Ring Knutstorp Pro Superbike!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Men f "17"... .. än att knappa vidare här... ...Kom tillbaks när det finns större intresse
Jag ska inte köra Pro Superbike och kommer antagligen att lägga av om något år så jag är nog helt fel person att "ta tag" i det som behöver göras. Men om jag haft minsta intresse av att vara delaktig så har du gjort ditt bästa för att döda det med ditt sätt att argumentera som i mitt tycke är rätt drygt, mästrande och inte leder någon vart.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det som skrivs RR-forumet syns på första sidan, och där kan forumets samtliga 52.000 användare klicka sig in på trådar i RR-forumets del.

Du har hakat upp dig lite på Aftonbladet förstår jag...endast för att den sidan inte har med RR att göra, men det var inte det jag svarade på.

Du kan ringa, maila eller använda dig av muntlig framföran direkt till säljare på plats, men förfarandet bör ske skriftligt. Du som jobbar som säljare borde veta att reklamationer ska komma till dig alt ansvarig på ditt företag, och inte skriva det på ett forum och hoppas att du läser det...eller? eller du som säljare kanske hänger på div forum och letar efter reklamationer?
Du är medveten att i stort sett alla företag har någon som scannar Fejsbook, Twitter, Youtube, LinkedIn och de forum som är branchrelaterade för att fånga upp missnöjda kunder och hantera dessa?

Som Produktchef får jag då och då bemöta kundkritik som kommit fram via nätet.

Tycker det är skandal om inte SVEMO och sveriges arangörer av RR tävlingar "hänger" här och kollar in vad som sägs om dem.
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Tack för feedback

Jag ska inte köra Pro Superbike och kommer antagligen att lägga av om något år så jag är nog helt fel person att "ta tag" i det som behöver göras. Men om jag haft minsta intresse av att vara delaktig så har du gjort ditt bästa för att döda det med ditt sätt att argumentera som i mitt tycke är rätt drygt, mästrande och inte leder någon vart.

Precis,
Det är just den mentaliteten som många här nästan verkar utbildade i att uttrycka & leva efter - inte jag som skall göra nåt - någon annan får börja (för jag skall sluta om nåt år...)

Men du,
Efter en snabb scroll så är min gissning att du står för 15% av alla inlägg här på SHs racingforum och om vi skall tala om resultatförmåga så vågar jag påstå att din förmåga att förändra nåt varit klart limiterad (annat än systimatiskt ifrågasättande + gnälla då). DVS att knappa här verkar snudd enbart för egen tillfredställese...(?)

Och,
Få individer har blivit populära när man arbetar för förändring som ger merjobb åt de redan aktiva. Självklart är det jättejobbigt att få alla att tycka lika - oavsett om det gäller RR-lekstuga eller i sin proffession. Därför blir jag ju glad att du redan nu säger ifrån att du inte vill hjälpa till. Det blir ju enklare att samarbete med personer som drar åt samma håll eller åtminstone har en vision om att få nåt till det bättre.


Ledsen att jag inte höll mig till ämnet och mitt bemötande av personliga synpunkter, hur var vårt ämne nu igen?


/E
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Roadracingen måste marknadsföras mer, det är vi nog alla överrens om!?
Men vi förare måste också vara med och marknadsföra sporten och oss själva!

Jag ångrar en grej...
Den 7e var det MC dag, så även i Varberg (där jag bor).
Jag har precis startat upp firma (Masen Racing).
Jag tänkte att den lokala MC butiken, som skulle ha mc kortegen startandes utanför sin butik, ville ha mig och min hoj uppställd mot en liten! summa pengar. (Jag hade ett litet upplägg och förslag, vet att det var sent påtänkt...)
Han ville dock inte betala en krona för det, men erbjöd en plats på planen utanför sin butik. Dumsnål tyckte jag han var (tycker jag fortfarande) och åkte därifrån.

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte var där trots allt. Vi måste också hjälpa till att marknadsföra sporten individuellt! Det räcker inte att bara göra det individuellt, vi måste ha något större bakom oss, men vi förare måste också bli bättre på att hjälpa till!

