Var köper ni däck?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Deras leveransinfo stämmer aldrig! Skulle tippa på att du har däcken hemma på tisdag! Bestället ett antal uppsättningar bil och hojdäck från däckonline och jag har nog väntat som mest tre dagar! Beställde sommarsäck till morsans bil härom veckan på en måndag, på onsdagen ringde posten och ville komma å lämna däcken hemma hos mig! Tyskarna har inte gjort mig besviken hittills!

Annat är det med svenskarna! Där har dom ngt att lära sig, beställde bilvårdsprodukter för två jävla veckor sedan, har fortfarande inte fått hem nått, riktigt jävla uselt måste jag säga! Kommer ALDRIG att handla av den bilvårdsfirman igen:mad:

Med svenskarna? Jag beställde däck från Grevens i måndags och hämtade ut dem i torsdags.
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Grevens.
Byter själv, det tar längre tid att åka iväg till en däckverkstad än att göra det själv!

Kanske skall börja lämna till Gixxlito eftersom han skulle börja tjäna pengar på det... :7peta
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Jag köper från dexon.se eller däckcentrum i Gävle där jag skiftar, ibland är dom billigare beroende på typ av däck. Dom tar 400kr för båda för att skifta, då lämnar jag bara hojen där. Resterande verkstäder i Gävle är antingen dyrare eller så lär jag ta av hjulen själv, då kan jag lika gärna göra allt hemma.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Med svenskarna? Jag beställde däck från Grevens i måndags och hämtade ut dem i torsdags.

Menade rent generellt! Många svenska näthandlare är rent generellt usla på att leverera snabbt och effektivt. Beställde en tvättmaskin för tre veckor sedan, förmodad leveranstid enligt handlaren 3-5 vardagar, tio vardagar tog det innan jag fick maskinen, vill svenska handlare konkurrera med näthandlare utomlands kan det vara en bra ide att hitta en leveranskanal som levererar snabbt och effektivt, finns ju några att välja mellan numera.

Förhoppningsvis får jag mina bilvårdsprodukter nästa vecka och då är vi inne på tredje veckan från det att jag la ordern och det är fan inte okej:mad:
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Mcdäckonline, kränger och balanserar själv.
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Endast köpt däck en gång förvisso; då köpte jag via Däckonline.se. Snabb leverans och bra priser, var dock aldrig hemma när de försökte lämna däcken så fick hämta de på posten 1-2 mil bort.

För övrigt: Någon som vet ett prisvärt ställe i Stockholmsområdet som man kan lämna in hela cykeln med (separatköpta) däck vid däckbyte? Var ivrig förra gången så tog det lokalt vilket gick på 1200 kronor :glömdet
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
För oss som kränger själva är det för tillfället svårt att motivera köp från annat ställe än däckonline. Gjorde en jämförelse igår på Sportsmart 2 och M7RR och båda var en hög med hundralappar billigare på däckonline jämfört med övriga som angetts här i tråden.
 
Last edited:

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Finns det nån anledning alls att handla i Sverige? Stödja grossister, nej tack. Snabb leverans, njae. Bra priser, fuck no. Har ingen relation till nån skum expert så för mig blir det Tyskland alla dar i veckan.
 

Snowman89

Guest
Kommer köpa nästa sett från hojdack.se.
Största anledningen är det grymma bemötandet man fick från Tom.
Skickade några frågor om olika däck och vad de rekommenderade för några veckor sedan vid 22:30-tiden en fredagkväll, 22:52 hade jag svar på min fråga :banana
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Kollade lite och mcdackonline.com samt dackonline.se är samma företag. Jag fattade inte detta tidigare. Båda tillhör Delticom. Totalt ointressant men nu vet ni det :)
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Finns det nån anledning alls att handla i Sverige? Stödja grossister, nej tack. Snabb leverans, njae. Bra priser, fuck no. Har ingen relation till nån skum expert så för mig blir det Tyskland alla dar i veckan.

Ja det gör det.

Tex så är det bättre att handla i Sverige för att....

...det ger jobbtillfällen i Sverige istället för i Tyskland.

...det blir skatteintäkter i Sverige istället för i Tyskland.

...ökar chansen till att det finns butiker/verkstäder i Sverige som kan hjälpa till när punkteringen är ett faktum på hojsemestern.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jag har jobbat på däckfirma de senaste 10 åren & köpt mina däck där igenom till bra pris.

Nu har jag nyligen slutat & köpte däck till R6:an hos påarps mc service till jäkligtbra pris.. kommer i fortsättning att handla där
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top