Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja, då håller vi tummarna för att det går bra yonsson. Å varför skulle det inte göra det?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ja, då håller vi tummarna för att det går bra yonsson. Å varför skulle det inte göra det?
För övrigt kan jag meddela att jag tack vare TMax sparade 900kr jämfört med Johans mc, genom att byta däck i Borås istället för hos Johans, med bara två dagars väntetid. "-Ring bara innan du kör, så fixar vi det". Det är precis sådan service man vill ha.

De stora firmorna är säkert jättebra och ingjuter en viss trygghet, men jag uppskattar även personer som går att få tag på. Det är tråkigt att de har så många kunder att de inte ens försöker ge ett bra pris, eller kan svara på mail eller telefon. Sen tror jag inte riktigt på den "löpande band effekten" som stora firmors verkstäder verkar ha. Därmed inte sagt att alla små verkstäder är bra. Jag har haft flera negativa erfarenheter av såväl stora som små verkstäder.

Edit: 16/8 kunde Johans mc lösa...
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Idag har hojen fått sommarens tvätt och vaxning. Har även provpackat inför Vättern tour -12.
Expanderbar tankbag med magnet och remfästning. Den går även att ta loss utan att fästena måste tas bort. Katastrofdålig iphonebild, men ni fattar poängen. Edit: Ja, det är allt jag tänkte packa i. Vi ska väl bara till Jönköping?

15hz6oj.jpg
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Idag har hojen fått sommarens tvätt och vaxning. Har även provpackat inför Vättern tour -12.
Expanderbar tankbag med magnet och remfästning. Den går även att ta loss utan att fästena måste tas bort. Katastrofdålig iphonebild, men ni fattar poängen. Edit: Ja, det är allt jag tänkte packa i. Vi ska väl bara till Jönköping?

Jo,jo vi ska bara till Jönköping å din packning ser ju "racig" ut men jag vill nog ha det bekvämt så jag tar nog min nyinköpta :)
2012-Honda-GoldWingGL1800e.jpg

EDIT: Jag kallar den Thruxton Gold-Wing efter en annan känd hoj.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN; Kör du först och lyser upp vägen, med "Ghostriders in the sky" med Johnny Cash på högsta volym, så är du beviljad denna normavvikelse. :tummenupp
 
Last edited:

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Ni från GBG med omnejd, Finns det någon intresse att åka en sväng imorgon eftermiddag?
samling 17:30 till 18:00, köra 10-15 mil?

Väderprognosen ser ok ut nu, dvs inget regn..

Mvh
Peter
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Resten av veckan är kört för mig dessvärre. Annars hade jag lätt varit på! På fredag ska hojen in på service. Sen är det bara att hojta till.

Bonneville sighted i mölnlycke. Vit/orange med vit/orange skinnställ och vit hjälm. Inte svårt att gissa vem det var.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Snabb fråga. Funderar starkt på att byta dämpare :gnissla
Hagon nitro blir det i så fall. Men jag har extremt svårt för att bestämma mig för om jag vill ha svarta eller silvriga. Vad säger ni? Och ni som bytt dämpare själva... Är det så enkelt som det verkar? Alltså en sida i taget, med hojen stående på sidostödet? Eller behöver man lyft och grejer? I så fall får nog en verkstad byta åt mig.
 

Bifogat

  • NITROS.jpg
    NITROS.jpg
    94.2 KB · Visningar: 56
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Snabb fråga. Funderar starkt på att byta dämpare :gnissla
Hagon nitro blir det i så fall. Men jag har extremt svårt för att bestämma mig för om jag vill ha svarta eller silvriga. Vad säger ni? Och ni som bytt dämpare själva... Är det så enkelt som det verkar? Alltså en sida i taget, med hojen stående på sidostödet? Eller behöver man lyft och grejer? I så fall får nog en verkstad byta åt mig.

Tycker du skall köra på Kromade.
Sidostödet fungerar, men du får lyfta och ta i lite på varje sida när du byter, jag hade min på lyft och då var det riktigt enkelt :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Yonsson, med centralstöd var det så enkelt som du skriver. En sida i taget.

Med sidostöd? Vet ej. Depåstöd att låna ut, någon?

Du kan låna mek-plats i mitt garage (om vi är hemma och inte på landet) men jag har inget depåstöd att bidra med.

(Läskbackar? :) Jag använder läskbackar när jag lossar hjulen på moppen hemma, 105 kg).
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tack gubbs! TMax: Det låter läskigt :)
Man undrar ju lite hur lång tid det tar att få de. Man vill ju inte att sommaren ska hinna försvinna innan de kommer.

Här är bild på silvrig nitro och svart nitro;
 

Bifogat

  • T10012.jpg
    T10012.jpg
    198 KB · Visningar: 68
  • british-customs-thruxton.jpg
    british-customs-thruxton.jpg
    50.2 KB · Visningar: 76

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack gubbs! TMax: Det låter läskigt :)
Man undrar ju lite hur lång tid det tar att få de. Man vill ju inte att sommaren ska hinna försvinna innan de kommer.

Här är bild på silvrig nitro och svart nitro;

Det går utan lyft, dock behöver man vara 2 för att lösa det (så att inte hojen välter när man tar i lite)

Du har PM
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Jag vet att det är lite tidigt för gnäll, men!

Jag var inne på yr och kollade både sthlm och jönköping nästa helg och dom visar regn och 14 grader.

Antagligen ändras prognoserna under veckan så den som lever får se.. Surt bara när det är lite kinkigt med att ta ledigt från jobbet på en veckas notis... :gnissla
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
God morgon på er från poolside i Grekland! Vi har eventuellt en Vätternresenär till på väg. Han ansluter i så fall med BJN i Överby och jag har uppmanat honom att följa snacket här i tråden.

BJN, vi kan höras av om detaljer som vägval i Västergötland när jag kommit hem tidigt nästa vecka.
 

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2006 Triumph T100
Yonsson,
Det är lätt att byta stötdämparna, inte behöver du lämna mcn till verkstad för det.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag vet att det är lite tidigt för gnäll, men!

Jag var inne på yr och kollade både sthlm och jönköping nästa helg och dom visar regn och 14 grader.

Antagligen ändras prognoserna under veckan så den som lever får se.. Surt bara när det är lite kinkigt med att ta ledigt från jobbet på en veckas notis... :gnissla

Nä, det ser inte bra ut. Fast det har det ju å andra sidan inte gjort någon gång den här sommaren. Vi får väl hoppas på nån riktig helomvändning när det gäller vädret. Eller så får vi göra det jag aldrig gör. Testar våtgreppet i däcken!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top