MEN!!!
Se på BOTT och MR Lind! Det behövs någon som han om vi ska öka intresset för RR generellt!
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Självklart är det jättejobbigt att få alla att tycka lika - oavsett om det gäller RR-lekstuga eller i sin proffession. Därför blir jag ju glad att du redan nu säger ifrån att du inte vill hjälpa till. Det blir ju enklare att samarbete med personer som drar åt samma håll eller åtminstone har en vision om att få nåt till det bättre.
Men Eric, vi har ju hört dina argument år ut och år in, hur man borde göra för att svensk RR ska bli bättre osv och varje gång slutar det med att du skyller motgångarna på de lata förarna som inte har vett nog att förstå sitt eget bästa. Så ett tips på vägen, för du har ju redan utsett dig själv till en av dem som ska driva detta arbete, är att kanske kolla med förarna först, vad de vill och vad de har för mål.

Lycka till.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Men Eric, vi har ju hört dina argument år ut och år in, hur man borde göra för att svensk RR ska bli bättre osv och varje gång slutar det med att du skyller motgångarna på de lata förarna som inte har vett nog att förstå sitt eget bästa. Så ett tips på vägen, för du har ju redan utsett dig själv till en av dem som ska driva detta arbete, är att kanske kolla med förarna först, vad de vill och vad de har för mål.

Lycka till.

Du har så rätt det bara går att ha! :tummenupp

Synd att du inte tar tillvara på den kunskap du har, och inser vad som är bäst för sporten. Vad förarna vill ha vet troligen de flesta...men för att förarna ska få detta krävs en gemensam satsning på SPORTEN i helhet, för att senare kunna tillgodose på individnivå.

Jag vet att du skriver lite med svemo och har en liten glöd inom dig, så du vill ju vara med och förändra. Så varför kämpa emot?
 

Mr.T CBR1000

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR -07 Såld, CBR1000RR -08 Såld, Nu CBR600RR -07
Man borde defenitivt se om sitt hus vad det gäller nya utövare inom RR.
Har aldrig varit med om att det ska vara så komplicerat att börja utöva en sport. Går du in på tex Svemo så finns där inget och ringer du till klubbarna så får man höra ett "suck och hhmmm ja du"...?

Varför fungerar det inte som andra motorsporter då man betalar en klubb i sin närhet en summa per år för att vara medlem och en symbolisk summa för fri träning regelbundet???

Jag är skitsugen på att börja men har ingenstans att träna, ska jag skippa gathojen så vill jag kunna åka bana minst en gång i veckan. Vad jag fått höra så finns inte dessa möjligheter här nere i söder och enda gången du kan åka bana är när det är bandagar som oftast är lagda mitt i veckan och är snordyra om man vill ha kontinuitet i det hela.
Hur ska man dra in nya utövare och få bredd i sporten med dem förutsättningarna?
Någon sa att den som tränar en dag i veckan tränar nog mest i hela Sverige? Om vår elit tränar färre gånger så är det väll inte märkligt att vi inte har någon "Rossi" som behövs om man ska få medias och folkets uppmärksamhet. Kolla på Speedway, fick massor med utrymme i media med Tony Rickardsson i spetsen men sen försvann Rickardsson och det visas helt plötsligt inte så mycket Speedway.

Bygga en stor och stadig grund med många utövare resulterar i fler toppåkare vilket i sin tur leder till större intresse hos folket, media och sponsorer mm.

Mvh/ En som vill
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
:tummenupp
Mycket bra!
Man borde defenitivt se om sitt hus vad det gäller nya utövare inom RR.
Har aldrig varit med om att det ska vara så komplicerat att börja utöva en sport. Går du in på tex Svemo så finns där inget och ringer du till klubbarna så får man höra ett "suck och hhmmm ja du"...?

Varför fungerar det inte som andra motorsporter då man betalar en klubb i sin närhet en summa per år för att vara medlem och en symbolisk summa för fri träning regelbundet???

Jag är skitsugen på att börja men har ingenstans att träna, ska jag skippa gathojen så vill jag kunna åka bana minst en gång i veckan. Vad jag fått höra så finns inte dessa möjligheter här nere i söder och enda gången du kan åka bana är när det är bandagar som oftast är lagda mitt i veckan och är snordyra om man vill ha kontinuitet i det hela.
Hur ska man dra in nya utövare och få bredd i sporten med dem förutsättningarna?
Någon sa att den som tränar en dag i veckan tränar nog mest i hela Sverige? Om vår elit tränar färre gånger så är det väll inte märkligt att vi inte har någon "Rossi" som behövs om man ska få medias och folkets uppmärksamhet. Kolla på Speedway, fick massor med utrymme i media med Tony Rickardsson i spetsen men sen försvann Rickardsson och det visas helt plötsligt inte så mycket Speedway.

Bygga en stor och stadig grund med många utövare resulterar i fler toppåkare vilket i sin tur leder till större intresse hos folket, media och sponsorer mm.

