Sverige idag..

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag ska vinna SM i styrkelyft, om jag hinner först.

Är du säker att det räcker med att identifiera sig som kvinna? Dom är hyfsat starka kollade lite snabbt. Marklyft & knäböj var över 250kg. Har själv aldrig testat hur mycket jag klarar
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Bara i Sverige ? Folklistan tar över tidigare Kristdemokraterna i Åtvidaberg kommun mitt under en mandatperiod med politiska mandat ovan på allt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Bara i Sverige ? Folklistan tar över tidigare Kristdemokraterna i Åtvidaberg kommun mitt under en mandatperiod med politiska mandat ovan på allt.
Ja, och de verkar ju dessutom ha lyckats sno hela deras lager av falukorvar sen förra valrörelsen. Förmodligen passerat bäst före-datum vid det här laget.

Skärmavbild 2024-04-18 kl. 14.42.28.png

Blir intressant att se hur det här fortskrider. Skall de nu försöka stjäla några miljöpartister och deras lager av kolbitar?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad man röstar på är var och ens ensak, rätt viktig princip och jag är principiell av mig. :)

Men vad tänkte du att listan skulle innehålla och varför?

Problemet är ju att det finns för många i gäng och de har för bra tillgång till vapen och de har för dålig anknytning till det civila och legala samhället. Lätt att säga att man skall fängsla fler, men systemet mättas fortare än man tror så länge nyrekryteringen fortgår.

Och ju längre man väntar med de åtgärder som faktiskt ger effekt så kommer situationen att bli sämre.

Åtgärd 1: Ta bort barn ur hem som inte är bra. Placera dem i vettiga hem, inte på anstalter.
Åtgärd 2: Ge befogenheter till polis, socialtjänst, skola osv att samverka och dela information fullt ut för barnens bästa.
Åtgärd 3: Ge befogenheter till polis, tull och åklagare att avlyssna, kartlägga, brottsprovocera och tillåta anonyma vittnesmål i domstol för dessa brott under en period av säg fem år. Kraftsamla.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv. Avskaffa HELT ideologiska/kulturella friskolor (avskaffa alla är nog också lika bra), alla kids skall gå tillsammans i samma skolor.
Åtgärd 5: Ställ krav på språk och samhällskunskap för medborgarskap likt många andra länder. Rättighet och skyldighet att delta.
Åtgärd 6: Effektuera de beslut som fattats i svensk domstol.

En början. Jag tror inte på militär på gatorna.

Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv.​

För sent med åk 3. Kravet på Bergaskolan i Uppsala på 1950-talet var att när du börjar i åk2 ska du kunna läsa.
Annars ska du gå om åk1. Jag gick om åk1. Varför är detta så viktigt. Jo för kan du inte läsa efter åk1 kan du inte tillgodogöra dig åk 2. Du måste kunna läsa böcker innan du börjar åk2.

alla kids skall gå tillsammans i samma skolor​

Jag känner tre kids som gått i privatskolor i Centrum i Göteborg.
1) Son till finsk ensamstående mamma, tågbefälhavare ("konduktör") hos SJ. Mobbades så av barn från MENA i den kommunala skolan i Angered att han flyttades. Som vuxen lämnade han Sverige och jobbar nu i Spanien.
2) Son till finsk mamma (städerska). Mobbades så av barn från MENA i den kommunala skolan i Angered att han flyttades.
3) Dotter i Iransk (sekulariserad ) familj. Placerades i privatskola i Centrum.
Efter Civilingenjörsexamen Maskin i Luleå drog hon direkt till Spanien för jobb.
I Spanien smälter hon in och ingen kommer tjata om Muslimska traditioner.

Jag förstår din ide med att alla ska gå i samma skola men det innebär att de som inte har bakgrund i "Asylinvandring/Anhöriginvandring/o.s.v." kommer att lämna Sverige.
Varför stanna i ett land där du är mobbad och diskriminerad ?
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Bara i Sverige ? Folklistan tar över tidigare Kristdemokraterna i Åtvidaberg kommun mitt under en mandatperiod med politiska mandat ovan på allt.
Sånt här är ju märkligt.

Tycker de annorlunda för att de byter parti? Kommer de jobba för andra frågor iom att de byter parti? Byter de lojalitet när de byter parti?

Kasta bort partierna, de är totalt överflödiga. En politiker representerar sina väljare och ska agera utifrån sin valkrets/sina väljares bästa, vad partipiskan säger är irrelevant.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kanske nåt för Sverige också. En båt utanför varje stad som behöver ström. Skulle kanske lösa problemet med "Elstamledningar" som saknas i Sverige.
Strömmen produceras där den behövs. Inte "någonannanstans".
1713462814590.png
 
Last edited:

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Är du säker att det räcker med att identifiera sig som kvinna? Dom är hyfsat starka kollade lite snabbt. Marklyft & knäböj var över 250kg. Har själv aldrig testat hur mycket jag klarar
Det är lugnt, jag är både gammal och lätt så jag är med marginal på rätt sida om svenskt rekord i alla disciplinerna.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kanske nåt för Sverige också. En båt utanför varje stad som behöver ström. Skulle kanske lösa problemet med "Elstamledningar" som saknas i Sverige.
Strömmen produceras där den behövs. Inte "någonannanstans".
View attachment 497459
Det skulle vara något det med ett uppankrat fartyg utanför var svensk stad som levererar 70 MW kraft till staden och bränner 100 ton diesel om dagen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det skulle vara något det med ett uppankrat fartyg utanför var svensk stad som levererar 70 MW kraft till staden och bränner 100 ton diesel om dagen.
Ja helt enkelt ett flytande "oljekraftverk i karlshamn" inget som (mp) stängde ner när dom satt i regeringen. UTAN BEHOV AV ELSTAMLEDNING !
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Finns folk som bytt juridiskt kön för att komma in på en viss utbildning och sen så fort de kommit in bytt tillbaka och fått behålla sin plats. Var vad de sa på radion ivf.
Tänk en företagsstyrelse med helt jämn könsfördelning. 50/50.
Alla kvinnorna byter juridiskt kön till män varpå styrelsen hamnar i skottlinjen för jämställdhet då styrelsen plötsligt består av 100% män.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tänk en företagsstyrelse med helt jämn könsfördelning. 50/50.
Alla kvinnorna byter juridiskt kön till män varpå styrelsen hamnar i skottlinjen för jämställdhet då styrelsen plötsligt består av 100% män.
Enkelt - ställ istället krav på att 100% av styrelsen måste identifiera sig som ickebinära, inklusive könskorrigerande operation (ja, det finns såna som även tar bort könsspecifika attribut och det är numera tillåtet), så kommer man aldrig mer behöva bekymra sig om könsfördelningen. Blir även mycket enklare med firmafester osv.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tänk en företagsstyrelse med helt jämn könsfördelning. 50/50.
Alla kvinnorna byter juridiskt kön till män varpå styrelsen hamnar i skottlinjen för jämställdhet då styrelsen plötsligt består av 100% män.
Inga problem, det räcker med att männen byter juridiskt kön så är det helt jämn könsfördelning 50/50 igen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Vi måste integrera fler invandrare! Jobba aktivt med det, då försvinner problemen!

Det kan vi väl lätt ordna med lite nya personnr efter vad man vill identifiera sig som.

Beträffande med eleverna som vill slippa vissa moment så är det ju bara sjukt.
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top