Triumph Thruxton-tråden.

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
- "thuxtonerich ansluter vid Tiveds kyrka klockan… Ja när, Erich? Vi skall vara i Askersund kl. 13.00. Passerar vi då Tived strax efter kl. 12?"

Verkar vettigt om jag minns rätt..vi får hålla t-kontakt. Jag messar BJN.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fick omedelbart svar från Italien;

Hi,


immediately available (in stock)!

Best Regards
British Racer

Custom and Performance parts

British Racer di Maurizio Ciaffoni
Dealer / Distributor Motorcycles & Accessories
Via Villa Falchini N.10
64100 Teramo –TE-
Italy

Phone: 0039 (0)861.236967 Fax: 0039 (0)861.232297 Handy: +39 333.199 118 0 Skype: British Racer

Web: www.britishracer.com
Web: www.britishracer.co.uk

VAT 01702800671
C.F. CFFMRZ66A30Z133Z
C.R.N. TE-154744
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Som jag uppfattar statusen för dagen så ser startfältet ut så här

Från östkusten:
hs01jowe
CharlieC
XTrem

Från ”mitten”:
thruxtonerich

Från västkusten:
TMax500
BJN
Twintorsk
Bengt P
yonsson
Mikael Q

Och, om vädret tillåter:

Norrifrån:
McThrux
Ahoff
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag kommer åka från Köping på lördag morgon om det blir av. Ska hem till föräldrarna på fredag. Så ni från Stockholm/Nyköping får organisera ihop er utan mig så syns vi i Askersund! :banana
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Kul! I så fall är vi 12 trajjor! Bäva månde invånarna i småbyarna runt sjön när dussinet fullt rullar genom deras hemtrakter... :)

Vädret ser ju ut att bli riktigt bra enl. SMHI..då vågar nog jag åka iväg trots allvarlig allergi mot regn!!!
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Efter diverse turer med mail och försök att "spela ut" några handlare mot varandra så slutade det med en beställning till classikbike-raisch som sänkte priset ordentligt. Vintern 2012-2013 är därmed "räddad" då hojen får fullt justerbara Öhlins cartridge i gaffeln. REINFELDT!!!! JAG BEHÖVER HÖGRE PENSION!!!!!!!!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Erich: Kul att höra! Pensionen blir säkert bra (så länge du arbetar till 75 :) ). Jag har alltid tyckt det här med att byta fjädring är lite överkurs, men när jag provkör andra nya modeller, så är det bara att inse fakta. Thruxton är väldigt rolig att köra, men fjädringen är väl lite sådär. Man vänjer ju sig i och för sig. Jag lovade mig själv att köra minst en hel säsong innan byte, vilket jag nu gjort. Jag har nog aldrig hållit mig så länge inför ett köp, så det känns befogat nu.

Angående vädret. Regn är ju fienden! Nu ser det dock ut att bli uppehåll. Läste precis TMax resedagbok från förra året och då var det +30c. I år blir det foder i jackan och långkallingar, verkar det som.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kul! I så fall är vi 12 trajjor! Bäva månde invånarna i småbyarna runt sjön när dussinet fullt rullar genom deras hemtrakter... :)

Jag hoppas verkligen att det blir av och att vi kan rulla in 12 trajor i Gränna. Sen hoppas jag att filmkameran fungerar så att man kan titta på detta till vintern.

Håller på att preparera min nu. Har t.ex. gjort den årliga smörjningen av kedjan. Är bara inne i lägenheten för jag har tydligen glömt var jag lagt fästet till tankväskan.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
@Erich: Kul att höra! Pensionen blir säkert bra (så länge du arbetar till 75 :) ). Jag har alltid tyckt det här med att byta fjädring är lite överkurs, men när jag provkör andra nya modeller, så är det bara att inse fakta. Thruxton är väldigt rolig att köra, men fjädringen är väl lite sådär. Man vänjer ju sig i och för sig. Jag lovade mig själv att köra minst en hel säsong innan byte, vilket jag nu gjort. Jag har nog aldrig hållit mig så länge inför ett köp, så det känns befogat nu.

Angående vädret. Regn är ju fienden! Nu ser det dock ut att bli uppehåll. Läste precis TMax resedagbok från förra året och då var det +30c. I år blir det foder i jackan och långkallingar, verkar det som.

Jag ÄR pensionär sen 3 år tillbaka, Yonsson, att arbeta till 75 har aldrig varit något alternativ!
Vädret verkar ju bli bra men underställ mot kylan kan vara befogat.
Fick precis nu mail från Tyskland, paket skickas imorgon!! Blir lång väntan innan jag kan riva gaffeln och montera, men har ju något att se fram emot.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kollade precis en hjälmtråd på TRAT och helt plötsligt...
0034.jpg

(2008)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ser bra ut just nu enligt både smhi och yr.no!
Tandborsten packad? Kedjan smord? Väskan provmonterad? :)

Ja, det ser bra ut med vädret. Fast skurar kan vi få. Ska nu testa två jackor som ska vara vattentäta och se om de är det i verkligheten. Duscha med kläderna på.