Mvh/ En som vill
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Gör som andra länder för motorsporten.

Starta en fond där alla som är aktiva inom motorsport måste skänka en slant för att hjälpa unga talanger.

Blir talangen rik på detta så får han betala 10 dubbelt tillbaka på denna fond som kan avla fram nya talanger. (kanske finns redan)?

Jag kan gärna betala för att se en svensk köra superbike eller liknande.

Får känsla "precis som julafton" ska bara ha och inget ge...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag vet att du skriver lite med svemo och har en liten glöd inom dig, så du vill ju vara med och förändra. Så varför kämpa emot?
1. Svemo verkar inte ha något intresse av förändringar
2. Jag delar inte Erics vision om hur svensk RR ska bli bättre

(Som du kan se ovan vet folk inte ens hur de ska göra för att börja med RR och att då jobba för att göra RR mer proffsigt, dyrare osv är ju bara patetiskt och ett elittänkande som inte passar vår pyttelilla sport, ännu.)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Fasen Sandstream vad jag tycker att du har vettiga åsikter i detta.
Du och Macke borde få varsitt heltidsjobb som promotor till SO eller Pro eller båda.... eller vad vi nu bestämmer oss för...
1. Svemo verkar inte ha något intresse av förändringar
2. Jag delar inte Erics vision om hur svensk RR ska bli bättre

(Som du kan se ovan vet folk inte ens hur de ska göra för att börja med RR och att då jobba för att göra RR mer proffsigt, dyrare osv är ju bara patetiskt och ett elittänkande som inte passar vår pyttelilla sport, ännu.)
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Självklart har du det! Det är nog ingen som säger emot. Som jag pm:at dig tidigare, det är pga sporthoj.com som jag började arbeta inom mc-branschen, träffade min tjej på ett födelsedagskalas hos en kompis som jag lärde känna via SH samt så startade jag ju även Highsider.se senare.

Det enda som Pysch skrivit är att kanske inte alla rr-förare är inne och läser eller iallafall skriver på SH. Men som andra skrivit så finns det heller inget större forum som man kan skriva på själv som användare än SH.

Lite synd att det bara är 5-6 pers i denna tråd som diskuterar fram och tillbaka. Hade vart kul om fler Pro SBK-förare gav sina synpunkter. Det jag hört från Pro-förarna är att alla (vad jag minns) vill fortsätta ihop med STCC och att det inte skulle gå att få ihop några pengar öht om man inte fortsatte med STCC. Sedan ska man självklart fortsätta förbättra osv. Men då är det viktigt med konstruktiv kritik, inte bara upprepa sig om att Pro SBK inte ska gå ihop med STCC.

Fan, själv får man nu uppoffra en dag och åka till Ullared med tejen idag. Hade jag reklamationsrätt Swedie?:D:tummenupp

Det finns ett enkelt svar på den frågan.
När man kör ProSuperbike så skriver man under ett papper på att inte uttala sig publikt negativt om STCC eller ProSuperbike. Gör man det riskerar man uteslutning från serien.

Du sitter ju själv med på förarmötena innan ett ProSuperbike-race. Tycker du att det är en positiv och glad stämning där inne. Där stora massan förare tycker att dom får valuta för sina pengar och att det fungerar bra?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Precis,
Det är just den mentaliteten som många här nästan verkar utbildade i att uttrycka & leva efter - inte jag som skall göra nåt - någon annan får börja (för jag skall sluta om nåt år...)

Osv...

/E

Du har rätt i att den mentaliteten finns hos många.
Och den uppkommer av frustration när man ser hur dåligt något fungerar, men samtidigt inte har kunskapen, tiden eller resurserna att förändra det som är dåligt.

Dom flesta förarna har faktiskt jobb att gå till, eller företag att driva.
Och i dagsläget är marknadsvärdet faktiskt så otroligt dåligt i ProSuperbike. Så det är mera lönsamt att jobba extra och betala racingen själv. (End Quote)

----------------

Den enda lösningen är att "någon" som har resurser river dom befintliga organisationerna och arrangörerna och starta något nytt bättre motorcykelevent.

Det behövs en boxningssporten Don king, för roadracing. Som kan starta en ny serie med marknadsföring. Som ställer krav på upprustade banor, med bra service till publiken med läktare och mat mm.

Typ som man gjort med Fighter extream och K1 inom kampsport i Sverige. Tidigare körde man kampsport i sunkiga lokaler och gympahallar. Nu kör man på stora Arenor och fyller globen.

