Vad körde ni för moppe?

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
Första = Honda MT5 -95a med effektkrök, 55 km/h +
Andra = Derbi Senda SM - 99a helt ostrypt gjorde den 100 km/h på mätaren 90 i verkligeheten.

Senare kom i ordning: :fakta

Yamaha YZ 125 - 91
Honda NSR 125 - 94
Honda CRM 125 - 91
Suzuki TS 125 - 91
Honda CR 250 - 87
Suzuki GSX 600 R - 97
Yamaha YZ 250 - 93
Suzuki GSX 600 R - 00 Corona race replica

Härnäst R1 01 eller nya med insprutning.

Lite off track där ja, men jag var ju bara tvungen... :D :D :D
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
hehe...verkar ut som om majoriteten här inne ha kört trimmat.
Det tror jag har med å göra att dom som kört org. mopeder har dött av tristess och vägrar åka tvåhjuligt igen!! :D

Min egen meritlista:

Började med ett lik till Suzuki K50 skruvade mer än jag körde.

Sålde den och köpte en Yamaha DT50mx -92 (?) för att bättre smälta in i moppemaffian när moppeåldern inte hade uppnåtts.
Den var väl original ca 15min i min ägo. :D
Därefter följdes trimmdelar av alla dess slag. med varierande resultat.

När jag då fyllde 15 införskaffades en ny Derbi Senda R -01.
Körde in den + några till mil original innan en ostrypt delkrök Bakdrev och Munstycken betälldes utan föräldrars inblandande.
Toppade efter det montaget ca 75km/h och senare drygt 80km/h med ett annat framdrev. vilket jag tyckte va lagom fort.

Min moppehistoria är därmed slut.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
maverick_750rr skrev:
Fick aldrig nån moppe hur mycket jag än tjatade på mina päron :4skrika

750RR

RÄTT ÅT DIG :D

Jag KÖPTE min dt 50 själv o sen så blev de lite trim.. den gick som en drac ostrypt.....
 

Gasarn

Action man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -01
Åh nej! Som harcore rejsputte trodde jag aldrig att mitt förflutna skulle avslöjas och, likt Kurt Waldheims eller sigvard Marjasins skumraskaffärer, släpas fram från de finniga ungdomsåren. Well, jag viste egentligen att det skulle komma fram förr eller senare, så det är bara att ställa sig vid skampålen och vänta på folket spott och spe! Jag körde nämligen en CHOPPERMOPPE, en Yamaha FS1 Yankee! Det värsta är att jag inte är botad, jag minns än idag med ett snett leende den stora mullrande motorn, de skäggiga feta gubbarna och västen med Haninge Hooligan på.... Sedan dess har jag bara kört sportknarrar, jag svär!
http://hem.passagen.se/fs1/artikel/artikel.html
 

Bifogat

  • yankee2.jpg
    yankee2.jpg
    6.6 KB · Visningar: 1,378

Shavey

Hoppets svikare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
crescent
Puch Monza -84 pluggen ur, gick som skit... (testade även och köra utan avgassystem men grannarna klagade..)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Gasarn skrev:
Åh nej! Som harcore rejsputte trodde jag aldrig att mitt förflutna skulle avslöjas och, likt Kurt Waldheims eller sigvard Marjasins skumraskaffärer, släpas fram från de finniga ungdomsåren. Well, jag viste egentligen att det skulle komma fram förr eller senare, så det är bara att ställa sig vid skampålen och vänta på folket spott och spe! Jag körde nämligen en CHOPPERMOPPE, en Yamaha FS1 Yankee! Det värsta är att jag inte är botad, jag minns än idag med ett snett leende den stora mullrande motorn, de skäggiga feta gubbarna och västen med Haninge Hooligan på.... Sedan dess har jag bara kört sportknarrar, jag svär!
http://hem.passagen.se/fs1/artikel/artikel.html

en yankee hade jag nån månad med, en risig jäkel med 5 halva, körde slut på den så den knappt orkade gå när jag skulle dra hem en 125a med den, den orkade inte dra på höga växlar så det blev 1-3an fullyl i flera mil, sen var den inte i form längre.
Såldes till en kille som skulle åka cross i skogen på den :confused: , de varvade med den i friläge så jag trodde kolven skulle komma när som helst (obs den var inte renoverad sen bogserinegn)
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
1. DT50MX (vad annars?!) original när jag köpte den, men slutade med allt trim som gick att få tag i. (70cc, 24mm, 5 vxl osv.) 105km/h
2. Puch nånting, gammal jävel med trampor och fotväxel. Hemportat och jackat 50km/h
3. K50, gick inte alls när jag köpte den för 500:- Efter en rengörning av gasaren gick den ca 50 km/h med 60cc osv. Fel ja...Cyllen va helt otrolig..! Efter lite massering av portarna och inställning av brytare osv samt omdrevning gjorde den 85 km/h enligt DT125:ans mätare med helt ok acc.

Hmm, ja det var nog alla?
 
