Att kosta på en bra hoj ett par tre tusen och ge den nytt liv är inget att bekymra sig om. Det är ju vad ett däcksbyte går på. Hrar den gått bra tidigare som TS skriver så har den säkert mycket liv kvar efter byte av lager och tätning.
Hållet helt med, men det är som sagt mer än några hundra att dela en motor och sätta ihop den igen, så man är medveten om det innan man river isär den.
Sen ska man ha kunskapen/viljan att göra det också, ska nån annan göra det är man snart upp i summor som motsvarar en ersättningsmotor.
Har gjort det en gång, blev dyrt och tog låååång tid, dels pga av klantighet, dels pga att jag som sagt hittade mycket annat som behövde bytas.
Andra gången blev det motorbyte, gick avsevärt snabbare och billigare, då jag fick sålt den gamla i delar för mer än vad ersättningsmotorn kostade.
Var frakten jag fick betala i princip, och fick 7 kusar extra också
Skickat från min D6503 via Tapatalk