Sladda med bilen

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Inget förvånande, dess ärtfrände användes friskt som vinter och skogabil förr.:hihi

Den här reklamen var väl uppe för några år sedan på forumet vill jag minnas. Men man har ju hört både bra och dåliga saker om bubblan som vinterbil av den äldre generationen. Framkomligheten var det nog inget fel på dock.


FF är ju 4x4 så borde ju kunna gå rätt bra. :) Grymt att du rastade 993:an lite:tummenupp

Handlarskylt borde du ju sett på färgen om det var. Brukar kunna bli felkod då man söker med mellanslag mellan bokstäver och siffror. Eller så var den helt enkelt nystulen och falskskyltad med hittipå-nummer..

Slog reg.nr igen på Ferrarin och nu framgick det att det var en bil skriven på Autoropa AB. Sett den ytterligare en gång sedan bilden togs. Så mina antaganden stämde säkert. Tror inte de lämnat ut en FF som demobil över julveckorna till någon spekulant. Men det kanske är precis det man gjort.
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Upp! Nu jävlar är jag med i matchen! Inhandlade en sladdförti av 90års modell idag, den var finare än jag trodde så jag inte vågat kört riktigt brett än!:cool:
Imorgon ska jag bränna en skiva med Eddie Meduza, sen ut och sladda helvet i dom värmländska skogarna!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1360200901841.jpg
    uploadfromtaptalk1360200901841.jpg
    88.4 KB · Visningar: 130

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Upp! Nu jävlar är jag med i matchen! Inhandlade en sladdförti av 90års modell idag, den var finare än jag trodde så jag inte vågat kört riktigt brett än!:cool:
Imorgon ska jag bränna en skiva med Eddie Meduza, sen ut och sladda helvet i dom värmländska skogarna!

Glöm inte 10 st Wunderbaum av olika dofter, upphängda i backpegeln tillsammans med två stora tärningar! :tummenupp
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Har en e46 330d som året runtbil, har mest kört framkrafsare genom åren men kan väl inte säga att det känns nåt osäkert att åka bakhjulsdrift på vintern direkt, bara släppa lite på gasen så rätar det upp sig igen.
Vet inte hur det är på andra bmwmodeller men denna är utrustad med en elektronisk diffbroms men en riktig diffbroms går att köpa på eftermarknadenannars är det bara m3:an som har d-broms i e46:an fast med den utväxlingen är den oanvändbar i dieseln.
Har bakaxeln med lägst utväxling och 6vxl låda på min, ligger under 0.6 l/m blandat med den kombon, med en liten chippning på 250hk 500nm så är det inte särkilt svårt att få det släppa i både 3:an och 4:an.
Tycker det är en ganska ultimat allroundbil.:yoparty
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Nu har jag inte läst hela tråden men jag har nyligen försett mig med en för ändamålet lämplig bil; en Subaru Impreza. Ingen värsting på något sätt, en 2,0 GX utan turbo, men en riktigt körglad sak och en vinnare även på en snötäckt E4. Sällan har jag längtat efter bakslag, moddsträngar och orörda vintervägar som nu och kommande helg ska färdigheterna finslipas på sjöis. Lycklig!
 

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Aprilia AF1 sintesi
Glöm inte 10 st Wunderbaum av olika dofter, upphängda i backpegeln tillsammans med två stora tärningar! :tummenupp

gick förbi en epa med öppna dörrar utanför ica nu i veckan, sju meter bort kände man doften av wunderbaum
en snabb flukt in i "bilen" förklarade styrkan på doften, bunten med wunderbaums va som en 12kg pulversläckare :banana
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
gick förbi en epa med öppna dörrar utanför ica nu i veckan, sju meter bort kände man doften av wunderbaum
en snabb flukt in i "bilen" förklarade styrkan på doften, bunten med wunderbaums va som en 12kg pulversläckare :banana
Suck, ja, vilka jävla losers.
Alla byars lägstanivå går odiskutabelt alltid till volvoraggarna.
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Suck, ja, vilka jävla losers.
Alla byars lägstanivå går odiskutabelt alltid till volvoraggarna.

