Ring Knutstorp Pro Superbike!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Du svarar mest med frågor, så vad tycker du är bäst för svensk RR som säger emot ganska mkt och många så att det verkar som att du tycker att allt är bra som det är?

Förstår inte vart du vill komma, ska man inte ta upp saker som folk är missnöjda med, visst fel ställe och borde vara direkt till arrangörerna men någonstans måste man väl börja och samla ihop åsikter, spåna nya idéer mm. Och då är det väl ganska bra att göra det på stället där många som utövar sporten skriver och läser?

Det jag tycker är att alla (inkl mig själv) har massor av åsikter, men ingen för åsikterna till handling. RR i Sverige är en katastrof där alla skyller på alla andra och ingen gör något själv, för allt är ju alltid någon annans fel!

BC skapade en tråd nyss (som jag faktiskt har blandat ihop lite med den här tråden) som heter Roadracingens framtid. Där skrev jag ett inlägg där vad jag anser vara fel.

Precis som du skriver, visst fel ställe och borde vara direkt till arrangörerna. Detta sprider både negativitet runt RR samt bygger upp en större negativ stämning så det ibland känns som en lynchning är på gång här på Sporthoj, för något som ev hade gått att lösa om det hade kommit till rätt person från början.

Självklart måste förare kunna ventilera tankar och funderingar, men på ett öppet forum? Sporten är på väg utför om inget händer, och ska vi då själva sitta och sprida negativitet på nätet?
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Eric jag gillar dina tankegångar etc (ifrågasätter dock några) men du har fått några konkreta förslag från några av oss förare som du inte gillat...?

Lägre anm avg och billigare däck (som du påstår att ca 8 st blivit erbjudna), ja då har du åtm 2 förare extra i Privatförarcupen på det. Tror det finns fler!

Fråga (vet att detta låter motsägelsefullt): har du räknat på vad 1-2 st Marknadsförare/promotor för RR skulle kosta på ett år? Dom borde kunna dra in en hel del sponsor pengar så dom borde inte kosta oss förare allt för mycket, och en hel del marknadsförings pengar borde dessutom kunna gå att dra in från sponsorerna?

Just nu är det ju ingen reklam alls för racen (förutom PRO SBK)...



Vår digital-TV slutade att fungera nyss och träningen tog sin tid i kväll. Därav öppnade upp tråden och trodde (vilket jag tidigare skrev inte fungerar på SH, ävenom nu hoppet är det sista som.. ja ni vet) att vi skulle fått några fler som verkar förstå att vi själva sitter på möjligheten att förändra vår sits.

Men Macke, ja kan nog bara räkna till dig + mig och "Pysh"(?) som var villiga att samarbeta. Resten verkar diskutera vart man skall klaga för att nåt evenmang inte föll i god jord... kanske ska lyssna här om det är fler som har fel på digital-tvn (Telias) så vi kan gå ihop och knappa av oss ett par timmar innan vi snusar in, sen får nån ta tag i det där med Telia..... (tåtramp...)

Så, tills forumläsare (utövare) kommit på bättre tankar så.... ring mig sen som man sa förr, när det var bättre (eller?)

Visst ja Macke,
Som svar på vem denna person som skall förlösa vår stora potential av publik till tävlingarna - och samtidigt frälsa och omvandla alla utövarna till sponsor & mediasäljare så det blir nåt av allt detta ja... hur mycket kan jag fakturera per månad?

Som skrivet förr - ser själv inte att detta kommer hända inom överskådlig tid enl min tro för idag. Varför - jo det är för många som trots allt gnäll & gny är nöjda som det är... jag har ju betalat licens & anmälningsavgiften varför ska jag...? Beviset finns ju redan när vi inte förmår att ta kritiken (Positiv el negativ) direkt till källan där den gör resultat.

Och desto längre tid jag verkat i RR & Mc branschen och dess aktörer så blir jag mer övertygad om att höjden på högstanivån ligger fortfarande under vattenytan...

