SM i SuperMoto i Eskilstuna

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Åmotsbruk,7mil norr om Gefle
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
Vilken tur man inte anmälde sig i Open den här tävlingen om det nu är tvådagars.Som en prova på åkare som mig är det helt ohållbart att köra tvådagarstävlingar.Antingen måste man köpa sig en buss,en husvagn eller både och.Ok om S1 och S2 körs som tvådagars,åker man där så satsar man i alla fall lite på att tävla,i Open tycker jag i alla fall att det skulle underlätta ordentligt med endagstävling.Jag kommer aldrig att anmäla mig till en tvådagstävling.

Men det är ju bara vad jag tycker.

//Jonas Tholén #34
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Är det slutgiltigt nu då att alla kör race på söndag?

Nej det är inte den slutgiltiga lösningen :näsblod
Vi är ledsna över detta strul men han som ska fixa tidsschemat strular till det hela tiden :confused:
Han var rädd att inte ha tillräckligt med folk till start förfarandet, men vi har ju en hel depå med folk som kan hjälpa till eller hur :tummenupp

Mvh Gröndal MSK
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ja folk till starten borde inte vara några problem. Det skulle iaf vara bra att veta upplägget, planeringen skiljer ju lite om jag ska vara där en eller två dagar. :)
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
vi som publik vill oxå veta hur det ska köras, när körs vad?? hade ju tänkt en heldag på söndag med alla klasser
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nytt reviderat schema kommer vilken minut som helst. Telefonerna går varma just nu....
Glöm allt ni läst hitills.


Jonas -> det går bra att anmäla sig :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nytt reviderat schema kommer vilken minut som helst. Telefonerna går varma just nu....
Glöm allt ni läst hitills.


Jonas -> det går bra att anmäla sig :)


hmmm, före 13.00 ska det komma iaf (måste tydligen käka lite lunch oxå)...
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu finns ett schema som arrangören och förbundet är överens om.

Länk

De träningar som är på lördagen ingår i tävlingsavgiften.

Fredagsträningen ligger kvar (200:)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Är det fjärde ändringen fram och tillbaka nu..? :) Är det det här som gäller nu då?

Lägga in tid för besikting på lördag efter träningarna vore bra också?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ok. Så då kör open alltså både lördag och söndag?

Skrev en nyhet innan jag åkte hem från jobbet för att VAB'a (sitter med graben på altan nu) men tydligen dog nätet precis då så den hamnade bara som "draft". Men nu ligger den uppe.

Hjälp oss sprida detta till alla anmälda och de som tvekat av någon anledning.

Är det fjärde ändringen fram och tillbaka nu..? :) Är det det här som gäller nu då?

Lägga in tid för besikting på lördag efter träningarna vore bra också?
Äsch, tror det bara är tredje va?

Det är väl inte omöjligt men vi ändrar inget schema nu utan det får bli en bonus på plats på lördag isf.
 
Last edited:

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Nu finns ett schema som arrangören och förbundet är överens om.

Länk

De träningar som är på lördagen ingår i tävlingsavgiften.

Fredagsträningen ligger kvar (200:)


Alltså inga wildcard delas ut denna helg :va
lite synd tycker jag det är men men, "thats a smell vi have to take"

För mig är det ju detsamma jag kommer ju bland de sista iaf. :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Alltså inga wildcard delas ut denna helg :va
lite synd tycker jag det är men men, "thats a smell vi have to take"

För mig är det ju detsamma jag kommer ju bland de sista iaf. :D

Nej, tyvärr blir det ju så. Inte baserat på aktuell tävling iaf. Det här var enda sättet vi (arrangören) kunde komma fam till att köra öht. Men man kan ju ansöka i förväg...

Jag är ändå uppbokat av annat i helgen,men det kommer ju fler tävlingar.

Sätt ihop ett "Team JätteSkägg" och kom och kör endurance i Örebro :tummenupp :)
 
Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nej, tyvärr blir det ju så. Inte baserat på aktuell tävling iaf. Det här var enda sättet vi (arrangören) kunde komma fam till att köra öht. Men man kan ju ansöka i förväg...
Kan folk inte få wildcard efter openkvalet? Ifall de gjort en bra tid som visar att de skulle passa in i s1 eller s2 så borde de väl kunna få köra heat med dem istället för o köra open? Eller är regeln helt orubbbar att det ska baseras på en tidigare tävling?
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kan folk inte få wildcard efter openkvalet? Ifall de gjort en bra tid som visar att de skulle passa in i s1 eller s2 så borde de väl kunna få köra heat med dem istället för o köra open? Eller är regeln helt orubbbar att det ska baseras på en tidigare tävling?

Om det skulle gå att lösa kan jag tänka mig att köra både Open finalerna OCH S1 finalerna på Söndan.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
vad gäller med besiktning? får man träna på lördag om man inte besiktigat eller måste man vara där innan 11 för att få åka? en besiktning på lördag eftermiddag hade suttit fint.

Hur många betalda är vi i klasserna? tänker främst på open. 23 anmälda + 2 s3... max 26 på banan. brukar alltid dyka upp ett gäng oanmälda. kvalar ni ut folk eller tvångsförflyttar ni upp folk i s1 s2?

Tänker på att vi pratat mycket om detta innan och vad jag förstått skall det undvikas till varje pris?

Det skall trots en del sura miner pga strul med tidsschema osv bli jävligt skoj att åka upp. hoppas ni får till en problemfri tävling med bra väder och mycket publik:)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kan folk inte få wildcard efter openkvalet? Ifall de gjort en bra tid som visar att de skulle passa in i s1 eller s2 så borde de väl kunna få köra heat med dem istället för o köra open? Eller är regeln helt orubbbar att det ska baseras på en tidigare tävling?

Tro mig, vi har försökt hitta en lösning men varje variant slutar med att det inte går att få ihop :död

Om det skulle gå att lösa kan jag tänka mig att köra både Open finalerna OCH S1 finalerna på Söndan.

Jag tycker du ska snacka med TL/arrangören/mig på lördag om att få köra S1 på söndagen :)
Köra båda tror jag inte kommer ända.

vad gäller med besiktning? får man träna på lördag om man inte besiktigat eller måste man vara där innan 11 för att få åka? en besiktning på lördag eftermiddag hade suttit fint.

Hur många betalda är vi i klasserna? tänker främst på open. 23 anmälda + 2 s3... max 26 på banan. brukar alltid dyka upp ett gäng oanmälda. kvalar ni ut folk eller tvångsförflyttar ni upp folk i s1 s2?

Tänker på att vi pratat mycket om detta innan och vad jag förstått skall det undvikas till varje pris?

Det skall trots en del sura miner pga strul med tidsschema osv bli jävligt skoj att åka upp. hoppas ni får till en problemfri tävling med bra väder och mycket publik:)
Träningen på lördag har inte med tävlingen att göra, så att säga. dvs inga problem. Men ett tips är att försöka underlätta för sig själv och vara helt klar inför söndagen.

Hoppas vi (alltså Gröndal) slipper kvala ut folk, även om det är ett angenämnt problem. Ett sätt är såklart att fler kör på Wildcard (MICKE!) ;)
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top