Tungelsta <-> Rosenhill (farlig rutt)

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Jag får väl sälla mig till dom som har en relativt högre snitthastighet på både Bogan å Bulten:D , men långt ifrån boyzen med analklåda som eldar helvetet..:rolleyes:

Har i princip inte haft några större probs med varken särringar som hytter med näven eller stackars bilister som tror dom har hamnat i speedlane på planeten i starwars som är en hel stad:tummenupp

MEN, det finns ett major problem, som flertalet redan tagit upp, hojbröder som utav någon förunderlig anledning inte har hajjat att man ska hålla sig på SIN sida utav vägen:mad:

Senast var i onsdags, dock på Bogan, hade tagit ut Katanan för att rastas, vilket betyder att hastigheten med denna 26-åring ligger mer åt det allmänna fartkonceptet för bikes, måste ju vara rädd om klenoden.

I höjd med träsket mot Vaxholm möter jag nån på en grön kwak, PÅ MIN SIDA AV VÄGEN:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Som tur var så har man insett att det lär finnas idioter på dessa 2 vägar en onsdag, så utav ren självbevarelsedrift så ligger man per automatik mellan gruskanten och diket så långt man bara törs ifall någon idiot som inte kan hantera sin hoj dyker upp..den här gången gick det ju bra, liraren rätade upp och vek undan och jag hade som sagt pensionärsfart..

MEN, hade jag haft Skithoj-07, då vete fan:huvet

Min första tanke var att hade jag haft R-maskinen hade jag vänt om och dängt till nötet i pallet..
Helvetet.
Hur jävla svårt kan det va att hålla sig på sin sida???:mad: :mad: :mad: :mad:

Skärpning folks, det har redan inträffat en sådan smäll på Bulten iår, det gick som tur va ganska hyffsat med dom inblandade, men det kommer garanterat hända något värre om inte folk rycker upp sig!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror SuzukiLover är en flame...


Skriva oändliga inlägg om teoretisk körning....

Varna för bulten....


För jävla rolig:yoparty
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Skärpning folks, det har redan inträffat en sådan smäll på Bulten iår, det gick som tur va ganska hyffsat med dom inblandade, men det kommer garanterat hända något värre om inte folk rycker upp sig!


Jag tycker det är läge att tänka på att det tävlats på Boge sedan sextiotalet, alla boende vet var de bor så att säga, så jag tycker inte synd om någon.

Det har alltid gasats där, tom hojtidningar kör ju där.

Det kommer alltid köra hojar på fel sida på slingriga vägar, bara att se upp bättre.
 

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Ort
malmø
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
Jag tror SuzukiLover är en flame...


Skriva oändliga inlägg om teoretisk körning....

Varna för bulten....


För jävla rolig:yoparty


Det är väl klart han är. Men ett bra flaim bait då och då höjer bra tempen på forumet :D
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Jag tycker det är läge att tänka på att det tävlats på Boge sedan sextiotalet, alla boende vet var de bor så att säga, så jag tycker inte synd om någon.

Det har alltid gasats där, tom hojtidningar kör ju där.

Det kommer alltid köra hojar på fel sida på slingriga vägar, bara att se upp bättre.

Jomenvisst är det så, minns tidigt -80tal när man spärrade av Bogan båda ändarna och körde "rejs".. men det kostar inte på så mycket att vid Ellboda och Slottet tippa trotteln och inte reta upp dom som bor där såinihelvetet..

Men det fråntar inte att man kan köra satan fort på SIN sida av vägen, det är ingen kostig, varken Bogan eller Bulten, det finns gott om plats.. mer att det handlar om nötter som inte kan köra hoj.
Givetvis så genar man väl i böjarna så länge man kan se i dom, men i skymda partier, krön osv?
Tänker man med röven eller?

Men poäng har du, oavsett vad man sitter och lipar om kommer det alltid finnas pisshuvven som inte kan hantera sitt fordon....:tummenupp
 

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
Jag tror SuzukiLover är en flame...


Skriva oändliga inlägg om teoretisk körning....

Varna för bulten....


För jävla rolig:yoparty
Fast det är väl ändå rätt strongt gjort av honom att ta den där gixxer k8:an som han har skrivit spaltmeter om (även om ingen har sett den), och sedan åka ned från Luleå för att köra på bulten :)

Tycker dock att det blev lite patetiskt när han sedan länkade till en olycka som vem som helst med internet kan hitta och har tillgång till, bara för att på något sätt styrka att han faktiskt har varit där :rolleyes:
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Fast det är väl ändå rätt strongt gjort av honom att ta den där gixxer k8:an som han har skrivit spaltmeter om (även om ingen har sett den), och sedan åka ned från Luleå för att köra på bulten :)

Tycker dock att det blev lite patetiskt när han sedan länkade till en olycka som vem som helst med internet kan hitta och har tillgång till, bara för att på något sätt styrka att han faktiskt har varit där :rolleyes:


Klart som f.n han är ett flame!! men han har sagt att han är från sthlm och han länka till en olycka som hade hänt när han inte va där för att påvisa hur farlig vägen är..

Han är ett av dom bättre flamen på länge här på sh! det måste man ge han! :yoparty
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
:va Står aldrig farbror blå med kameran på sträckan?

Farbror blå känner ju givetvis till sträckan och markerar sin närvaro lite då och då på olika sätt. Har lyckats undgå fartkontroller hittills, men har sett dem stå efter vägen rätt ofta.

De brukar köra in vid Café Rosenhill och glo lite myndigt på alla glidare som står parkerade där också - vad de nu hoppas uppnå med det. :)
 

Yamaha1000

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Ort
söder om sö-tälje
Hoj
Yamaha FZR 1000 -95
Farbror blå känner ju givetvis till sträckan och markerar sin närvaro lite då och då på olika sätt. Har lyckats undgå fartkontroller hittills, men har sett dem stå efter vägen rätt ofta.

