Varför står ni upp?

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Skönt att ställa sig upp och hänger även ofta med fötterna.
Man ska göra detta med jämna mellanrum innan man tycker det blivit jobbigt, när man suttit still så länge att kroppen signalerar obehag så är det jobbigare att komma igen än om man gjort detta i förebyggande syfte.

För er med med en sittställning som att man sätter på en hund så ser dom här stående adventurehojs gubbarna säkert löjliga ut....men hur coolt ser det ut att sätta på en hund? :7peta
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Hort e va(hur det nu än må vara) så är det jävligt irriterande att folk får för sig att göra som de vill.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Alla här går kring ämnets svar som en katt runt het gröt.

Sanningen är enkel.
Man står upp eftersom man nått högsta topp, man är bäst, störst och högst.
Man ser över alla och man trivs.


Haha:tummenupp Tror du är nåt på spåren där. Förmodligen är det just det som retar gallfeber på en del:hihi
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Var vid tillfället tvungen att fälla upp bogvisiret för en närmare titt, men mycket riktigt; I veckan såg jag faktiskt en KTM vars förare framförde sitt fordon just ståendes, i stadstrafik. Jag som kör bayerskt blev inte helt förtjust i att få konkurrens kring närmsta Starbucks. Snygg hoj i alla fall ska medges.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Ja du har ju svaret i det du just quota

Nja, du har ju lyckats skapa en tråd om ingenting egentligen vilket är duktigt och kanske din grundtanke att retas lite.
Det är väl ok att gnabbas lite i och för sig :7peta
Alla får väl tycka o fundera vad dom vill men personligen har jag svårt att förstå att just den frågan upptar
dina tankar så pass mycket. Om folk står eller sitter är väl ändå ganska ointressant, jag står inte o kör men stör mig noll på om andra gör det. Stör mig mer på bilister som man får hålla uppsikt på.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Den var dålig ---- är vi i sandlådan här?

Ja, det var menat som sandlåda. Eller som jag föredrar att kalla det, ett skämt. Jag kör själv en DR650 och tycker det är väldigt fint att stå upp en god del.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Det är skönt att avlasta arslet.
Och så är det kul att se hur det ser ut framför en.

Men om det stör folk ska jag definitivt göra det oftare :yoparty :banana
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Fan nu är jag gubbe :( vet dock om 990 smr klassas som gubb grusräser:va
Men som de alla andra ställer jag mig upp ibland i låga hastigheter av den enkla anledningen att jag får träsmak i röven. Men nu måste jag sluta så ingen tror jag är gubbe:crash
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Är det någon som vet var jag kan hitta korvlådor till min R1M? Måste finnas plats för stormkök, schweizisk armekniv, 2 kostymer och mina lackskor. Tack på förhand!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Är det någon som vet var jag kan hitta korvlådor till min R1M? Måste finnas plats för stormkök, schweizisk armekniv, 2 kostymer och mina lackskor. Tack på förhand!
Tänk på vad du önskar dej, det kanske redan finns :D
r1-racks-and-hard-luggage-page-2-yamaha-r1-forum-yzf-sportbike-hard-luggage-l-f21073a2743bdd7a.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den här tråden är ganska symptomatisk över sporthojskollektivet som helhet. Man är så pass upptagen med att reta upp sig över vad andra motorcyklister gör att man helt och hållet glömmer sina egna fel och brister. Det kan inte finnas någon annan gruppering av motorcyklister som lägger ned så mycket tid på att reta upp sig över vad andra gör...?

Jag hävdar fortfarande att jag har större respekt för goretexfolket på sina Touratechbestyckade boxers och för fransbögarna på sina kromslädar. Sådana möter man ju i alla fall ute på landsvägarna och således kan man anta att de faktiskt kör sina motorcyklar och därmed är riktiga motorcyklister. Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kör man mer än 50mil på en dag är det gött att ställa sig upp ibland. Nu når jag nätt och jämt ner till styret när jag ställer mig upp i lågfart så jag kör mest ståendes i 80-120. (Höja styret kan ju vara bra kan man tro men jag har redan höjt det 50mm)

Fan nu är jag gubbe :(
Haha, kände samma sak... 27 bast och blir redan kallad gubbe men jag är ju från Göteborg så jag kan köpa det:)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Den här tråden är ganska symptomatisk över sporthojskollektivet som helhet. Man är så pass upptagen med att reta upp sig över vad andra motorcyklister gör att man helt och hållet glömmer sina egna fel och brister. Det kan inte finnas någon annan gruppering av motorcyklister som lägger ned så mycket tid på att reta upp sig över vad andra gör...?

Jag hävdar fortfarande att jag har större respekt för goretexfolket på sina Touratechbestyckade boxers och för fransbögarna på sina kromslädar. Sådana möter man ju i alla fall ute på landsvägarna och således kan man anta att de faktiskt kör sina motorcyklar och därmed är riktiga motorcyklister. Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.

Ja, det där allmänna generalisrandet kan vara lite tröttande! :tungan
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.

Ah, är väl inte så konstigt? Just du borde ju veta att sportisar går snabbare än ljuset, du ser dem bara när de står still vid Donken! :fakta :arsele
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Om du reser dig upp borde väl tyngdpunkten flyttas uppåt?
Väldigt sant, fel uttryckt av mig. Tyngden av föraren hamnar på fotpinnarna (under hojens tyngdpunkt) vilket ger ökad stabilitet. Plus att du på bättre sätt kan fördela din vikt kontra hojen, använda benen som dämpare och en massa annat.
Som redan avhandlats i tråden så är det inte _alltid_ fördelaktigt, men är det under den mesta tiden man kör aktivt geggsprättande och grus sprutande. På motorvägen inte så mycket..
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
När pungen och övriga extremiteter domnat bort efter en 60 mil i sadeln kan det vara ganska skönt att få igång blodflödet under midjan igen...

På grusväg är det därtill en ovärderlig kunskap att köra ståendes...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top