Är det för att sporten blivit roligare eller mindre smutsig?
Är det för att Fighters jagar mera sponsorer och marknadsför sig själva mera?

Nej!

Det är för att det är bättre organiserat, bättre marknadsfört och man bjuder in kända världsnamn till galorna.
Dessutom har dom svenska stora namnen som tidigare fightades utomlands nu kommit hem och kör matcher för hemmapubliken för att locka publik till sporten.

Hade dom stora namnen kört sina matcher tillsammans med V75 på Solvalla bara för att det är mera publik där. Så hade dom aldrig fått sporten att växa och publiken att gå på kamsportsgalor och även kolla B och C matcherna. Och därmed hjälp nya talanger till rampljuset.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Du har rätt i att den mentaliteten finns hos många.
Och den uppkommer av frustration när man ser hur dåligt något fungerar, men samtidigt inte har kunskapen, tiden eller resurserna att förändra det som är dåligt.

Dom flesta förarna har faktiskt jobb att gå till, eller företag att driva.
Och i dagsläget är marknadsvärdet faktiskt så otroligt dåligt i ProSuperbike. Så det är mera lönsamt att jobba extra och betala racingen själv. (End Quote)

----------------

Den enda lösningen är att "någon" som har resurser river dom befintliga organisationerna och arrangörerna och starta något nytt bättre motorcykelevent.

Det behövs en boxningssporten Don king, för roadracing. Som kan starta en ny serie med marknadsföring. Som ställer krav på upprustade banor, med bra service till publiken med läktare och mat mm.

Typ som man gjort med Fighter extream och K1 inom kampsport i Sverige. Tidigare körde man kampsport i sunkiga lokaler och gympahallar. Nu kör man på stora Arenor och fyller globen.

Är det för att sporten blivit roligare eller mindre smutsig?
Är det för att Fighters jagar mera sponsorer och marknadsför sig själva mera?

Nej!

Det är för att det är bättre organiserat, bättre marknadsfört och man bjuder in kända världsnamn till galorna.
Dessutom har dom svenska stora namnen som tidigare fightades utomlands nu kommit hem och kör matcher för hemmapubliken för att locka publik till sporten.

Hade dom stora namnen kört sina matcher tillsammans med V75 på Solvalla bara för att det är mera publik där. Så hade dom aldrig fått sporten att växa och publiken att gå på kamsportsgalor och även kolla B och C matcherna. Och därmed hjälp nya talanger till rampljuset.
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
För att skapa en elit krävs en bredd. För att skaffa en bredd måste mini-moto utvecklas för att attrahera barn. Barnens föräldrar kommer sedan att jobba för deras bästa... Det vill säga att de redan har någon som jobbar för dem.

Till skillnad från nu, där de flesta måste vara +25 innan man har råd att överhuvudtaget ha råd att börja tävla.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Nu är jag ingen som tävlar, men...

Mycket skit kastas på SVEMO och har så gjort i flera år.
Känns som att det är där problemet ligger !

En del säger att det inte hjälper att klaga eller att ge idéer

Innan jag fick återfall till Hoj-världen så har jag suttit med båda fötterna i bil träsket och bankörning mm

Lite samma pajkastning / missnöje finns mot SBF (Svenska BilsportFörbundet) alla kastar bajs när dem är missnöjda, ingen lyssnar, alla är sura, men alla ställer upp nästa tävling iallafall....

En man tog steget, startade SMA (Svenska MotorAliansen) en arrangör parallellt med SBF !
Ett helsikels liv blev det, uteslutningar från SBF förkom osv

Men idag har en hel serie (SLC) övergått till SMA, bankörningar och andra tävlingar arrangeras av SMA.
Självklart finns det brister även inom denna nya arrangör, utförande av licenser t.ex. (sist jag kollade så vara det bara att pynta så kommer den i brevlådan)

Hade man som intresserande för sporten gått ihop i en förening, skrivit stadgar och bestämmelser och blivit godkända av internationella förbundet & startat en egen serie så kanske man på sikt hade konkurrerat ut SVEMO ???
Om man på ett seriöst sett går ihop och skriver till internationella förbundet och frågar om det är möjligt, på grund av att man inte är nöjd med nuvarande utsedda ansvariga förbund sköter sig så....
Självklart är det ju mer, försäkringar osv som ingår i licensen, men sådant har löst sig för SMA så varför inte för en annan utövare ?


Kanske tål att tänka på
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top