Tungelsta <-> Rosenhill (farlig rutt)

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
suck....

jag har inte råd att köpa bil. släp. bensin. transport. licens. medlemsavgift på svistad. ta ledigt från jobbet alla tis för att hinna köra 3 pass om man har tur.

näää då blir det RR bulten ju:rolleyes:
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Äh, störtlöjligt, jag åker 257 minst en gång i veckan sommartid och lider inte av några genande sporthojar. Däremot så var jag hela förra helgen nere i Tungelsta på rakan direkt efter macken/stoppskylten/korsningen, och hojar drar fett fort redan där - ganska onödigt. Vänta 1 km tills det blir lite öppnare och säkert 80% av kritikerna märker er inte och så får vi ha banan kvar lite längre. Dessutom otyget med högljudda avgassystem, låt hojen vara tyst och folk märker inte att vi kör fort och vi får ha hobbyn kvar utan klagomål.
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Äh, störtlöjligt, jag åker 257 minst en gång i veckan sommartid och lider inte av några genande sporthojar. Däremot så var jag hela förra helgen nere i Tungelsta på rakan direkt efter macken/stoppskylten/korsningen, och hojar drar fett fort redan där - ganska onödigt. Vänta 1 km tills det blir lite öppnare och säkert 80% av kritikerna märker er inte och så får vi ha banan kvar lite längre. Dessutom otyget med högljudda avgassystem, låt hojen vara tyst och folk märker inte att vi kör fort och vi får ha hobbyn kvar utan klagomål.


:tummenupp :tummenupp :tummenupp ska göra det i fortsättningen!!!
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Igår stod ju bed & breakfast ägarna ute mitt i vägen med hemsnickrade 70-skyltar och såg arga ut. De hade dessutom dekorerat vägen med kvistar och grenar.

Om vi som åker Bulten skulle stanna o fika hos dom i stället för på Rosenhill så skulle nog det bli slut på skyffla grus, skyltar o skit på vägen:D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Oannonserat betyder INTE är inte det samma som sabotageverksamhet.
Jag skulle nog vilja säga att det är "framkallande av fara för annan".
Kan ge böter eller fängelse i upp till två år.

Dessutom skulle du nog antingen med likgiltighetsuppsåt eller oaktsamhet kunna bli dömd för vållande till kroppsskada, vållande till annans död eller till och med dråp. Beronde på vilket av de brotten du blir dömd till så landar straffet någonstans mellan böter och tio år i fängelse.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hade jag varit läkare hade jag öppnat Apostelns kirurgi och hojbärgning i nån av kåkarna vid Pålamalm. Öppet april - oktober med extra kvällsöppet ons-tors.

Jag var så sugen på att stanna vid b'n'b-tanten och fråga vad hon tog per natt... men hennes ansiktsuttryck signalerade att det hade varit en mycket dålig idé.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...ja undra varför de som bor längs vägen är bra less på hojåkare...?

Att det får fortsätta är ju bara det ett under, att vägen inte är nedlusad med poliser regelbundet är för mig en gåta.
Jag har full förståelse för att det brister för t.ex de som har B'n'B-stället längs vägen.

Bulten är ju kul, och lite avsides med långa sträckor utan bebyggelse med lämpliga tankstopp/fik/käkhak i vardera ände - i en ideal värld skulle man flytta boende och göra om den till racebana, men nu är det Sverige vi bor i, och hojar såväl som bilar är transportmedel, inte leksaker...

För övrigt är bulten alldeles för rak, det går för fort på den..

/J
 

sportbike

Guest
Varför inte boka hela Bed/Breakfast-huset en helg,alla gäster kommer dit på hoj,är äckligt trevliga,klipper gräsmattor och stryker gardiner.
Kanske tanten tänker om?
 

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Varför inte boka hela Bed/Breakfast-huset en helg,alla gäster kommer dit på hoj,är äckligt trevliga,klipper gräsmattor och stryker gardiner.
Kanske tanten tänker om?