Men - du som läst hit - överraska mig gärna

/E
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tyvärr så lever svensk RR i det förgångna och verkar drivas av folk som gillar att vara en liten skara (skulle inte förvåna mig om de faxar och skickar brev till varandra), som en klubb för inbördes beundran. Informationen från vårt förbund (Svemo) till oss aktiva är under all kritik och består av att vi ska ta oss in på www.svemo.se för att se om det har kommit något nytt protokoll där hälften av informationen utelämnats. En mailgrupp med alla som har licens skulle vara hur enkel som helst att sätta upp och administrera men viljan verkar helt saknas.

Det är 2011 nu och som företag, arrangör eller vad som helst får man kallt räkna med att folk diskuterar bra och dåliga saker som berör en. Här kan man återigen stoppa huvudet i sanden och låtsas som att nätet inte finns och slippa ta till sig av den eventuella kritik som finns där ute. Det funkar ju ganska bra då konkurrensen om att arrangera RR-tävlingar är i princip lika med noll och så vill Svemo ha det eftersom ingen annan tillåts anordna tävlingar.

Frågan man kan ställa sig är om Svemo och arrangörerna ens vill veta vad vi förare tycker om deras arbete eller om vi som vanligt snällt ska stå med mössan i hand och tacksamt ta emot det som erbjuds?

Jag undrar om jag verkligen hade börjat tävla om det inte vore för SH, med tanke på hur mycket information man får härifrån, svar på frågor mm, som jag inte hade kunnat få någon annanstans.
Jag hade aldrig börjat tävla om inte SH fanns eftersom det var där jag fick upp ögonen för bankörning som sen ledde mig vidare. Vill inte att Swedie ska få hybris men jag vågar nog påstå att SH har gjort mer för svensk RR än något annat de senaste 8-9 åren! :)
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag hade aldrig börjat tävla om inte SH fanns eftersom det var där jag fick upp ögonen för bankörning som sen ledde mig vidare. Vill inte att Swedie ska få hybris men jag vågar nog påstå att SH har gjort mer för svensk RR än något annat de senaste 8-9 åren! :)

Ja, faktiskt....
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Kan bara hålla med:tummenupp
Tyvärr så lever svensk RR i det förgångna och verkar drivas av folk som gillar att vara en liten skara (skulle inte förvåna mig om de faxar och skickar brev till varandra), som en klubb för inbördes beundran. Informationen från vårt förbund (Svemo) till oss aktiva är under all kritik och består av att vi ska ta oss in på www.svemo.se för att se om det har kommit något nytt protokoll där hälften av informationen utelämnats. En mailgrupp med alla som har licens skulle vara hur enkel som helst att sätta upp och administrera men viljan verkar helt saknas.

Det är 2011 nu och som företag, arrangör eller vad som helst får man kallt räkna med att folk diskuterar bra och dåliga saker som berör en. Här kan man återigen stoppa huvudet i sanden och låtsas som att nätet inte finns och slippa ta till sig av den eventuella kritik som finns där ute. Det funkar ju ganska bra då konkurrensen om att arrangera RR-tävlingar är i princip lika med noll och så vill Svemo ha det eftersom ingen annan tillåts anordna tävlingar.

Frågan man kan ställa sig är om Svemo och arrangörerna ens vill veta vad vi förare tycker om deras arbete eller om vi som vanligt snällt ska stå med mössan i hand och tacksamt ta emot det som erbjuds?

Jag hade aldrig börjat tävla om inte SH fanns eftersom det var där jag fick upp ögonen för bankörning som sen ledde mig vidare. Vill inte att Swedie ska få hybris men jag vågar nog påstå att SH har gjort mer för svensk RR än något annat de senaste 8-9 åren! :)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
När de inte tar emot reklamationer vad gör man då?
Svar: Man skriver på det "inofficiella" forumet.
Eller ska man bara vara svensk och knyta handen i byxfickan eller kanske vara så järv att man kastar en näve grus i rabatten och hoppas att ingen ser en.

