Tungelsta <-> Rosenhill (farlig rutt)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Politiker-retorik Mattias!! När inte motargument finns angriper man talaren.

Att sätta ut betonggrisar är vanlig trafikåtgärd för att sänka hastigheten på vägsträckor. Var en har eget ansvar för att anpassa hastigheten efter förutsättningarna. Vilket ytterst få gör på bulten och massa andra slingervägar.

Är du rädd för konkurensen? När vi väl kommer ner till Sviestad så kör vi ifrån dig, för vi har många timmars träning från Bulten!!!:yoparty Håll i hatten pöjk. Du är varmt välkommen på en öppen träning någon Onsdag, träningsavgift: fri + att jag bjuder på en glass.

VÄLKOMMEN till Stockholms nämaste bana!!!!!!!!
 

IronMike

Guest
Igår stod ju bed & breakfast ägarna ute mitt i vägen med hemsnickrade 70-skyltar och såg arga ut. De hade dessutom dekorerat vägen med kvistar och grenar.

Dom är inte kloka, varning för :mattias

Har ju sett dom skyffla ut grus i hästsko-kurvan vid bed n' breakfast.. :huvet
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Fast du presenterade inte din idé såhär "Jag anser att farthindrande åtgärder bör vidtagas för att stävja fortkörning på den aktuella vägsträckan". Du sa "Det vore fett att slänga ut betongsuggor (gärna från ett fordon i rörelse) en onsdagkväll. Då skulle de där fortkörarfittorna få se på andra bullar. Hoppas dom dör!!! :rock "

Det var den typiska "jag ska kasta ut grus på vägen i vredesmod"-grejen jag vände mig mot. Det är möjligt att din formulering brast något, men sabotage var vad jag trodde att du syftade på.

Trodde du växt från hormonåldern. Du läser text som djävulen tolkar kontrakt. Allt går att vrida till. Du är nog politiker ändå i blodet. Läs nu om texten en gång till. Oannonserat betyder INTE är inte det samma som sabotageverksamhet.

Alltid lika intressant att läsa alla inlägg som stänker och dryper från skribenter överfyllda av manliga hormoner. Vet jag svär i kyrkan. Man får ju inte säga saker som att sporthojsfolk ska köra lagligt på allmän väg. :tungan

Tänk till lite EFTER att hormonerna lugnat sig lite. Oannonserat sätta betongsuggor på vägen enligt lag eller köra olagligt race på allmän väg och riskera andras liv.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Igår stod ju bed & breakfast ägarna ute mitt i vägen med hemsnickrade 70-skyltar och såg arga ut. De hade dessutom dekorerat vägen med kvistar och grenar.

Dom stod där idag också och blängde på mig när jag åkte förbi :gnissla

Iofs så var jag bara ute och finåkte och njöt av vädret, men dom hatade mig säkert ändå :confused:
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Är du rädd för konkurensen? När vi väl kommer ner till Sviestad så kör vi ifrån dig, för vi har många timmars träning från Bulten!!!:yoparty Håll i hatten pöjk. Du är varmt välkommen på en öppen träning någon Onsdag, träningsavgift: fri + att jag bjuder på en glass.

VÄLKOMMEN till Stockholms nämaste bana!!!!!!!!

Hyser ingen rädsla för konkurrens. VET att jag blir frånkörd även av 80cc-hojar! :D Jag gör istället min insats vid sidan av banan. Inte värt att riskera livet eller hälsa på vägar utan avåkningszoner eller ens på bana. Varför kan jag förklara den dagen du levererar glassen! Men fritt för alla att välja sin egen självmordstaktik.

Glassen tar jag gärna emot. Reservera en Cornetto jordgubb :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Politiker-retorik Mattias!! När inte motargument finns angriper man talaren.