Jag har kollat lite på kartor och jag ser inte så många alternativ från Överby till Askersund. http://goo.gl/maps/cXCv

Någon som kan får gärna föreslå bättre. Det mesta är i a f rödmarkerat på Ducce-kartan. I o f s bara till Tived men resten till Askersund är självklar. Etappen Askersund-Jönköping via Gränna är väl klar och dag två kan vi ju prata om på A6.
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Nu är hotellrummet bokat! Jag var kall och räknade med att de skulle ha rum kvar, och det var inga problem! Däremot så flaggade jag lite för eventuell sen ankomst till hotellet. De har incheckning mellan kl 16-18. Jag vet inte vilken tid vi brukar rulla in i Jönköping men har för mig att det är efter kl 18? kommer man senare så lägger de ut nycklarna i ett kodat fack. (Tidigare år har vi hämtat nycklar i restaurangen.) Men då vill de ha kortnummer för betalning i förväg så ni som inte lämnat det kanske ska slå en signal till dem.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu är hotellrummet bokat! Jag var kall och räknade med att de skulle ha rum kvar, och det var inga problem! Däremot så flaggade jag lite för eventuell sen ankomst till hotellet. De har incheckning mellan kl 16-18. Jag vet inte vilken tid vi brukar rulla in i Jönköping men har för mig att det är efter kl 18? kommer man senare så lägger de ut nycklarna i ett kodat fack. (Tidigare år har vi hämtat nycklar i restaurangen.) Men då vill de ha kortnummer för betalning i förväg så ni som inte lämnat det kanske ska slå en signal till dem.

Helt rätt! Jag och TMax pratade om detta också och vi kom överens om att jag skickar ett mail med hela listan som jag skulle boka för och meddelar att vi alla troligen kommer efter 18.

Det gör ju inget om ni meddelar en gång extra men alla som jag skulle boka rum för meddelar jag om via mail.

Nu när det verkar såpass säkert drar jag iväg mailet.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bra där! Mailade boendet och fick svar inom 5 minuter med kod till ett nyckelskåp och texten "du har valt att checka in efter stängning". Det hade ju varit lite halvjobbigt att bli tvungen att skeda en annan förare :crash
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag har kollat lite på kartor och jag ser inte så många alternativ från Överby till Askersund. http://goo.gl/maps/cXCvNågon som kan får gärna föreslå bättre. Det mesta är i a f rödmarkerat på Ducce-kartan. I o f s bara till Tived men resten till Askersund är självklar. Etappen Askersund-Jönköping via Gränna är väl klar och dag två kan vi ju prata om på A6.
Det är en bra rutt! Ett par transportsträckor*) bara, resten är fina hojvägar.

*) Ett par mil på 47:an och ett stycke E 20 som inte är gôrkul, det vet vi ju från tidigare år. Men det får vi nog tugga i oss för att komma framåt. Första delen av 202:an (E20->Töreboda) var väl heller ingen superväg(?), medan den senare delen av 202 var riktigt bra, vill jag minnas.

Askersund-Borensberg-Gränna-Jönköping: där har vi ett bra "spår" från förra året som gott tål att göra om. Om ingen kommer på något ännu bättre, förstås.

Och från Jönköping och vidare upp i Västgötabygderna hittade vi ju bra spår förra året, som också duger gott att köra i repris.

Skall bli sk-tkul!!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det är en bra rutt! Ett par transportsträckor*) bara, resten är fina hojvägar.

*) Ett par mil på 47:an och ett stycke E 20 som inte är gôrkul, det vet vi ju från tidigare år. Men det får vi nog tugga i oss för att komma framåt. Första delen av 202:an (E20->Töreboda) var väl heller ingen superväg(?), medan den senare delen av 202 var riktigt bra, vill jag minnas.

Askersund-Borensberg-Gränna-Jönköping: där har vi ett bra "spår" från förra året som gott tål att göra om. Om ingen kommer på något ännu bättre, förstås.

Och från Jönköping och vidare upp i Västgötabygderna hittade vi ju bra spår förra året, som också duger gott att köra i repris.

Skall bli sk-tkul!!

Jo, det är några transportsträckor men inte så många och inte så långa så där får vi nog härda ut.
Ja, det här är årets höjdpunkt för mig och nu när vi blir så många så kommer det ju att bli en enorm upplevelse.

Jag har skickat in mitt kreditdkortsnummer så ni som ännu inte har mailat om sen ankomst och står på min lista kommer att kunna checka in via min kod. Ni behöver alltså inte göra någonting.

EDIT: Ungefär så här kommer det att bli för oss västkustare. Från Askersund och ner blir det samma hoppas jag. Sista biten in till A6 ger sig.
Skärmavbild 2012-07-12 kl. 21.51.31.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top