R1 och R6-tråden!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tänkte äntligen få tummen ur och köpa en oljefilterhylsa/verktyg till mina R6or, men var det 65 eller 68 mm hylsa?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ah, dig kan man lita på! :tummenupp Vilken årsmodell har du? Är väl samma till alla, men är nyfiken!
Ja, jag är rätt säker på att det är samma till alla.
Min är en 2005, den som fanns som ”Valentino Rossi edition”.
Ena sidan har gul lack.

IMG_0362.jpeg
Och den andra är svart.
I övrigt är det ingenting speciellt med den.

R6_bana1.jpeg
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja, jag är rätt säker på att det är samma till alla.
Min är en 2005, den som fanns som ”Valentino Rossi edition”.
Ena sidan har gul lack.

View attachment 492624
Och den andra är svart.
I övrigt är det ingenting speciellt med den.

View attachment 492625
Ursäkta sent svar...


Om jag kunde köra hoj igen så skulle en -05 vara den jag helst vill ha av mina fyra generationer R6. Varför?
Jo på 99-02orna fanns en körställning jag upplevde som dräglig för att vara på en sporthoj. På -06 är körställningen tippad några grader för mycket framåt för att vara okej på långresor. T.ex när jag drog till Alperna. Men på -05an finns en körställning som är mycket lik de äldre hojarna. Check!
Gaffeln och bromsarna är lika (samma?) som skulle komma på -06. Ser också dyyyrt ut. Check!
Dessutom fick 03-05 insprutning vilket var en frihet uppe på höga bergspass, jmf min -99 som fick krupp över 1500 m. Check!


Lång utläggning...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ursäkta sent svar...


Om jag kunde köra hoj igen så skulle en -05 vara den jag helst vill ha av mina fyra generationer R6. Varför?
Jo på 99-02orna fanns en körställning jag upplevde som dräglig för att vara på en sporthoj. På -06 är körställningen tippad några grader för mycket framåt för att vara okej på långresor. T.ex när jag drog till Alperna. Men på -05an finns en körställning som är mycket lik de äldre hojarna. Check!
Gaffeln och bromsarna är lika (samma?) som skulle komma på -06. Ser också dyyyrt ut. Check!
Dessutom fick 03-05 insprutning vilket var en frihet uppe på höga bergspass, jmf min -99 som fick krupp över 1500 m. Check!


Lång utläggning...
Tack för redovisningen :tummenupp
Jag chansade faktiskt bara när jag köpte den.
Körde några utbildningsdagar på bana, och då kom en tanke: -Tänk om man skulle skaffa R6:a för att testa köra lite på bana.
Insprutning var ett krav, och så kom den här bara till mig på Blocket….eller jag fick ju åka 65mil enkel väg, men det får jag göra även när jag ska köra bana.
Men, helnöjd faktiskt, riktigt trevlig med ett väldigt speciellt temperament.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tack för redovisningen :tummenupp
Jag chansade faktiskt bara när jag köpte den.
Körde några utbildningsdagar på bana, och då kom en tanke: -Tänk om man skulle skaffa R6:a för att testa köra lite på bana.
Insprutning var ett krav, och så kom den här bara till mig på Blocket….eller jag fick ju åka 65mil enkel väg, men det får jag göra även när jag ska köra bana.
Men, helnöjd faktiskt, riktigt trevlig med ett väldigt speciellt temperament.
Jag tycker du valde rätt R6-generation att börja med, tror den är perfekta mixen av alla R6or.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ursäkta sent svar...


Om jag kunde köra hoj igen så skulle en -05 vara den jag helst vill ha av mina fyra generationer R6. Varför?
Jo på 99-02orna fanns en körställning jag upplevde som dräglig för att vara på en sporthoj. På -06 är körställningen tippad några grader för mycket framåt för att vara okej på långresor. T.ex när jag drog till Alperna. Men på -05an finns en körställning som är mycket lik de äldre hojarna. Check!
Gaffeln och bromsarna är lika (samma?) som skulle komma på -06. Ser också dyyyrt ut. Check!
Dessutom fick 03-05 insprutning vilket var en frihet uppe på höga bergspass, jmf min -99 som fick krupp över 1500 m. Check!


Lång utläggning...
Kanske borde tillägga att de R6 jag ägt är en -99 och en -06, så det är med dem jag jämför sprut och förgasare.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top