Att sätta ut betonggrisar är vanlig trafikåtgärd för att sänka hastigheten på vägsträckor. Var en har eget ansvar för att anpassa hastigheten efter förutsättningarna. Vilket ytterst få gör på bulten och massa andra slingervägar.
Vad i hela friden??.
Mattias har helt rätt och du - gunstig junker - är helt ut och cyklar.
Jag citerar "Nån borde fan mig oannonserat slänga ut betonggrisar på vägbanan efter den där vägsträckan"
Ett dylikt uttalande förtjänar inte motargument men ger goda skäl att angripa "talaren". Du är nog "konstig" på riktigt:arsele
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Vad i hela friden??.
Mattias har helt rätt och du - gunstig junker - är helt ut och cyklar.
Jag citerar "Nån borde fan mig oannonserat slänga ut betonggrisar på vägbanan efter den där vägsträckan"
Ett dylikt uttalande förtjänar inte motargument men ger goda skäl att angripa "talaren". Du är nog "konstig" på riktigt:arsele

En till överfylld av fartåkarhormoner. :D Den siste är inte uppvaknad än.. :tuttar Är du så galen att du inte rekar vägen INNAN du åker den i racetempo förtjänar du nog dig en rejäl vurpa eller avåkning.

Förväntar du dig att VV annonserar ut det hela i kvällspressen? Ska väl räcka att ni får läsa vägskyltarna efter vägen? Nej, just det. SÅna ignorerar ni för de liksom hastighetsskyltar gäller inte er! :tummenupp
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Dom är inte kloka, varning för :mattias

Har ju sett dom skyffla ut grus i hästsko-kurvan vid bed n' breakfast.. :huvet

varför öppnar man äns ett bed n breakfast vid Stockholms ända mc-bana:va
bara det gör ju att man e dum i huvet
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
varför öppnar man äns ett bed n breakfast vid Stockholms ända mc-bana:va
bara det gör ju att man e dum i huvet

För att man vill tjäna pengar på vägfarare... såna som åker fullastad guldvinge eller krompråm.

Jag tror dom hatar sporthojar för att vi pratar skit om guldvingeåkare och krompråmsförare i det här forumet. :D
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
varför öppnar man äns ett bed n breakfast vid Stockholms ända mc-bana:va
bara det gör ju att man e dum i huvet

Dom trodde att vi ville sova när dom såg oss ligga i kurvorna!! :D

Hyser ingen rädsla för konkurrens. Glassen tar jag gärna emot. Reservera en Cornetto jordgubb :tummenupp

Du kör före jag åker efter, vi håller dittt tempo. VÄLKOMMEN!
Cornetton väntar. :tummenupp
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det är knappast någon nyhet för någon på detta forum hur läget är på länsväg 257 så några varnande fingrar lär inte behövas här...
Det finns väl hur många trådar som helst om vägen och en hel del amatörfilmer...
Jag har till och med legat bakom en bil som genade så mycket så han körde ner i diket på fel sida av vägen!

Själv lyckades jag köra på en älg, strax efter "vattenskyddsskyltarna" en vacker sommardag för fyra år sen. Men det är ju nära till sjukhus som tur är...

Självklart utgår man från att det kan ligga lösgrus och krashade hojar på vägen samt att man kommer möta sporthojar som håller 200Km/h, och därför anpassar körningen efter det!
 

mickesjo

Ämen... asså
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
K1300S
Onsdagar big nono. Körde dock idag precis innan fotbollen och det var lugnt och fint :) Lyckades pressa upp min feta 400cc scooter i helt sjuka 100 km/h (jag vet, grymt! :yoparty Jag kör aldrig mer än 30 över och har satt gps:en över hastighetsmätaren för mer korrekt visning av speed) med några najsiga nedlägg - på rätt sida vägen där sikten är skymd. Inga betongsuggor denna gång, ej heller BnB-grus eller fjantskyltar. Kul också att så många hälsar på mitt ekipage trots att jag befinner mig allra längst ner i hojarnas näringskedja (detta fenomen som, som bekant, upphör så fort man kommer 5 km närmare stan). Jag har haft tur som aldrig "drabbats" av andra förare alltför mkt på bulten - det är nog säkerligen just för att jag själv är vuxenpoängssamlarförare vilket ger alla kolfiberpimpare tid nog att anpassa sig :)
 

mickesjo

Ämen... asså
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
K1300S
Då blir jag extra glad nu :)

Eller så handlar det de facto om att andra åkare försöker signalera till mig att försvinna från sträckan :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det gör du ju inte alls. Krompråmarna befinner sig längst ner, under såväl skotrar som mopeder. :)

Men de dominerar på Rosenhill, sporthojarna kommer inte alltid fram. Men dominerer på Ortoped-Kirurgmottagningen :yoparty
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top