Försöker lyfta min tråd lite då jag sålde min gamla hoj igår, så nu är jakten på en ersättare i full gång. Ni med Suzuki TL1000S erfarenhet, vänligen skriv lite om den.
Det jag undrar mest över är:
Blev alla problem lösta med -98 modellen, eller fanns det mycket krångel kvar?
Hur sitter man?, SVn var enormt behaglig, och det tycker jag som har vant mig med VFR-bekvämlighet!
Den sägs vara nervös och ryckig i stadskörning, stämmer det? Hur är det med väghållningen?
Hur är den att sitta bak på, skulle vara kul om tjejen kunde hänga på även lite längre sträckor.
Wheeliemaskin? Sticker nosen upp i tid och otid eller?
Snälla, lite feedback!
/Thelinski
Har inte haft min TL så länge, så jag är långt ifrån expert på den. Men det jag har upplevt och lärt mig hitills är:
*Jag har en 98a och trodde också att alla problem skulle vara lösta på den. Jag har inte riktigt fått klart för mig vad som är uppgraderat, men kopplingen är tydligen inte det på alla modeller. Min koppling slirade, men det åtgärdades med Barnett fjädrar för 250:- och lite ny SHELL VSX 10-40 olja.
* Den är mycket bekväm att åka på, kanske något skakig men det är ju en twin så det får man nog räkna med
*Körställningen upplever jag ganska agresiv så har man problem med att åka med en frammåtlutat ställning kan det kanske upplevas jobbigt.
*Ryckig i stadskörning är min ännsålänge, men jag hoppas som sagt kunna åtgärda det till viss del med ATRE o powercommandern jag har beställt.
*Själv sitter jag inte bak på min hoj så mycket, men de som har åkt bakpå säger att den är hyffsat bekväm med relativt skön sadel. Definitivt bättre än många andra sportiga hojar.
*Vill man få upp frammhjulet i luften är det nog inga problem, men den är inte superhettsig. DVS är man inte extremt oförsiktig i pådragen så sticker den inte ofrivilligt bara.
Hoppas att detta kan hjälpa dig till viss del i ditt köp. Men som sagt, det finns folk här på forumet som kan mycket mycket mer om dessa hojar.