Snabb orginalhoj som vill gasa mot en Bugatti 1001 hk 8 september på avspärrat område

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Och du har varken kört Koenigsegg eller Bugatti.

Hallåå, vad är de bilarna mot en 600 hornet som är kul när de svänger..?:va

Bara att konstatera, de är mindre begåvade människor som inte anser att man kan ha kul med mycket pengar för kärlek den kostar "INGENTING".. :kär
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Kanske avslöjar min dumhet nu men vem vann???
Jag ser ju att H2an sticker iväg första delen men på slutet ser det ut som att Bugattin äter upp hojen eller är det när rejset redan är över?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske avslöjar min dumhet nu men vem vann???
Jag ser ju att H2an sticker iväg första delen men på slutet ser det ut som att Bugattin äter upp hojen eller är det när rejset redan är över?

Det är väl lite som det alltid är, när vindmotståndet blir stort nog för att göra vikten i det närmaste försumbar så kommer den massiva skillnaden i hästar att spela bilen i händerna eftersom att luftmotstånden är mer jämna än vikten är.
Lite därför som en sporthoj nöter på runt 300 km/h men en Veyron är över 400 km/h i topphastighet.
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Fattar inte att folk gnäller när Gustav fixar roliga event bil vs mc.
Skulle tycka det var kul att bli ifrån åkt av en bil men det kommer väl inte hända
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Dom som tjafasr mest här dyker aldrig upp själva utan tycker bara ftamför en skärm utan att skapa ngt själva :) Tangentbordsriddatre.

Är väll bara å kika på detta klippet och säga vad man sen tror om luftmotstånd/effekt/vikt/väder/stående start/rullande start/kostnad för fordon/blablablablabla.

Det slutar ju aldrig tjafsas i Gustavs tråder? Får ni aldrig nog?

https://www.youtube.com/watch?v=bfLqa4vlmFI
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Kanske avslöjar min dumhet nu men vem vann???
Jag ser ju att H2an sticker iväg första delen men på slutet ser det ut som att Bugattin äter upp hojen eller är det när rejset redan är över?
Först sticker H2:an iväg, sen verkar det jämnt, med Bugattin några meter bakom, sen blev jag inte riktigt klok på om H2:an slutade dra i gasen för att strax börja bromsa, Bugattin detsamma men något senare?

Kan inte låta bli att tycka sånt här är roligt!
Jag tillhör ju idioterna som har "rejsat" på motorvägen, cbr900rr med tält och packning vs Audi R8, full patte. Usch vad jag skäms!:rodnar Jag ber härmed hela trafiksverige om ursäkt!

Men under såna här "ordnade" former på nåt gammalt flygfält långt bort från trafik och folk kan jag inte tycka att det är annat än ganska harmlöst skoj.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dom som tjafasr mest här dyker aldrig upp själva utan tycker bara ftamför en skärm utan att skapa ngt själva :) Tangentbordsriddatre.

Jag tycker det är kul att det hittas på sånt här, och tycker väl att det borde hittas på lite mer sånhär mer skojiga träffar där man gasar för skojs skull och träffar likasinnade. Mer sånt!
Att vi på hoj dessutom bjuds in gör det ju bara roligare. :)
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Tycker man skall vända på resonemanget. Tänk att det finns gatlegala bilar som NÄSTAN hänger på en H2/S1000RR. DET är fett! Alla här inne vet ju hur galet kvicka dessa hojar är.

Tycker Gustavs arrangemang är mycket underhållande :tummenupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Roligt att se. Var ju faktiskt förvånansvärt jämt.
Hur fort fick det som snabbast ca 300?

Som vanligt är ju hojarna riktigt grymma uppåt 250, sedan får de jobbigare.
Jämförde för många år sedan mot en Ferrari F430 med min 150hk sporthoj (inte alls i samma klass men ändå).
100-200 var hojen överlägsen. 200-250 fortfarande övertag och efter 250 var det nog risk för stryk. Vid 280 mätarfart på hojen tog bilen ikapp.
Helt sjukt dock så snabba dagens hojar och superbilar är...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Den här snygga plotten gjorde jag med min R1 05 och 10 Hz GPS på Anderstorp-rakan. På nåt Youtube-klipp som visade mätaren på en Veyron under en liknande repa såg det ut som den hade 250 efter ca 11-12 sekunder så där hade man nog fått stryk.

atorp.JPG
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
STORT TACK till NIKOLA med H2 som levererade från rullande och stillastående gång på gång och faktiskt den enda som satte Veyronen på plats av de 5-10 MC som dök upp med MYCKET kort varsel.

Än en gång Nikola, du blir kändis på detta och H2 världskändis ;) Även för en person som jag som fattar noll om MC så var H2 verkligen FET!

Nikola levererade även en bra och ävne redigerad GoPro film ovan som han också grejade. Grymt!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top