Varför är dom jävla losers? Åren man åkte epa är ett mycket kärt minne för mig. Ang granarna så blir det inga i sladdförtin, då den fortfarande har "volvolukten" kvar!
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Knappast, den går till wow-kontosäljarna.
Men dessa människor märker man inte av i öht (de sitter antagligen framför datorerna).
Varför är dom jävla losers? Åren man åkte epa är ett mycket kärt minne för mig. Ang granarna så blir det inga i sladdförtin, då den fortfarande har "volvolukten" kvar!
För att det är alltid en viss typ av människor som "är" volvoraggare.
Mina erfarenheter kommer från Stockholms län, Jämtland och Dalarna.

Går/gick på fordonsprogrammet, obildade, ouppfostrade, högljudda, kör som svin, kör ihjäl tanter, tar alla parkeringar på den lokala bensinstationen/donken på kvällarna, är hatade av lokalbefolkningen, klär sig alltid i varselkläder och så verkar evolutionen gjort sitt så de är antingen supersmala eller småfeta.

Ovanstående slår ALDRIG fel. Ser jag en sliten/stylad äldre volvo på ett köpcenter så kan jag till 99.9% peka ut personen i fråga, testa själva!

Det finns fler klassiska saker som avslöjar en volvoraggare. Alla behöver inte stämma men några exempel är den personliga skylten innanför vindrutan, fjortisbrudarna i bilen, den ostbågsliknande körpositionen, snusprillan under läppen, fem miljoner wunderbaums i backspegeln, plysch på dörrsidor och instrumentbrädan etc.

Och nej, ingen behöver känna sig träffad om signalementet ovan inte stämmer in (men då är du heller inte volvoraggare eller så är man för korkad för att se sig som en).

Det är helt enkelt en tragisk grupp människor och alla som inte är volvoraggare uppskattar verkligen inte dessa individer. Ingen i min bekantskapskrets ser något positivt i fjantarna, de bara stör och jävlas.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men dessa människor märker man inte av i öht (de sitter antagligen framför datorerna).

För att det är alltid en viss typ av människor som "är" volvoraggare.
Mina erfarenheter kommer från Stockholms län, Jämtland och Dalarna.

Går/gick på fordonsprogrammet, obildade, ouppfostrade, högljudda, kör som svin, kör ihjäl tanter, tar alla parkeringar på den lokala bensinstationen/donken på kvällarna, är hatade av lokalbefolkningen, klär sig alltid i varselkläder och så verkar evolutionen gjort sitt så de är antingen supersmala eller småfeta.

Ovanstående slår ALDRIG fel. Ser jag en sliten/stylad äldre volvo på ett köpcenter så kan jag till 99.9% peka ut personen i fråga, testa själva!

Det finns fler klassiska saker som avslöjar en volvoraggare. Alla behöver inte stämma men några exempel är den personliga skylten innanför vindrutan, fjortisbrudarna i bilen, den ostbågsliknande körpositionen, snusprillan under läppen, fem miljoner wunderbaums i backspegeln, plysch på dörrsidor och instrumentbrädan etc.

Och nej, ingen behöver känna sig träffad om signalementet ovan inte stämmer in (men då är du heller inte volvoraggare eller så är man för korkad för att se sig som en).

Det är helt enkelt en tragisk grupp människor och alla som inte är volvoraggare uppskattar verkligen inte dessa individer. Ingen i min bekantskapskrets ser något positivt i fjantarna, de bara stör och jävlas.

Avundsjuk?
Gubbe.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Va ute å premiärkikade på lokala isbanan, fick åka me nåra varv i en vass 240 me rediga däck... Satan så skoj de va :rock
 

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
R1
Kul med fler på SH som gillar och sladda när det finns snö :tummenupp

Inga fler som passat på att köra på bredden i snön? Det är ju hur kul som helst - man blir hur populär som helst när man kommer på ställ i korsningarna, mest tummen upp hehe :D (OK då, inte hos precis alla...)
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Har ingen anti-sladd på pickisen så jag var upp i en snövall och körde lite idag. Som tur är har de anti-spinn på Biltema så det var ju bara att backa ur igen :)

2013-02-12-452.jpg
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Har hittills fått nöja mig med att sladda med min framhjulsdrivna bil fast det är inte samma sak som en bakhjulsdriven :( Men skoj är det när bilen nästan snurrar runt så måste man kämpa för att få tillbaka den på rätt kurs, sweeeeeeeeet :yoparty
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top