Video Polisens egna material från omtalad mc-jakt med dödlig utgång, Stockholm 2011-07-20

Status
Ej öppen för fler svar.

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
ger man sig in i leken, får man leken tåla.


svenska ordspråk är bra
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vill ni vädra era personliga åsikter om varandra så får ni göra det någon annan stans, tänker främst på dig Över, tror inte ens ditt snack skulle gå hem hos moderatorerna på Flashback eller något ännu mer öppet forum.

Till er andra som hetsar upp er - ta ett steg tillbaka från datorn och lugna ner er, folk kommer alltid ha skilda åsikter, även i frågor som denna.

Eller varför inte kalla honom för hans egentliga nick. Att komma tillbaka med nytt nick och bära sig åt på samma satt som föranledde banning imponerar inte. Flera har kommit tillbaka med nytt nick, kan väl vara ok om man har vett att rätta till beteendet.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Gråt inte min son. Alla har inte kört som idioter, en del har Ferspeedboy klippt med traktorn trots biran i ena handen.

:hej


Jag brukar ta en sup i ena handen innan jag tänker på alla gånger polisen har förolyckat en mc förare, sen hoppar jag upp på min tjej o rider henne som aldrig för o önskar alla fartglada som är bortgångna är med mig när vi ylar fram längs E4an med polisen hack i häll, sen gasssar vi mera o poilisen försvinner i fjärran tills dom är borta.

Tar aldrig en sup o kör
 
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Den där kommentaren fattar jag inte. Grabben körde som en idiot även utan polis efter sig och man kan förmoda att passageraren tyckte det var ascool. Hur börjar den här filmen? Paret kommer farande på en ganska väl trafikerad väg i vad som ser ut som en ganska imponerande hastighet utan något efter sig. Och sedan på väg ut mot nynäs går dom upp på högersidan om en polisbil och drar. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan få det till att parets uppträdande i trafiken skulle vara ett resultat av polisens agerande. Dom lyckades på helt egna meriter visa sin ide om hur en motorcykel med skjuts skall framföras i ganska tät stockholmstrafik.

Har jag sagt det? Läs om mina inlägg. Har tjejen/passageraren i filmen gjort något brott? Hon är passagerare oavsett om hon tycker det är häftigt eller ej. Sedan har vi medtrafikanter som hade kunnat råkat bra mkt mer illa ut. Till och med polisbilen var ju nära att orsaka en krock. Självklart skall man inte tillåta den typen av körande men ibland får man välja sina fighter och tillfällen.
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Polisen har ju ett av de svåraste jobben, de är i många fall för mesiga här i Sverige kan jag tycka och om det skulle vara tvärt om, att polisen hade råkat in i en olycka så skulle inte en själ tjuta över att MC-föraren "hetsade" polisen till att krocka..... men poliser som gör sitt jobb "hetsar" MC förare till att köra ihjäl sig är ju ganska vanligt....
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Är det polisen själv som läckt den här videon inför programmet eller någon annan? Läser man programinnehållet av Kalla Fakta kommer nog polisen att få det hett om öronen. Ligger nära till hands att lägga ut den där YouTube länken. Det vi kommer att få se på tv är nog korts klipp och vinkling av helhetsbilden. Men även vi sporthojsåkare kommer att få kritik baserat på vad allmänheten får se. Detta är uppmärksamhet som jag inte tror är särskilt bra. Varken för polisen eller oss som kollektiv. Vanliga människor relaterar inte till att många olyckor med vansinneskörningar utförs av folk som saknar körkort, kör på stulna eller oförsäkrade hojar. Alltså av personer som vill leva sitt outsider liv fullt ut utan respekt för gemena regler och normer som övriga samhället satt upp.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Över = PeterNorth, men det visste väl alla redan? 1+1 = 2 ungefär... :död
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Jag kan inte riktigt hålla med dig om rödljuskörningar. Jag kunde, med lite mindre tur än jag ändå hade, dött när en bilist körde mot rött för ett par år sedan. Nu blev det bara ett år med sviter av skalltrauma och en deformerad ryggrad. Jag har lite svårt att ha överseende med just rödljuskörningar numer. Det blir lite mindre av en bagatell när man upplevt konsekvenserna av det beteendet. Att det är legio på onsdagar ursäktar det lika lite som att man kan ursäkta t ex kvinnomisshandel med att det ändå är så vanligt.


Polisen ska definitivt ta rödljuskörningar på allvar, jag menar absolut inget annat, men det är fakta att få bryr sig speciellt när folk kör mot rött såvida det inte händer något, det måste du ju hålla med om. Det är väl en produkt av att det sker så många så folk vänjer sig, tyvärr.

Det var mest det jag menade med att det inte var "lika" provocerande för gemene man som om han skulle ha spottat och sparkat på polisbilar som han gjorde "enligt ögonvittnens utsago" men som visade sig inte stämma alls.


Jag beklagar dina skador Jerker, det va inte meningen att göra dig upprörd, hoppas du kryat på dig ifrån din senaste vurpa utan men. :tummenupp
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Polisens körning va ju lika intressant o se som ett GIS lopp i tätt trafik i Stockholm.

Skildnaden är hårfin :7peta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top