R1 och R6-tråden!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Hittar sercivemanuel i PDF-format för R6 2003-2004 (lite överallt), men jag vill hitta tilläggen för R6 2005 eller komplett servicemanual för R6 2005.
Ngn som vet var man kan ladda ner som en snål smålänning (utan att betala)?
 
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Problem

Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig!

Problemet började igår och har fortsatt idag:

Motorn dör när jag gasar på lite...

Det går alltså bra att köra upp hojen till 130-140km/h men då dör motorn o sedan vaknar den vid 80-120km/h igen... och så blir det samma sak

när den vaknar så hörs det riktiga feta avgasknallar (pistolskott)

Displayen syns så elen verkar inte dö helt iaf, kan det vara el eller säkringar??


Så har ni några ideer?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig!

Problemet började igår och har fortsatt idag:

Motorn dör när jag gasar på lite...

Det går alltså bra att köra upp hojen till 130-140km/h men då dör motorn o sedan vaknar den vid 80-120km/h igen... och så blir det samma sak

när den vaknar så hörs det riktiga feta avgasknallar (pistolskott)

Displayen syns så elen verkar inte dö helt iaf, kan det vara el eller säkringar??


Så har ni några ideer?

Ifall du är säker på att det har med hastigheten att göra (d v s den dör oavsett vilken vxl i de farterna) så skulle jag gissa på att det har att göra med luftburken och hur den trycksätter förgasarna. Vet dock inte alls hur det ser ut på en R1.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Ifall du är säker på att det har med hastigheten att göra (d v s den dör oavsett vilken vxl i de farterna) så skulle jag gissa på att det har att göra med luftburken och hur den trycksätter förgasarna. Vet dock inte alls hur det ser ut på en R1.

Kollade luftfiltret iaf o det såg ok ut o burken med...
 

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
Någon som vet något om den här hojen?
http://www.blocket.se/vi/13091740.htm?ca=9_s
Tycker den är lite för billig om enda skadan är det där på kåpan.
Dessutom, är dekalerna okej på den där? Ser inte ut som min 03 i alla fall.

4569138938.jpg


Tänkte om någon härifrån redan tittat på den eller så.

Kika på X-ups lilla check lista om du ska kolla på den, då den har varit i backen tidigare!!!
Den var billig för en 02 R-1...eller så är ägaren medveten om vad den är värd och inte satt den på ett fantasi pris.
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Mini blinkers R1 2005

Hallå, hallå..

Monterade på miniblinkers bak (LED) på min R1 2005 i dagarna, tycker dock att det blinkar lite fort. Kan jag ha gjort något fel? Den förre ägaren hade tagit bort original så jag vet inte om det är så dom ska blinka då jag inte har nått att jämföra med. Någon som haft liknande problem? Blinkar i samma takt som när det bara satt blinkers fram... brukar ju blinka snabbare när det fattas lampor.

Ciao
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Hallå, hallå..

Monterade på miniblinkers bak (LED) på min R1 2005 i dagarna, tycker dock att det blinkar lite fort. Kan jag ha gjort något fel? Den förre ägaren hade tagit bort original så jag vet inte om det är så dom ska blinka då jag inte har nått att jämföra med. Någon som haft liknande problem? Blinkar i samma takt som när det bara satt blinkers fram... brukar ju blinka snabbare när det fattas lampor.

Ciao

Du måste dit med ett motstånd för att det ska blinka i rätt takt:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Du måste dit med ett motstånd för att det ska blinka i rätt takt:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429


Jo jag vet, har monterat ett motstånd som dom sålde till mig i samband med blinkersen. Fick inget kopplingsschema med så jag kan ha gjort nått galet, men det blinkar jö?
Tack för länken, har kollat runt lite men blir inte klok, mycket info.. tänkte bara om någon hade en likadan hoj och kunde berätta hur dom kopplat!? Står på inläggen att man ska ha 2 motstånd men i butiken sa dom att jag bara behövde ett??
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Jo jag vet, har monterat ett motstånd som dom sålde till mig i samband med blinkersen. Fick inget kopplingsschema med så jag kan ha gjort nått galet, men det blinkar jö?
Tack för länken, har kollat runt lite men blir inte klok, mycket info.. tänkte bara om någon hade en likadan hoj och kunde berätta hur dom kopplat!? Står på inläggen att man ska ha 2 motstånd men i butiken sa dom att jag bara behövde ett??

