Varför står ni upp?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Mupp :tungan !

Andrew-Short-–-Rockstar-Energy-Husqvarna-Factory-Racing-Dakar-Rally-stage-8.jpg

Nja, det där är inte direkt E18 norrgående, och dessutom är jag övertygad om att de festa Paris-Dakar-förare sitter så mycket de kan för att spara benen tills de behöver stå. Men det kan ju hända att offroadgubbarna har sett bilder från Paris-Dakar och vill se lika coola ut. Det skulle i så fall kunna förkara detta annars oförklarliga fenomen.
:va
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Det där med humor är svårt :D...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu är det snart dax för årets hojtripp. Tror fan jag ska stå och köra hela vägen upp till Bodö. Barasånivet.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hade väldigt ont i ryggen här förra veckan, kunde inte framföra hojen sittandes så jag stod åtminstone 18 av 20 mil. Det blir mindre turbulens kring hjälmen om man står upp, går inte att köra lika snabbt men jag har inga problem att stå upp till 120-130 iaf.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
De som står upp ibland är nog inte lika erfarna med att ha nånting hårt där bak, som ni som alltid sitter ;-)
 

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Ort
~malmö
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
Men vafan, ni sporthojsåkare som knapp vågar lyfta på lillfingret vid hälsning i rädsla av att släppa styret. :kulspruta

(knix?) I nutid är det närmre 30 grader varmt. :tuttar
Testa att stå upp, det svalkar sååååå mycket bättre.:Bugar
Och JA det ger bättre sikt och därmed bättre framförhållning så man inte behöver sätta ner en fot i kökörning.

peace out, kör som ni vill, sitt inte på internet o reta upp er på grejer, bara kör, va ni än kör, förutom ni som kör fiskebåtarna i kolon, ni e dryga som gammal snus/ ljummen öl.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Men vafan, ni sporthojsåkare som knapp vågar lyfta på lillfingret vid hälsning i rädsla av att släppa styret. :kulspruta

(knix?) I nutid är det närmre 30 grader varmt. :tuttar
Testa att stå upp, det svalkar sååååå mycket bättre.:Bugar
Och JA det ger bättre sikt och därmed bättre framförhållning så man inte behöver sätta ner en fot i kökörning.

peace out, kör som ni vill, sitt inte på internet o reta upp er på grejer, bara kör, va ni än kör, förutom ni som kör fiskebåtarna i kolon, ni e dryga som gammal snus/ ljummen öl.

Kompis, kör man upp fiskebåten i kolon har man större problem än att man är dryg, jag lovar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men vafan, ni sporthojsåkare som knapp vågar lyfta på lillfingret vid hälsning i rädsla av att släppa styret. :kulspruta

(knix?) I nutid är det närmre 30 grader varmt. :tuttar
Testa att stå upp, det svalkar sååååå mycket bättre.:Bugar
Och JA det ger bättre sikt och därmed bättre framförhållning så man inte behöver sätta ner en fot i kökörning.

peace out, kör som ni vill, sitt inte på internet o reta upp er på grejer, bara kör, va ni än kör, förutom ni som kör fiskebåtarna i kolon, ni e dryga som gammal snus/ ljummen öl.

Jag älskar att på min SportHoj möta andra hojar på krokiga vägar och hälsa med gott nedlägg. :tummenupp

Såsom född på 60-talet kommer jag ihåg hur fiskebåtarna lät. Lät, för det är många år sedan jag hörde en fiskebåt än mindre en med tändkulemotor.

http://www.llaurin.se/ljudfiler.htm
http://www.llaurin.se/cd2.htm Seffle! :tummenupp

Och med en sadel som denna står man gärna upp! :D

https://www.youtube.com/watch?v=n-b-XjrgYTY
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top