Det skulle nog uppskattas..........................
Speciellt när tanten har eldat upp alla hojar på gården på natten :brinnerup , och står med hagelbössan och skriker "PAYBACKTIME". :D
 

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
I enda röda huset på gatan.
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Äh, störtlöjligt, jag åker 257 minst en gång i veckan sommartid och lider inte av några genande sporthojar. Däremot så var jag hela förra helgen nere i Tungelsta på rakan direkt efter macken/stoppskylten/korsningen, och hojar drar fett fort redan där - ganska onödigt. Vänta 1 km tills det blir lite öppnare och säkert 80% av kritikerna märker er inte och så får vi ha banan kvar lite längre. Dessutom otyget med högljudda avgassystem, låt hojen vara tyst och folk märker inte att vi kör fort och vi får ha hobbyn kvar utan klagomål.

Ähh det är ju störtskönt att höra alla hojar dra iväg när man sitter ute i trädgården :D. Skämt åtsido så är det väl bra att vänta med att gasa fullt tills man kommer till Sorundavägen.

Har hittills inte mött någon på fel sida av vägen. Men däremot har jag blivit omkörd av en EVO-dåre i totalskymmd kurva när jag var ute med bilen en gång. Som tur var kom det ingen ifrån andra hållet. Där har det varit slut om man som hojåkare kom i laglig hastighet från andra hållet. Hojåkare i fel fil är inget jag försvarar, men en bil... då finns det ju inga marginaler kvar över huvud taget.

Undrar förövrigt hur fan det kan gå ihop med ett BnB där. Hur många vill övernatta mitt ute i ingenstans?
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
E väl alltid kul o köra fort på allmänna vägar.....kan väl aldrig hända mig nåt?

Du har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter....
(jodå det är jag, krock med bil i uppförsbacke, grå himmel och en ljus bil i backkrönet, den kunde lika gärna varit osynlig)
 

Bifogat

  • 2001-05-20 ligger i respirator (3).jpg
    2001-05-20 ligger i respirator (3).jpg
    59.7 KB · Visningar: 281

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Ort
malmø
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
E väl alltid kul o köra fort på allmänna vägar.....kan väl aldrig hända mig nåt?

Du har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter....
(jodå det är jag, krock med bil i uppförsbacke, grå himmel och en ljus bil i backkrönet, den kunde lika gärna varit osynlig)

Har inte A kort själv ( fick lämpet i går :D ) men har kört bil i drygt 10 år. Tror ingen med någon trafikvana överhuvudtaget tror att dom är odödliga. Redan efter att ha sett ett par brutala olyckor så börjar man i det närmaste bli nojig och detta när man sitter i en 1.5 ton tung plåtkaross. Jag kan naturligtvis bara prata för mig själv men jag kommer ju att utgå ifrån att det kommer en lastbil med en polsk lastbilsförare i fel fil i alla skymda kruvor jag kommer fram till.

Bilden ser inte mysig ut hoppas att du är helt återställd och att sköterskan var snygg och hade genomskinlig rock. :tuttar

Hoppas också att det har gett dig något förutom en ny inställning till smärta.:näsblod
 
Last edited:

sportbike

Guest
Det skulle nog uppskattas..........................
Speciellt när tanten har eldat upp alla hojar på gården på natten :brinnerup , och står med hagelbössan och skriker "PAYBACKTIME". :D

Du kansku kunde ta med henne bakpå ett par vändor,så hon får se skillnaden mellan grus/inte grus i kurvorna?
 

njelger

Guest
Igår stod ju bed & breakfast ägarna ute mitt i vägen med hemsnickrade 70-skyltar och såg arga ut. De hade dessutom dekorerat vägen med kvistar och grenar.

Ekonomiskt avigt ställe att lägga en BnB men de har ju rätt. Fast de måste köpt stället på vintern?
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top