Snabb orginalhoj som vill gasa mot en Bugatti 1001 hk 8 september på avspärrat område

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
kul tråd! ja följer. hoppas att någon med kul hoj kan ställa upp :)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Rullande från 50, H2R mot Bugattin skulle inte ens bli roligt. Bilen skulle bli så hårt mosad, t.o.m en standard S1000rr var ju snabbare, och en H2R (med rätt pilot) äter upp en S1000RR.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Rullande från 50, H2R mot Bugattin skulle inte ens bli roligt. Bilen skulle bli så hårt mosad, t.o.m en standard S1000rr var ju snabbare, och en H2R (med rätt pilot) äter upp en S1000RR.

Det är redan gjort och gammel-folkan fick givetvis generalpisk.
https://www.youtube.com/watch?v=gi5_GQ78wM8

Folk får givetvis bruka sin egen favoritform av motor-porr bäst de vill, tänker inte hindra någon. Dessa "gasa rakt fram med standardbil/standardhoj med rullande start"-dueller skulle dock kunna avgöras genom att titta i en tabell.

Det som ÄR intressant för mig är när man får se lite mer udda grejer som t.ex. Xyrons video där han steker allt och alla med turbogixxern för det rubbar helt uppfattningen om vad som är FORT för mig - ja, jag vet att det också är GTboard-köret.

Annars gasar jag hellre själv än tittar på om det bara ska vara rakt på-åka så jag ska inte störa mer här, häpp! :hej
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Verkligen, gillar man inte att gasa som flera i tråden verkar ha svårt för kan man sälja sin hoj och köpa rullator :)

Jag bryr mig inte nämnvärt om någon drar på om de kan välja tillfällen när det inte utsätter andra för fara eller måste dra på framför fartkameror, försöka få snuthäng eller dyl som kan leda till restriktioner för hela hojkollektivet.

Men bara för att man inte måste maxa hojen varje gång man är på motorväg, bara för att man inte hoppar över guppen framför skolor/dagis och måste göra fuckyou burnouter vid rödljusen så är man inte olämplig mc förare.

Kör som du vill, men om folk kan njuta av en sansad hojtur utan att bete sig som påtända hojtjuvar så låt de göra det. :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Behövs inte. En H2 räcker gott och väl.

Förvisso sant, men jag hade velat se en H2R dåna på ner längs en stripp. :hihi
Det togs väl inte in mer än två H2R till Sverige, varav en ägs av ett företag om jag inte minns fel...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag bryr mig inte nämnvärt om någon drar på om de kan välja tillfällen när det inte utsätter andra för fara eller måste dra på framför fartkameror, försöka få snuthäng eller dyl som kan leda till restriktioner för hela hojkollektivet.

Men bara för att man inte måste maxa hojen varje gång man är på motorväg, bara för att man inte hoppar över guppen framför skolor/dagis och måste göra fuckyou burnouter vid rödljusen så är man inte olämplig mc förare.

Kör som du vill, men om folk kan njuta av en sansad hojtur utan att bete sig som påtända hojtjuvar så låt de göra det. :krama


Va gör du på motorvägen? :dummer
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
När det gäller acceleration, jo. Men som du antyder så spelar luftmotståndet en exponentiellt större roll ju fortare det går.

Ganska svårt att bortse från det faktum att luftmotståndet finns där. Från stillastående och en liten bit upp är det oxå ganska uppenbart att vikteffekten har andra fysiska lagar mot sig som sätter den ur spel.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Snabbast acc hittan och dittan, oväsentligt. På mc har man hundra gånger roligare oavsett om man vinner eller inte. Mer fartupplevelse, mer kickar och mer känsla
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top