De brukar köra in vid Café Rosenhill och glo lite myndigt på alla glidare som står parkerade där också - vad de nu hoppas uppnå med det. :)

Åker sträckan ibland men har inte ännu mött/sett en polisbil. Tur det.
Jag har själv smakat på granriset på sträckan för ca 3år sedan. Om jag fick en tankeställare? Ja! Nu efter några år börjar tempot dock att öka igen men den lilla varningsklockan i huvet ringer oftare.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Håller delvis med den flame'ande TS. Men folk får hålla vilket tempo dom vill på Bulten/Bogan för mig, bara dom ger fan i min fil i dolda partier!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Åker sträckan ibland men har inte ännu mött/sett en polisbil. Tur det.
Jag har själv smakat på granriset på sträckan för ca 3år sedan. Om jag fick en tankeställare? Ja! Nu efter några år börjar tempot dock att öka igen men den lilla varningsklockan i huvet ringer oftare.

Min teori är att de ser lite mellan fingrarna med de vägarna. Hellre ha piloterna hyfsat samlade än att "vi" dräller omkring inne i stan på bakhjul eller med knäskrap i Sergelsrondellen :D
Och skulle de av nån anledning börja stå där så kommer "vi" ju bara flytta oss till nåt nytt ställe. Antagligen ett ur deras synvinkel sämre ställe.
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Jag skulle nog vilja säga att det är "framkallande av fara för annan".
Kan ge böter eller fängelse i upp till två år.

Dessutom skulle du nog antingen med likgiltighetsuppsåt eller oaktsamhet kunna bli dömd för vållande till kroppsskada, vållande till annans död eller till och med dråp. Beronde på vilket av de brotten du blir dömd till så landar straffet någonstans mellan böter och tio år i fängelse.

Lustiga små svar man får i såna här trådar. Allt som går emot jantelagen om fri fart och noll ansvar för sitt beteende är utsatt. Överser med att du troligen inte läste vidare i tråden om vilka som kunde "slänga ut" betonggrisarna. Sorgligt att så många antyder sabotage på en sån åtgärd.

Var en har skyldighet att anpassa hastighet efter vägförhållande. Om man slängt ut betonggrisar på vägen enligt konstens alla regler ligger allt felet på de "galningar" som kör in i dem. Som nån skrev med, finns inga rättigheter i trafiken utan enbart skyldigheter.

Kan tänka mig i princip alla är starkt emot rattfylla. Men om det går över i ännu värre och medvetet risktagande som RR-åkning på allmän är det helt plötsligt ok. Sorglig dubbelmoral.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Kan tänka mig i princip alla är starkt emot rattfylla. Men om det går över i ännu värre och medvetet risktagande som RR-åkning på allmän är det helt plötsligt ok. Sorglig dubbelmoral.

Varför skulle någon vara emot rattfylla på SH, så länge man inte orsakar en olycka är det ju inget problem :yoparty
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
En till överfylld av fartåkarhormoner. :D Den siste är inte uppvaknad än.. :tuttar Är du så galen att du inte rekar vägen INNAN du åker den i racetempo förtjänar du nog dig en rejäl vurpa eller avåkning.

Förväntar du dig att VV annonserar ut det hela i kvällspressen? Ska väl räcka att ni får läsa vägskyltarna efter vägen? Nej, just det. SÅna ignorerar ni för de liksom hastighetsskyltar gäller inte er! :tummenupp
Hörrödu, du tycks vara i behov en del terapi.
Verkar ligga i ordentligt för att röra upp damm i den här tråden, bara för sakens skull.
Det är helt uppenbart att du inte är i balans och har svår att hålla något slags vettig
argumentation över huvud taget.
.
.
.
Man kan bara hoppas att otillräkneliga personer som du håller sig framför
datorn för att utagera sina
uppdämmda aggressioner. Där gör du i alla fall ingen skada (ingen nytta heller för den delen).
Gud förbjude att nötter som du ger sig ut i trafiken för att "undervisa" alla andra med hjälp
av betongsuggor och andra intressanta hinder.

Som sagt, gör oss alla en tjanst; Stanna framför datorn så vi vet var du håller hus.:tummenupp
 

mickesjo

Ämen... asså
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
K1300S
Då kanske det var dig jag hejjade på idag. Vinkade nämligen till en scooter på bulten just idag. Jag har gul hoj :)

Trevligt!! Jag fortsätter att köra bulten om än _hyfsat_ försiktigt samt hoppas att jag helt enkelt inte blir påkörd :) Jag brukar ta den omvägen för att sedan fortsätta till Strängnäs (landställe samt en del i jobbet) medelst gamla Strängnäsvägen. Strängnäsvägen måste för övrigt vara vägen med högst frekvens av mysiga K 1200 LT-förare... tillverkas dom cyklarna i Mariefred? :va
 

krypkör

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Ort
Sthlm
Hoj
zx9r -96 stolen
Tycker också att det är trist att möta folk som kör som idioter på bulten. Men man får ta sitt eget ansvar och räkna in den delen också. Eftersom att det finns dom som inte tänker på Dig.

Angående sheriffen och bulten så har jag då inte märkt nån skillnad egentligen på deras körsätt gentemot gemene man. Under några dagar här i slutet på maj så såg jag dom både på bulten (i tjogtal) och runt bogan. Enda skillnaden var väl att dom hade gul väst med polis på ryggen. Inte fan gick det sakta. Inte var dom som jag snackade med i rosenhill speciellt förmanande. Och jag körde garanterat långsammare än vad hälften av dom gjorde.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top