Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Åhh ja, en MC kan nog inte skada någon i en bil - eller hur?

Bilden är från en extrem MC åkare som råkade ramma en bil.. strax utanför Stockholm..
(eftersom man hittade fingre från 5 händer förstod man att det var två i bilen - det var ganska stökigt inne i bilen)

images

Där kom bilden jag syftade på i ett av mina tidigare inlägg i den här tråden.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Om man får tro kommentarerna här förtjänar alltså alla som åkt bakhjul eller 200+ på allmän väg att dö direkt? Jag har ju otroligt svårt att tro att man aldrig har gjort det om man äger en sportis. Kan det vara dubbelmoral nu igen? :va
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Åhh ja, en MC kan nog inte skada någon i en bil - eller hur?

Bilden är från en extrem MC åkare som råkade ramma en bil.. strax utanför Stockholm..
(eftersom man hittade fingre från 5 händer förstod man att det var två i bilen - det var ganska stökigt inne i bilen)

images
Otrevlig bild helt klart. Men jag hoppas du håller med om att man sitter mer skyddad i en bil än på mc? ;)

Ot
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

Samtidigt är det fallet extremt. Föraren körde i ~250 km/h över en korsning.

Den stora mängden kör för fort där det är en minskad risk att skada andra människor, och det styrks av statistiken som du ju känner till Hr. SMC. Eftersom 45% av alla dödsolyckor är singelolyckor.
http://svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/Övrigt/1_1_Djupstudierapport_utg_2.pdf

Det rättfärdigar inte att köra för fort, men det är ändå viktigt att poängtera.

Vidare, bilden av sporthojsförare är helt snevriden, det styrks av vad poliserna säger när de kör förbi McDonalds på Sveavägen. Allmänheten och polisen verkar tro att vi är allmänfarliga rebeller, när vi egentligen till största del är vanliga svenssons, dessutom ofta ganska samhällsbidragande sådana eftersom varken mc eller försäkring är speciellt billigt.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Åhh ja, en MC kan nog inte skada någon i en bil - eller hur?

Bilden är från en extrem MC åkare som råkade ramma en bil.. strax utanför Stockholm..
(eftersom man hittade fingre från 5 händer förstod man att det var två i bilen - det var ganska stökigt inne i bilen)

images

Har inte sakt något om att en mc inte kan göra stor skada för det kan den det vet jag.

Det är människan som skapat dessa ting som kan skada oss.

klart det finns poliser som gör sitt jobb o följer regelboken, men tuvär finns det för många som bryter en o annan regel, vet att dom får ta imot mycke skit i sitt yrke men dom böhöver inte ta ut det som att dom blivit mobbade o tar ut all ilska på nån stakare.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
http://svt.se/2.33538/1.2485350/mc-forare_i_dodskrasch

Kom det inte fram att detta paret hade för vana att provocera polisen? Kallade sig "Mr & Mrs Speed"? Utgången var bara en tidsfråga, kan bara vara glad att han inte tog någon annan med sig i graven.
Hur får du den artikeln till att han aldrig haft körkort?
Artikeln är dessutom kryddad med felaktigheter, ett axplock.

"i går kväll tog den 45 minuter långa vansinnesfärden slut"
"Vid halv tio i går kväll upptäckte en civil trafikpolisbil motorcykeln, som körde mot enkelriktat"
"Eftersom inte ens polishelikoptern har kunnat hänga med motorcykeln"
"Under hela färden höll polisen sig på stort avstånd för att inte stressa föraren i onödan"
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Lås denna tråd!
Trött på allt gnäll! Föraren är död (för ett litet misstag) Även vi alla har gjort misstag & kommer även göra flera av dom, några av mina vänner är borta för dom valde fel väg/misstag (jag har varit nära några ggr/riktigt nära)

Mina tankar går åt dom anhöriga & att dom slipper lida mera nu när detta är uppblåst igen via media.

TS! Tack för länken, den var givande!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Alla tycks ha vädrat sina åsikter på ett eller annat sätt så jag tror nog också att det börjar vara dags nu.

Till några vill jag passa på att säga: tänk på vad ni egentligen vräker ur er.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top