Då fortsätter man sin reklamation ett steg till, precis som det fungerar med alla andra tjänster/produkter man köper. Dvs att gå rätt väg.

Problemet med ett slutet forum är som jag skrev i mitt förra inlägg. Det måste faktiskt ventileras publikt också för oss andra, dock kanske det mesta negativa tas där.

Jag skrev ett slutet forum för RR-intressenter, vilket även du ingår med ditt intresse. Skillnaden blir att allt man skriver inte hamnar publikt och det som kan anses negativt för sporten har endast de som sökt behörighet tillgång till att läsas.

Sen när fan klagade nån på SVEMO över att maten inte funkade på Torpet. Det var kritik mot ARC.
Nu hänger inte jag med...

Sen är det så att folk berömmer arrangemang i trådarna också inte bara negativ kritik.

Självklart! Positiv kritik är underbar, men en bristvara.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Då fortsätter man sin reklamation ett steg till, precis som det fungerar med alla andra tjänster/produkter man köper. Dvs att gå rätt väg.
Reklamationer, dvs att den tjänst eller vara du köpt inte uppfyller det som säljaren utlovat eller gått sönder, är något helt annat än det som diskuteras i den här och många andra trådar som rör svensk RR. Vi är många som framför åsikter om vad som är dåligt och kan göras bättre. Det är inte samma sak som att säga att tävlingen förra helgen inte kunde genomföras pga arrangören eller banägaren. I ett sånt läge ska man självklart vända sig till arrangören för att tex få tillbaka sina pengar.

Du skriver även att svensk RR är på väg nedåt/utför. Vad baserar du det på? Att en enskild klass, Pro Superbike, har det tungt? Kolla antalet startande i "nybörjarklasserna" Rookie 600 och 1000 de senaste 3 åren så ska du se att 2011 börjat väldigt positivt.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det jag tycker är att alla (inkl mig själv) har massor av åsikter, men ingen för åsikterna till handling. RR i Sverige är en katastrof där alla skyller på alla andra och ingen gör något själv, för allt är ju alltid någon annans fel!

BC skapade en tråd nyss (som jag faktiskt har blandat ihop lite med den här tråden) som heter Roadracingens framtid. Där skrev jag ett inlägg där vad jag anser vara fel.

Precis som du skriver, visst fel ställe och borde vara direkt till arrangörerna. Detta sprider både negativitet runt RR samt bygger upp en större negativ stämning så det ibland känns som en lynchning är på gång här på Sporthoj, för något som ev hade gått att lösa om det hade kommit till rätt person från början.

Självklart måste förare kunna ventilera tankar och funderingar, men på ett öppet forum? Sporten är på väg utför om inget händer, och ska vi då själva sitta och sprida negativitet på nätet?

Håller inte med att det som skrivits i den här tråden har massa negativt i sig som skulle skada RR. Tvärtom så är det nog rätt bra att olika åsikter och händelser ventileras och diskuteras.
Och vad det gäller kritik till arrangörer, vad det än gäller från varmkorv till tidscheman så är det något som arrangörerna bör ta till sig då det är folk som betalat för något (förare eller publik) som inte har blivit tillgodosett tillräckligt bra iom att folk klagar. Och det är verkligen något som bör funka för att få betalande människor tillbaka (vilket svensk RR behöver).
Och jag håller inte med om den lynch-stämmningen som du pratar om utan tycker att det är oftast ganska konstruktiv kritik, blandat med beröm.

Sen är det ganska svårt att förändra saker själv, och då kan det väl vara bra att ta upp dom sakerna på ett ställe där andra i samma situation läser och skriver så att dom sedan kan göra ngt åt det förhoppningsvis, och självklart på ett öppet forum så tom publik kan lämna sin åsikt också, kan väl inte bli bättre? Speciellt då det är det största stället just nu där information lättast når fram till likasinnade.

