid en framtida sökning efter alternativa mc-skydd.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det du skriver hör hemma i OT forumet. Detta är inte en diskussion som ska tas i den här tråden. Här var frågan köpråd. Gör en egen tråd och diskutera valet att vara vegan om det är intressant för er att diskutera.

Du har i princip rätt! :fakta

TS startade i inlägg 13 som är detta hela den här mördade djur grejen.
Till och med jag hade faktiskt ansträngt mig, faktiskt i inlägget direkt innan.
Någonstans strax därefter började det gå utför...

Vi får väl be någon admin endera flytta och/eller radera eländet...som trots allt om än kanske OT i denna tråd inte är helt oväsentligt.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du har i princip rätt! :fakta

TS startade i inlägg 13 som är detta hela den här mördade djur grejen.
Till och med jag hade faktiskt ansträngt mig, faktiskt i inlägget direkt innan.
Någonstans strax därefter började det gå utför...

Vi får väl be någon admin endera flytta och/eller radera eländet...som trots allt om kanske OT i denna tråd inte är helt oväsentligt.

Att någon ger uttryck för en avvikande politisk åsikt eller moralisk ståndpunkt är ingen direkt bra ursäkt för att regressera till pöbel. Det blir lite "Du är dum! Alltså ska vi vara dummare!". Och inte är det bra för den allmänna trivseln heller.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det du skriver hör hemma i OT forumet. Detta är inte en diskussion som ska tas i den här tråden. Här var frågan köpråd. Gör en egen tråd och diskutera valet att vara vegan om det är intressant för er att diskutera.

Så att han väljer benämna mig mördare skall lämnas därhän.:va
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Så att han väljer benämna mig mördare skall lämnas därhän.:va

Hade du föredragit att bli kallad dödare? Själv mördar jag fiskar ibland om jag har tänkt äta upp dom. Jag är en mördare. En fiskmördare.
Eller räknas det inte om man äter upp det man dödar? Isåfall, räknas kannibaler som mördare eller bara hungriga?

Vad är skillnaden mellan att döda och att mörda?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Så att han väljer benämna mig mördare skall lämnas därhän.:va

TS har tagit en ställning till en livsstil, det finns ca 10% i sverige som har tagit samma ställning. Jag tror inte ställningen är: Skäggot är mördare dock :krama ta det inte personligt när andra har en annan religion helt enkelt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hade du föredragit att bli kallad dödare? Själv mördar jag fiskar ibland om jag har tänkt äta upp dom. Jag är en mördare. En fiskmördare.
Eller räknas det inte om man äter upp det man dödar? Isåfall, räknas kannibaler som mördare eller bara hungriga?

Vad är skillnaden mellan att döda och att mörda?

Det är en juridisk term, tror inte dödare är ett ord.

Vad är skillnaden mellan sex och våldtäkt?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
TS har tagit en ställning till en livsstil, det finns ca 10% i sverige som har tagit samma ställning. Jag tror inte ställningen är: Skäggot är mördare dock :krama ta det inte personligt när andra har en annan religion helt enkelt.

Absolut tar jag det personligt, precis som alla andra som läser att någon tillskriver dem ett brott.

Frågan är väl varför jag skall acceptera att någon benämner mig mördare?
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
TS alltså seriöst!!!

Jag tycker inte du ska åka hoj. Tänk på alla mygg du mördar. Det är faktiskt liv de med. Och kör man hoj eller bil så mördar man tusental.
dubbelmoral när det passar är så himla skrattretande.

hyckleri är ok när man får ha skoj!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tråden låst tills den är städad av berörd moderator.
Försök att vara lite trevliga mot varandra.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top