Spelar ju inte så stor roll vilken hoj du har, men det ska vara 1 motstånd per blinkers.
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Börjar bli dags att byta upp sig, så jag var iväg och kollade på en R6 -01 idag.

Såg mkt fin ut, rent utseendemässigt var den som ny. Däck och drivpaket såg även de bra ut. 2600 mil, känns väl ganska hyffsat. Eftersom jag ska ha den som mellanhoj var den 25kw reggad, och kördes även på detta vis. Har inte heller fått kort till att köra den än, så dagens åktur genomfördes på bönpallen. Allting kändes bra, men innan ett eventuellt köp ska den självklart provas ordentligt. Var även annan ljuddämpare...

Inte mkt mer att säga, hojen var i ett bra skick! :) Säg att jag får ner den i 45k kr, verkar jag ha gjort en rimlig affär då? Är rätt grön på området för tillfälllet.

Sen vet jag att det kommer en inte allt för kul service vid 4000 mil. Något annat man bör tänka på? Vanliga saker som inte håller?

Finns det någon insatt som orkar läsa allt och hjälpa en blivande 18-åring så blir jag glad. :)
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Börjar bli dags att byta upp sig, så jag var iväg och kollade på en R6 -01 idag.
Sen vet jag att det kommer en inte allt för kul service vid 3500 mil. Något annat man bör tänka på? Vanliga saker som inte håller?

Finns det någon insatt som orkar läsa allt och hjälpa en blivande 18-åring så blir jag glad. :)

har en r6-03 den ska servas vid 3000mil samt 4000mil kanske inte samma som nollettan...men 4000mila service kostar typ 8000-11000papp ventilerna ska justeras då=( tänk på det innan köp...kan även ha som argument vid prutning, lycka till
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Spelar ju inte så stor roll vilken hoj du har, men det ska vara 1 motstånd per blinkers.

Ok, tack så mycket för hjälpen.. ska se vad jag gör åt problemet. Blir lite less bara hehe, man vill ju att det ska funka direkt =)... Vet du föresten vart jag kan få tag på ett kopplingsschema?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nu är jag R1-ägare igen efter att den förra blev stulen. Den här gången blev det en 00:a och nu undrar jag om det finns servicemanual till den nånstans på nätet? Har till 98:an, men den kanske duger? Finns det någon större skillnad mellan dessa årsmodeller?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Nu är jag R1-ägare igen efter att den förra blev stulen. Den här gången blev det en 00:a och nu undrar jag om det finns servicemanual till den nånstans på nätet? Har till 98:an, men den kanske duger? Finns det någon större skillnad mellan dessa årsmodeller?

Ja, stickyn i teknikhörnan.
Edit:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72782
Vet dock inte om de fungerar.

Men varifalls får man tag en till R6 -05?
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
har en r6-03 den ska servas vid 3000mil samt 4000mil kanske inte samma som nollettan...men 4000mila service kostar typ 8000-11000papp ventilerna ska justeras då=( tänk på det innan köp...kan även ha som argument vid prutning, lycka till

En liten rättelse, 4000 milaservicen kostar inga 11000:-!!! Det är ju mer än vad en stor service kostar på en Ducati, den går på c:a 10 000:-
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Någon som vet något om den här hojen?
http://www.blocket.se/vi/13091740.htm?ca=9_s
Tycker den är lite för billig om enda skadan är det där på kåpan.
Dessutom, är dekalerna okej på den där? Ser inte ut som min 03 i alla fall.


Tänkte om någon härifrån redan tittat på den eller så.

Nejdå, inget fel på den alls förrutom en (hel men) repig kåpa och lite böjd bromspedal + trasig blinkers. Men det är lätt fixat, finns massor på eBay.

/Magnus -Nu med 02'ans R1 med repig kåpa.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nejdå, inget fel på den alls förrutom en (hel men) repig kåpa och lite böjd bromspedal + trasig blinkers. Men det är lätt fixat, finns massor på eBay.

/Magnus -Nu med 02'ans R1 med repig kåpa.

Ok, en kompis till mig var och tittade på den och de delade inte riktigt den uppfattningen men jag hoppas du får stor glädje av den! :) Det är en fin hoj i alla fall. Gick den för 45' eller?
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top