Suzuki TL 1000?

Niro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2013
Ort
Valla
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Tackar!! Det enda jag vet är att det ska inte vara för stor skillnad mellan cylinder, max 0,2-0,6 bar. ska ringa på måndag o höra. Bra instrument!
Tack tack!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
https://www.youtube.com/watch?v=8ZZjSetnzsE

I filmen så får de 8.5 bar och 9 bar på en TL motor. Kanske att 7.9 är lite då? Ingen som har verkstadsmanual... borde väl gå hitta skrivet någonstans tycker jag. Annars ring en verkstad som jobbar med Aprilia och fråga vad de tror.

Borde inte en verkstad som arbetar med Suzuki vara lämpligare, eller har jag missat något? :va
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hade fåt svar från skroten, Bike i Trollhättan om motor som kostar 6000kr. TL1000S Dom svarar "Den här motorn kommer från en hoj som blev inlöst 25/4 -16, demonterades 27/6 -16.. "

Ofan! Tråkigt att höra att ytterligare en hoj försvunnit från gatan.... Jag vill köpa en sån igen framigenom....
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
11,3 är kompressionsförhållandet på S:en om jag minns rätt

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Foto från norra Europas skitigaste orginalverkstadsbok...

f52fb8c3ed8ae2da427b33ab29b0e6ed.jpg


Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
156 psi är 10,7 bar

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Niro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2013
Ort
Valla
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Tackkar, bra fakta! Jag är nyfiken hur ligger kompen på min TL, det blir imorgon det. 20160703_092139.jpg
 

Niro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2013
Ort
Valla
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Efter fyra timmar demontering lyckades mäta kompressionen ( kall motor ). Cylinder fram=10 bar. cylinder bak=9,5 bar. Tycker ni är detta värde godkänt? Kunde inte nå någon på mc-verkstad. Var tvungen att tappa på kylarvätska och skruva bort kylaren för att komma åt tändstift hållet fram.
Röda faran ser ut så nu.
20160704_170311.jpg
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Du behöver inte ta bort hela kylaren, räcker att lossa nedre skruven och vinkla fram den. Iof fortfarande jävligt trångt, men till en annan gång så vet du det.

Enligt boken så var det ju lite lågt, men hade inte lagt nån större möda på det. Om du själv tyckte den gick bra så lär det inte vara nån större fara med kompet.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Niro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2013
Ort
Valla
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Ja, det är sant. Motor gick fint o svarade bra på allt. :)
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top