Var köper ni däck?

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
MC gruppen som var med på SMC bandagar tidigare var också grymt prisvärda och trevliga. Hoppas dom kommer tillbaka.
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Jag köpte två däck från mcdackonline.com och fick mail om att dom mottagit min betalning. Lade beställning 10e mars och fick mailet om betalningen 11e mars. Men jag har inte fått något mail om att det lämnat lager, är jag blåst på dessa pengar tro?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag köpte två däck från mcdackonline.com och fick mail om att dom mottagit min betalning. Lade beställning 10e mars och fick mailet om betalningen 11e mars. Men jag har inte fått något mail om att det lämnat lager, är jag blåst på dessa pengar tro?

Det är väl det företaget som Tom@Work jobbar på, och de brukar vad jag sett sköta sig alldeles utmärkt.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Jag köpte två däck från mcdackonline.com och fick mail om att dom mottagit min betalning. Lade beställning 10e mars och fick mailet om betalningen 11e mars. Men jag har inte fått något mail om att det lämnat lager, är jag blåst på dessa pengar tro?
Har handlat av mcdackonline.com flera gånger utan problem. Kontakta dem och hör vad som hänt.

Förutom mcdackonline.se så har jag även handlat av reifenversand.com och hojdäck.se.
Alla 3 företagen har funkat bra utan problem. Kan dock ge Tom på Hojdäck en extra eloge för oöverträffat engagemang.
 
Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag brukar alltid komma in med lös fälg till Wheelerdealer, han slipar till fälgen om det finns ytrost eller märken utan extra kostnad, helt klart bäst på MC-däck i Sthlm!

Men nu senast hade jag inte möjlighet att ta av fälgarna själv, så jag lämnade in hela hojen till Jerry på Bilradiobutiken som har samarbete med Wheelerdealer (Jerry monterar av fälgarna och lämnar de till Wheelerdealer som byter däck, sedan monterar tillbaka fälgarna, allt under samma dag).

Då slutade kalaset på 3900 kr (800 kr mindre än billigaste MC-verkstaden jag hittade i Sthlm) för en hel uppsättning Pilot Road 4 för inlämnad hoj. Dessutom fetade han in packboxarna, kedjan och tvättade rent axlarna från tidigare fett och fetade in på nytt. Utan att jag bad om det och utan extra kostnad! :tummenupp
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Wheeler dealer. Summa pris (för min 80-talare) blir som billigaste däcken på nätet plus några hundra till för byte och balansering. Jobbet utfört är tipp-topp.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Fan denna tråden påminner mig om att jag måste byta innan jag kan börja köra när jag kommer tillbaka till Sverige igen. Tråkigt :(
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Dexon eller hojdäck. Priserna är bra nog och jag personligen gillar att stödja svensk verksamhet i den mån det är möjligt.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Hojdäck oftast, bara + att säga om dom:tummenupp Kränger själv.
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Beställde nya Metzeler Marathon 880 WW igår och dom skall landa på måndag med dackonline.se…

Billigt...
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Fick bekräftelsen från mcdäckonline.com vid midnatt igår, så ni grabbar hade rätt :) Tack för infon också! Dock levereras dom nästa torsdag, dom åker ju iof från Tyskland. :D
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Hojdäck.se :yoparty

Stamkund där sedan ett par år tillbaks, jättenöjd med priser, leveranstider och kundservice.

Lägger dock ut krängningen på min garagegranne som gärna gör det för en fika eller annan gåva.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
grevensmcdelar.com

Nu när jag kollar var de även billigare än hojdack.se för ett set Pirelli Supercorsa SC2. men oavsett så köper jag hellre från exempelvis Bactor MC eller Grevens eftersom de är ute på bandagar och erbjuder sina tjänster.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fick bekräftelsen från mcdäckonline.com vid midnatt igår, så ni grabbar hade rätt :) Tack för infon också! Dock levereras dom nästa torsdag, dom åker ju iof från Tyskland. :D

Deras leveransinfo stämmer aldrig! Skulle tippa på att du har däcken hemma på tisdag! Beställt ett antal uppsättningar bil och hojdäck från däckonline och jag har nog väntat som mest tre dagar! Beställde sommardäck till morsans bil härom veckan på en måndag, på onsdagen ringde posten och ville komma å lämna däcken hemma hos mig! Tyskarna har inte gjort mig besviken hittills!

Annat är det med svenskarna! Där har dom ngt att lära sig, beställde bilvårdsprodukter för två jävla veckor sedan, har fortfarande inte fått hem nått, riktigt jävla uselt måste jag säga! Kommer ALDRIG att handla av den bilvårdsfirman igen:mad:
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top