Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför har ingen föreslagit lösningen att dela upp toaletterna utifrån om man är ståkissare eller sittkissare istället för kön? Skulle även kunna användas som pronomen vid tilltal, ersätta kön i passet och vara ett mer rättvist sätt att dela upp människor inom idrott osv.
Funkar inte med ståkissare och sittkissare.
Exempel 1. Har du en lång klänning som i Sudan och i många andra länder så sitter även männen ner och pissar i öknen.
Exempel 2. I ett litet kollektiv, ett par och två inneboende killar som delar på en 4:rummare. Så bestämnde tjejen att alla sitter ner och pissar. "Jag är less på att sitta på en nerpissad sittring på ett nerstänkt golv."
När jag var på besök satt jag också ner .... Onödig konflikt helt enkelt.
Det som funkar är indelning efter snippa och snopp. För ta det på Dagis/Förskolenivå.
1713606614198.png
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför har ingen föreslagit lösningen att dela upp toaletterna utifrån om man är ståkissare eller sittkissare istället för kön? Skulle även kunna användas som pronomen vid tilltal, ersätta kön i passet och vara ett mer rättvist sätt att dela upp människor inom idrott osv.

Varför har ingen föreslagit lösningen att dela upp toaletterna utifrån om man är ståkissare eller sittkissare istället för kön? Skulle även kunna användas som pronomen vid tilltal, ersätta kön i passet och vara ett mer rättvist sätt att dela upp människor inom idrott osv.
Toaletterna är väl det minsta problemet, kör alla på samma, de som är bekväma med det är det, resten kan ha blöja.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Funkar inte med ståkissare och sittkissare.
Exempel 1. Har du en lång klänning som i Sudan och i många andra länder så sitter även männen ner och pissar i öknen.
Exempel 2. I ett litet kollektiv, ett par och två inneboende killar som delar på en 4:rummare. Så bestämnde tjejen att alla sitter ner och pissar. "Jag är less på att sitta på en nerpissad sittring på ett nerstänkt golv."
När jag var på besök satt jag också ner .... Onödig konflikt helt enkelt.
Det som funkar är indelning efter snippa och snopp. För ta det på Dagis/Föeskolenivå.
View attachment 497543
Det jag menade var att om man identifierade sig som ståkissare eller sittkissare så kunde det räcka med det och man behöver inte göra sig besväret att överhuvudtaget blanda in biologiskt kön - det blir ju bara krångligt att försöka ändra något som är biologiskt.

Kanske kunde man ha en liten skylt på kavajslaget som visade antingen en stiliserad sittkissare eller ståkissare, så folk vet vilket pronomen de skall tilltala en med.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Toaletterna är väl det minsta problemet, kör alla på samma, de som är bekväma med det är det, resten kan ha blöja.
Hmm blöja... det blir ju faktiskt en tredje kategori. Tänkte inte på det. Men borde vara fullt lösbart. Då har vi tre pronomen att välja på: sittkissare, ståkissare och blöjkissare. Borde funka som huvudgrupper för att täcka in samtliga relevanta sätt som vi kan identifiera olika människor i sociala sammanhang.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det jag menade var att om man identifierade sig som ståkissare eller sittkissare så kunde det räcka med det och man behöver inte göra sig besväret att överhuvudtaget blanda in biologiskt kön - det blir ju bara krångligt att försöka ändra något som är biologiskt.

Kanske kunde man ha en liten skylt på kavajslaget som visade antingen en stiliserad sittkissare eller ståkissare, så folk vet vilket pronomen de skall tilltala en med.
Jag / SH(?) ser fram på exempel på
en stiliserad sittkissare
en stiliserad ståkissar
:)

här exempel på stiliserad snippa / snopp
 
Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Bifogat

  • knappar1.jpg
    knappar1.jpg
    367.4 KB · Visningar: 7
  • knappar2.jpg
    knappar2.jpg
    123.9 KB · Visningar: 7
  • knappar3.jpg
    knappar3.jpg
    632.6 KB · Visningar: 7

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Några variationer på temat...
Ser riktigt roligt ut
En med händerna på ryggen / eller magen ? :va
En som sitter på toa :)
Och
Fyra som har en toalett bakom sig och pissar på golvet ! :rofl

I det sällskapet väljer jag dörren med
En som sitter på toa
är antagligen trevligast :) bakom den dörren !
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ser riktigt roligt ut
En med händerna på ryggen / eller magen ? :va
En som sitter på toa :)
Och
Fyra som har en toalett bakom sig och pissar på golvet ! :rofl

I det sällskapet väljer jag dörren med
En som sitter på toa
är antagligen trevligast :) bakom den dörren !
Ja, ChatGPT verkar ha lite svårt att tolka vad jag menar.
Bad den även illustrera ett samhälle där vi helt ersatt kön med toalettpreferens. Helt klart är i alla fall att det blir blött på golvet.

statyer.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, ChatGPT verkar ha lite svårt att tolka vad jag menar.
Bad den även illustrera ett samhälle där vi helt ersatt kön med toalettpreferens. Helt klart är i alla fall att det blir blött på golvet.