Men nu blev det en diskussion i diskussionen lite vilket är onödigt så jag lämnar resten av raderna till dom som har något att komma med på riktigt:)
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tyvärr så lever svensk RR i det förgångna och verkar drivas av folk som gillar att vara en liten skara (skulle inte förvåna mig om de faxar och skickar brev till varandra), som en klubb för inbördes beundran. Informationen från vårt förbund (Svemo) till oss aktiva är under all kritik och består av att vi ska ta oss in på www.svemo.se för att se om det har kommit något nytt protokoll där hälften av informationen utelämnats. En mailgrupp med alla som har licens skulle vara hur enkel som helst att sätta upp och administrera men viljan verkar helt saknas.

Det är 2011 nu och som företag, arrangör eller vad som helst får man kallt räkna med att folk diskuterar bra och dåliga saker som berör en. Här kan man återigen stoppa huvudet i sanden och låtsas som att nätet inte finns och slippa ta till sig av den eventuella kritik som finns där ute. Det funkar ju ganska bra då konkurrensen om att arrangera RR-tävlingar är i princip lika med noll och så vill Svemo ha det eftersom ingen annan tillåts anordna tävlingar.

Frågan man kan ställa sig är om Svemo och arrangörerna ens vill veta vad vi förare tycker om deras arbete eller om vi som vanligt snällt ska stå med mössan i hand och tacksamt ta emot det som erbjuds?

Jag hade aldrig börjat tävla om inte SH fanns eftersom det var där jag fick upp ögonen för bankörning som sen ledde mig vidare. Vill inte att Swedie ska få hybris men jag vågar nog påstå att SH har gjort mer för svensk RR än något annat de senaste 8-9 åren! :)

Instämmer till fullo, förutom om att jag började innan SH :)
Bara för att man tror att man vet bäst så är det INTE alldeles säkert att det är så!

Pro Superbike vill jag passa på att lägga några utav mina åsikter om varför det inte är fler startande!

1. Lite körning!
2. Fel dagar Torsdag till Lördag, den som kom på detta skulle få medalj i ........!
3. För dyrt för dom som har ett liv efter Jobbet!
4. Skitdålig Pr för förare bakom toppen! Vill påminna om att dom som kör sakta betalar samma som topp 3!
5. Ett måste är att det finns en BRA kommentator som känner igen förarna ute på banan, som även pratar om dem, nu topp 3!

Ut med en enkät till samtliga förare och fråga vad som borde göras, vissa svar kommer vara skitbra och vissa skräp, så är det, men för fan gör ett försök!
Slutligen! Förståsigpåare som bara kör över förslag, som kanske tom är bra för sporten, får tänka om snart tycker jag!

Vill inte ha några diskussioner om detta alls bara tänkte lite!

Over and out :):):)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Då fortsätter man sin reklamation ett steg till, precis som det fungerar med alla andra tjänster/produkter man köper. Dvs att gå rätt väg.



Jag skrev ett slutet forum för RR-intressenter, vilket även du ingår med ditt intresse. Skillnaden blir att allt man skriver inte hamnar publikt och det som kan anses negativt för sporten har endast de som sökt behörighet tillgång till att läsas.


Nu hänger inte jag med...



Självklart! Positiv kritik är underbar, men en bristvara.


Men Svemo är ju den högsta, ska vi klaga hos regeringen eller?

Men 99 % av de som läser är de som är RR intresserade, du tillhör tydligen enligt egen utsago inte till dem.

Det med maten fick jag för mig att du skrev om, men fel av mig.

Jag upplever den positiva kritiken som betydligt mer mångfaldad, dock märks dessa trådar mer.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Reklamationer, dvs att den tjänst eller vara du köpt inte uppfyller det som säljaren utlovat eller gått sönder, är något helt annat än det som diskuteras i den här och många andra trådar som rör svensk RR. Vi är många som framför åsikter om vad som är dåligt och kan göras bättre. Det är inte samma sak som att säga att tävlingen förra helgen inte kunde genomföras pga arrangören eller banägaren. I ett sånt läge ska man självklart vända sig till arrangören för att tex få tillbaka sina pengar.