Last edited:

Proen

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
uppsala
Hoj
ingen
DT50MX (blå/lila), 5,5 hk, trimkrök, kom inte ihåg om det var originalförgasare eller inte men den gjorde 84 km/h med medvind och hemlängtan.... och nedförsbacke.. :D
 

Mingves

Guest
Cresent compact som såldes 2 månader innan jag fyllde 15 :D
Sedan körde jag cykel och Amiga 500 :crash
 

Shitbreak

ihopskruvad...
Gick med
18 May 2003
Ort
ÖLAND, Färjestaden
Hoj
Metrakit Räser. TILLSALU
Moppe-räser:

Honda MT block, zundapp cylinder,24mm mikuni, motoplat tänd, eget recept på cyl & topp, exp uträknad efter cyl.

Rätt bra knak i den......
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Out_Spinner skrev:
Jag körde Svenskt :banana

Hann med en dt och några andra lik också.

En Monarscoot!

Fast min var bäbyblå å med pedaler (ILO-motor istället för Sachs som det där är va?) Hade inte teleskopgaffel heller, utan bottenlänk med gummiamortisatörer, det är grejjor det :fakta

/B
 

R.nilsson

Söndagsförare
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
1999 GSXR750
Hmm, ångrar verkligen att jag inte har tagit foto på alla mina moppar =(
Jag var verkligen galen i mopeder när jag va mindre. Det började med att jag fick en Zundapp 617 av en äldre kille som kört itu den. Det snackades om att han hade hällt i metanol i tanken och kört tills den skar. Jag fick tyvärr aldrig igång den eftersom man var för ung och okunnig. Slutade med att jag och en kompis sprayade den guldig och slog sen sönder den med varsin hammare. hehe
När jag sen fyllde 12 fick jag en Mustang mamba av farsan som jag skulle köra med ute i stugan. Efter den dagen följde jag gladeligen med mina föräldrar till stugan varje helg =)
Hade den tills jag fyllde 15. Det va meningen att jag skulle köra med mamban tills jag konfirmerade mig. Då skulle jag få en nyare crossmoppe som jag alltid drömt om.
15-års dagen kom och jag steg upp tidigt för att äntligen få köra min moppe på hemmaplan. Jovisst, kom väl 200 meter sen knäcktes växelföraren ute vid växelspaken!
Jag blev så sur att jag slängde moppen i väggen när jag kom hem och sprang upp och tjurade på min säng.
Snäll som min mamma var så lurade hon på farsan att snabbt köra in med mig till mc-huset i Malmö och köpa en sprillans ny Suzuki K-50 som vi tittat på några dagar innan jag fyllde år.
Snacka om att man blev lycklig. En helt ny moped!!!

Efter den dagen gick det bara utför. Köpte på mig fler och fler moppar. Gamla som nya, DT, MT, TS, Puch, Fs1 m.m. Alla blev givetvis trimmade. Minns särskilt en Fs1'a som jag fick köpa av en kompis för 500:- Det var en gul 76'a som vi kallade för ostbågen.
Trimmade denna med 60cc, 16.5mm förgasare m.m. Gjorde 105km/h på en sträcka av 500m! Den va grymt skön att köra. Hade t.om ryckutjämnare!

Detta blev ju en riktig berättelse! Men jag saknar den tiden som fan.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Nu snackar vi 70-tal.
Italienskt förståss!!
Ville ha en Gilera men budgeten medgav inte detta,
så det blev en babyblå Vespa Ciao från Frälsis
auktion för 150kr.

39 kilo fulltankad! :rock

Körde en sommar sen brann tändspolen och
riksdagen röstade fram en hjälmlag så då la
jag av. Farsan gav bort moppen till en grannflicka
för att få plats i garaget.

Kollade häromdan på piaggio.it den finns fortfarande
(om inte i Sverige) nu med aluhjul och kat. Väger nu
43 kg :skrämd
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Bj.O.rn skrev:
En Monarscoot!

Fast min var bäbyblå å med pedaler (ILO-motor istället för Sachs som det där är va?) Hade inte teleskopgaffel heller, utan bottenlänk med gummiamortisatörer, det är grejjor det :fakta

/B
Ja det är utan tvekan den härligaste mopeden jag ägt. Jo det var en "Piano" ILO på min också. Har sett med trampor också. Flera modeller tydligen. Gafflarna kom också i olika utförande. Tror teleskop var den senaste av dom. Saknar den :(
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Gasarn skrev:
Åh nej! Som harcore rejsputte trodde jag aldrig att mitt förflutna skulle avslöjas och, likt Kurt Waldheims eller sigvard Marjasins skumraskaffärer, släpas fram från de finniga ungdomsåren. Well, jag viste egentligen att det skulle komma fram förr eller senare, så det är bara att ställa sig vid skampålen och vänta på folket spott och spe! Jag körde nämligen en CHOPPERMOPPE, en Yamaha FS1 Yankee! Det värsta är att jag inte är botad, jag minns än idag med ett snett leende den stora mullrande motorn, de skäggiga feta gubbarna och västen med Haninge Hooligan på.... Sedan dess har jag bara kört sportknarrar, jag svär!
http://hem.passagen.se/fs1/artikel/artikel.html

Brorsan hade en sådan en kort tid, men när jag provkörde en polares Bulldog nu i sommras fick jag grym Yankee feeling igen. Läskigt!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top