View attachment 497550
Ser ju helt sjukt ut ! Är det en AI bild ? Som ska illustrera ståkissare !??!?! :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
I så fall bara värt ett skratt åt AI. Och som du märkt inte så lätt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ser ju helt sjukt ut ! Är det en AI bild ? Som ska illustrera ståkissare !??!?! :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
I så fall bara värt ett skratt åt AI. Och som du märkt inte så lätt.
Denna kom efter flera försök där jag bad den illustrera hur samhället skulle bli om vi ersatte kön med en indikation om vi står eller sitter när vi kissar. Sen fick jag ge en massa tilläggsinstruktioner som knappast gjorde det bättre och till slut bad jag den illustrera genom att istället utgå från en gammal tavla eller skulptur som visar typiska könsroller.

Tolkar det som att det nog är bättre att inte krångla till de med massa nya påhitt istället för biologiska kön. Blir bara förvirrat och konstigt.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Denna kom efter flera försök där jag bad den illustrera hur samhället skulle bli om vi ersatte kön med en indikation om vi står eller sitter när vi kissar. Sen fick jag ge en massa tilläggsinstruktioner som knappast gjorde det bättre och till slut bad jag den illustrera genom att istället utgå från en gammal tavla eller skulptur som visar typiska könsroller.

Tolkar det som att det nog är bättre att inte krångla till de med massa nya påhitt istället för biologiska kön. Blir bara förvirrat och konstigt.

View attachment 497551View attachment 497552View attachment 497553View attachment 497554
Det är därför jag tror det är lättare med Snopp / Snippa än vad du tänker göra på toa.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
I polisens bälte finns pepparsprej, pistol (sig/sauer i kaliber 9x19), batong och fängsel.

Det är elchockvapen (taser) på gång.

Kulan var av modell hålspets. Helmantlad används inte längre pga fara för tredjeperson om kulan går igenom målet.

Skjuten i benet om jag förstått det rätt.

...eller Glock 45 om de hunnit byta. Beslut kom under 2022 om utbyte. Vet att det pågick utbildning förra året i alla fall.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har sett en fikus som valde att sitta ner som en tjej när han pinkade ute i det fria. Jag frågade ifall han inte hade Dick kvar, jo det hade han fortfarande men han tyckte att han var en tjej...
En sån ska ju gå på herrtoaletten oavsett vad han själv tycker.

Möjligen kanske det är dags att helt avskaffa könssegregerade toaletter och istället bara skylta efter om det finns pissoar eller toalettstolar innanför dörren.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag har sett en fikus som valde att sitta ner som en tjej när han pinkade ute i det fria. Jag frågade ifall han inte hade Dick kvar, jo det hade han fortfarande men han tyckte att han var en tjej...
En sån ska ju gå på herrtoaletten oavsett vad han själv tycker.

Möjligen kanske det är dags att helt avskaffa könssegregerade toaletter och istället bara skylta efter om det finns pissoar eller toalettstolar innanför dörren.
Även då kan det bli fel
 

Bifogat

  • knapp1.jpg
    knapp1.jpg
    169.3 KB · Visningar: 10
  • knapp2.jpg
    knapp2.jpg
    493.3 KB · Visningar: 10
  • knapp3.jpg
    knapp3.jpg
    453.9 KB · Visningar: 10

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Då har vi tre pronomen att välja på: sittkissare, ståkissare och blöjkissare.
Det finns ju blöj-rum i galleriorna, har jag sett. Brukar även finnas en nerfällbar ombytesbrits på handikapptoaletterna på bensinmackar.

Sen har jag noterat att flera gallerior idag har toaletter dit alla går, män och kvinnor. Har man gjort det så för att slippa det där med "tredje könet toa"?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det finns ju blöj-rum i galleriorna, har jag sett. Brukar även finnas en nerfällbar ombytesbrits på handikapptoaletterna på bensinmackar.

Sen har jag noterat att flera gallerior idag har toaletter dit alla går, män och kvinnor. Har man gjort det så för att slippa det där med "tredje könet toa"?
Tror det behövs ytterligare en knapp (till vänster).
Fråga mig inte vad symbolen till höger innebär. Måste varit en "glitch in the matrix" när DALL-E skapade den.

blöjknapp.jpg
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top