Reklamation snöade jag in på när diskussionen om jobbförfaranden/betalning med masen, hör inte direkt till den här tråden...

Du skriver även att svensk RR är på väg nedåt/utför. Vad baserar du det på? Att en enskild klass, Pro Superbike, har det tungt? Kolla antalet startande i "nybörjarklasserna" Rookie 600 och 1000 de senaste 3 åren så ska du se att 2011 börjat väldigt positivt.

Nej, inte på PRO utan på antalet uttagna licenser i år som endast är 50% mot föregående år (dock har säsongen bara börjat).
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped

Fortsätter på mitt tidigare inlägg och passar på att berömma Mackan för sitt förslag:tummenupp
Sen när det handlar om frågor som hur man ska förändra/förbättra en hel klass eller RR i stort så är det nog en förutsättning att alla inblandade diskuterar tillvägagångsätt och idéer/förslag innan man lägger fram det för dom som man nu vill påverka för att få bättre genomslagskraft än ensamma förares röster. Och då är väl detta ett ganska bra forum för att samla ihop fler som vill vara med och så att fler kan komma med förslag och åsikter.
Sen att många pratar mer än vad dom gör (och klagar) för att förändra är nog också för att många inte ens vet vart man ska vända sig och även om man tar reda på det så känns det inte som man skulle få så mkt gehör för det, tex om man mailar SVEMO så får man knappt ett svar. Tror att det är rätt spår att gå för att ändra på det genom att gå ihop och samla förslag/åsikter/förare som mackan och Eric var inne på, även fast jag kanske inte håller med om deras andra åsikter om PRO-SBK i STCC alla ggr :tummenupp

Höll på att skriva ett inlägg på vad jag tycker om svensk RR, (inte för att vara med i mackans förslag då det inte direkt är några konkreta förslag) utan bara vad jag tycker. Orkade inte skriva klart och jag tänkte posta det i den andra tråden som handlade om framtiden för svensk RR då det passar lite bättre där, om jag orkar skriva klart.. Blev rätt långt:/
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Sen när fan klagade nån på SVEMO över att maten inte funkade på Torpet.
Det var kritik mot ARC.

Sen är det så att folk berömmer arrangemang i trådarna också inte bara negativ kritik.

Kritiken om maten landar väl ändå inte på ARC? Maten sköttes av ett företag som vid tidigare event skött sig exemplariskt, och som nu var aningen underbemannade och hade för lite mat med sig. Detta är åtgärdat redan till helgens biltävling.

Det lilla positiva som hittills kommit fram ger inte en rättvisande bild av helgen.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag hade aldrig börjat tävla om inte SH fanns eftersom det var där jag fick upp ögonen för bankörning som sen ledde mig vidare. Vill inte att Swedie ska få hybris men jag vågar nog påstå att SH har gjort mer för svensk RR än något annat de senaste 8-9 åren! :)

När jag började fanns inte SH, knappt internet, och bandagar hade ingen större spridning.
Men jag är tämligen säker på att antalet licenser va samma då,
så vilka har börjat tackvare internet, och vilka har tappats bort?
Eller är det samma folk?
Jag misstänker att många börjar tack vare internet och bandagar, men samtidigt att många stannar vid bandagar.
Då ringde man svemo och arrangören, fick alla papper på brev och skickade in i tid, funkade lika bra / dåligt som nu.
Men nu är nu och jag håller med om att svemo borde anpassa sig bättre,
men att dom inte är medverkande här har jag full förståelse för.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Kritiken om maten landar väl ändå inte på ARC? Maten sköttes av ett företag som vid tidigare event skött sig exemplariskt, och som nu var aningen underbemannade och hade för lite mat med sig. Detta är åtgärdat redan till helgens biltävling.

