Var köper ni däck?

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Köper mina på mili däck i hedemora.Får alltid bra priser och service.Har dom inte tid själva får jag låna grejorna av dom.Kan ju också bero på att man hjälpt dom under högsäsongerna förut när man var långledig från jobbet.Samt att nuvarande chefen handlar sina däck till 2 timmerbilar där. :)
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
MC gruppen som var med på SMC bandagar tidigare var också grymt prisvärda och trevliga. Hoppas dom kommer tillbaka.

MC-gruppen samarbetar inte med SMC om dom väljer att samarbeta med däckonline då det inte gynnar branschen i Sverige. Det är motsägelsefullt för vad SMC ska stå för.
 

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Ort
ingen alls
Hoj
Ingen alls
Först av allt så vill jag tacka för de snälla kommentarerna.
Vi gör så gott vi kan i denna djungel.


Finns det nån anledning alls att handla i Sverige? Stödja grossister, nej tack. Snabb leverans, njae. Bra priser, fuck no. Har ingen relation till nån skum expert så för mig blir det Tyskland alla dar i veckan.

Jag är ingen expert utan en konsument precis som ni är.
Jag lär mig nya saker varje dag och jag förmedlar dem gärna till andra om det kan hjälpa dem.
Däremot har jag tillgång till vissa av leverantörerna/tillverkarnas experter och kan maila frågor till dem.

Ang priser och marknaden:
Jag gav ett försök till förklaring i denna tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...riple-R-2009&p=6058980&viewfull=1#post6058980
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Köper du bara gatdäck beställ från vilken tysk sida som helst.
Tävlingsdäcken köper jag av svenska aktörer
 

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Först av allt så vill jag tacka för de snälla kommentarerna.
Vi gör så gott vi kan i denna djungel.




Jag är ingen expert utan en konsument precis som ni är.
Jag lär mig nya saker varje dag och jag förmedlar dem gärna till andra om det kan hjälpa dem.
Däremot har jag tillgång till vissa av leverantörerna/tillverkarnas experter och kan maila frågor till dem.

Ang priser och marknaden:
Jag gav ett försök till förklaring i denna tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...riple-R-2009&p=6058980&viewfull=1#post6058980

Min kommentar var ingen dissning av nån, jo grossister kanske. Är bara väl medveten om den globala värld vi lever i och använder de möjligheter som finns.

Behöver sällan panikköpa något och eventuell längre leveranstid gör mig inget. De moraliska aspekterna har jag övergivit sen länge med tanke på hur landet styrs och har styrts :dummer
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
För mig blir det Skanstulls däck. Däck är beställt men inte monterat än så det kanske blir en liten recension. Är både gammal, bekväm och saknar möjligheter till att göra det själv. I år gäller det bara ett däck.
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Min hoj har bott i Göteborg och när jag bytte luft i slicksen idag svär jag på att det luktade fisk. Phew.

Kanske luktade fisk för att du använde samma pump som du blåser upp "flickvännen" med ;) hahaha! fan vad rolig jag är...NOT.

Jag beställde från mcdackonline.com den 10e mars, leverans till dörren 20e mars. Lång leveranstid, båda däcken var i lager. Bra som info för andra.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top