Det lilla positiva som hittills kommit fram ger inte en rättvisande bild av helgen.

Delvis, ni som hyrt in ett företag som inte klarade att leverera det som var beställt.
Men du har rätt och jag backar en del om det.

Tyvärr så kommer det tråkiga med SBK mer att ventileras än i ett för övrigt bra arrangemang.

Dock har jag sett en del positiv kritik (inbillar jag mig).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag hade aldrig börjat tävla om inte SH fanns eftersom det var där jag fick upp ögonen för bankörning som sen ledde mig vidare. Vill inte att Swedie ska få hybris men jag vågar nog påstå att SH har gjort mer för svensk RR än något annat de senaste 8-9 åren! :)
:glömdet:banana Känns bara skönt o veta att man kanske bidragit till något.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
:glömdet:banana Känns bara skönt o veta att man kanske bidragit till något.

Självklart har du det! Det är nog ingen som säger emot. Som jag pm:at dig tidigare, det är pga sporthoj.com som jag började arbeta inom mc-branschen, träffade min tjej på ett födelsedagskalas hos en kompis som jag lärde känna via SH samt så startade jag ju även Highsider.se senare.

Det enda som Pysch skrivit är att kanske inte alla rr-förare är inne och läser eller iallafall skriver på SH. Men som andra skrivit så finns det heller inget större forum som man kan skriva på själv som användare än SH.

Lite synd att det bara är 5-6 pers i denna tråd som diskuterar fram och tillbaka. Hade vart kul om fler Pro SBK-förare gav sina synpunkter. Det jag hört från Pro-förarna är att alla (vad jag minns) vill fortsätta ihop med STCC och att det inte skulle gå att få ihop några pengar öht om man inte fortsatte med STCC. Sedan ska man självklart fortsätta förbättra osv. Men då är det viktigt med konstruktiv kritik, inte bara upprepa sig om att Pro SBK inte ska gå ihop med STCC.

Fan, själv får man nu uppoffra en dag och åka till Ullared med tejen idag. Hade jag reklamationsrätt Swedie?:D:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jo jag vet. Önskar oxå fler sluta skulle ansluta sig till diskussionerna. Iaf en del profiler som lägger sig i och det är väldigt bra. Ju större diskussion, ju närmre sanningen.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nej, inte på PRO utan på antalet uttagna licenser i år som endast är 50% mot föregående år (dock har säsongen bara börjat).
Sista mars 2010 hade 453 st licenser lösts ut. 2011 är siffran 419 och till saken hör att flera höll på sina inbetalningar i år pga Svenskens bestraffning.

Swedie och Rachid, ni gör båda massor för svensk RR men det tragiska i sammanhanget är att Svemo inte verkar vilja ha någon del i att få till en fungerade kommunikation med sina aktiva.
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Men det är ju DU!

Swedie och Rachid, ni gör båda massor för svensk RR men det tragiska i sammanhanget är att Svemo inte verkar vilja ha någon del i att få till en fungerade kommunikation med sina aktiva.

Men f "17"
Eftersom du tagit licens och säkert gått en kurs för detta borde du väl vet vad SVEMO är - det är ju du själv och alla aktiva licensiater som ÄR SVEMO. Men visst - ett tydligare SVEMO har det inte blitt mycket av men å andra sidan hjälper det ju föga att tro och agera utifrån att det är "VI emot DOM".

Kasta inte mer kniv i kuvös nu och tro att bara för att du & ett gäng till aktiva läser på SH att "då får man skylla sig själv om man inte läser här där sanningen finns/skapas".

Som skrivet - nånannan finns inte - det jag får ihop fortfarande är inte mer än 3 - 5st trådskrivare som verkar vara bereda att GÖRA nåt... än att knappa vidare här.


Kom tillbaks när det finns större intresse


/E
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top