Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Helt sjukt dåligt skött!! Beundrar ditt tålamod!
Förstår att man inte har ork, men egentligen borde du häva köpet och beställa ifrån någon annan butik, eller kräva en ordentlig kompensation för att inte hållit sina ord.

Tanken börjar slå mig, att bara skita i dom :hej
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Har en Ninja 636 - helt underbar men jag åker för sällan för att palla mer än 5 mil i stöten utan att bli helt slut i rygg o ben. Har kikat på en Street Triple R och en Versys. Får inte väga alltför mycket för då får jag inte ut den ur garaget och då blir det rätt begränsat. :)

Ducati streetfighter, hypermotard , monster 696. MV Augusta Rivale, brutale kanske? Dom väger runt 170kg hela bunten utom monstret som väger ännu mindre. Jag gillar Versys udda utseende men den väger typ 30kg mer än ovanstående hojar.

Du kanske gillar när cylindrarna sitter i rad, isf är duccarna inget för dig. Men dom är lätta och trevliga att köra :)
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Som det ser ut nu så åker jag Superduke den här säsongen också :) Är lite sugen på S1000R eller Street Triple R, men hojbyte får inte plats i min ekonomi de här året. (ingen dyrare hoj åtminstone)
Men det gör inget. Jag är sjukt nöjd med SD, fruktansvärt rolig hoj :banana
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Tanken börjar slå mig, att bara skita i dom :hej

Kolla runt lite snabbt om du kan komma över samma hoj för samma peng någon annanstans, värt att lyssna iaf. Hoppas på träff och be X att dra så j-la långt åt helvete det bara går.. en del hojkrängare är så sjukt oseriösa men kan bete sig precis hur dom vill pga dåliga utbud och entusiaster som kunder... lider med dig!

Har blivit väldigt bra bemött av hojcenter i Sthlm och dom svarar på mail inom minuter, något jag uppskattar 2015. Vissa förnekar ju fortsatt flugan "internet". Dessvärre kränger dom inte Ducce :(
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Kolla runt lite snabbt om du kan komma över samma hoj för samma peng någon annanstans, värt att lyssna iaf. Hoppas på träff och be X att dra så j-la långt åt helvete det bara går.. en del hojkrängare är så sjukt oseriösa men kan bete sig precis hur dom vill pga dåliga utbud och entusiaster som kunder... lider med dig!

Har blivit väldigt bra bemött av hojcenter i Sthlm och dom svarar på mail inom minuter, något jag uppskattar 2015. Vissa förnekar ju fortsatt flugan "internet". Dessvärre kränger dom inte Ducce :(

Jag har andra alternativ, dessvärre orkar jag inte börja på en ny kula med Ducati igen då dom brukar ha lite längre leveranser på tillbehör om det inte finns hemma. Allt visar sig nästa vecka.. Och hojcenter är förbannat bra, Sebastian är bra att ha att göra med. Men krånglar firman i fråga även denna vecka så har jag ett köp på på en svart -15 S1000R där jag får mer i inbyte för min hoj. Dessutom så känner jag säljaren mycket bra, och har gjort affärer med honom sen jag var 14 år :)
Nej, det här var en tråkig och en jävligt konstig upplevelse, har aldrig varit med om maken till nån som är så dålig på att hålla det han säger. Och som dessutom krånglar så mycket :tummenner
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Så jävla snygg cykel, provkörde när den kom. Blev också kär den, grymma bromsar.
Slutade med att det blev en R1 istället då polarna tyckte att den var ballare :huvet

Har faktiskt kollat på lite R1 också. Visserligen också en snygg hoj men den ger inte samma glada känsla när jag hittar dem på blocket.
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Yay nu har det blivit en helomvändning till offroad och maximal framkomlighets-hoj!

Banditen skall säljas och en 2003 KTM 640 Enduro har inköpts, sjukt mkt körglädje vad det känns änsålänge! :D
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Ducati streetfighter, hypermotard , monster 696. MV Augusta Rivale, brutale kanske? Dom väger runt 170kg hela bunten utom monstret som väger ännu mindre. Jag gillar Versys udda utseende men den väger typ 30kg mer än ovanstående hojar.

Du kanske gillar när cylindrarna sitter i rad, isf är duccarna inget för dig. Men dom är lätta och trevliga att köra :)

Tack för tips. :) Jag har provsuttit samtliga Duccar och Augustan. Och jo jag noterade att Versysen väger mer än de andra. Men jag satt jefligt bra på den, inte så mycket tank i vägen att hänga över. Den har bra handtag baktill också vilket hjälper när man är klen. Tvåhandsfattning är enklare i x-riktningen än y-riktningen. Jag hoppas det kan funka.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Står i valet o kvalet om man ska byta in ST2:an till ett monster med ABS eller en beg SL1000 Falco eller om jag ska behålla den ett år till eller om ......

Knappt en halv säsong på ST2:an så jag är rådvill, speciellt då jag tog den till jobbet idag... kärlek var det. :kär

Italienskt blir det iaf om jag byter och en twin blir det, så mycket vet jag.

Nån mer än jag som har beslutsångest? :rolleyes:
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Sjukt sugen på en Tuono V4, suger dock att jag i princip behöver köpa den från en ÅF, då de ger en mycket bättre försäkringspremie än jag kan fixa som privatperson...
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Har en Ninja 636 - helt underbar men jag åker för sällan för att palla mer än 5 mil i stöten utan att bli helt slut i rygg o ben. Har kikat på en Street Triple R och en Versys. Får inte väga alltför mycket för då får jag inte ut den ur garaget och då blir det rätt begränsat. :)


Nämen hejsan, det var länge sedan::)
Har en street triple r som jag är väldigt nöjd med och har aldrig blivit trött/ ont i kroppen av den.
Var också inne på att byta till något annat men är lite rädd att kroppen tar för mycket stryk av en sämre/ ej lika bekväm körställning.:3freak
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Nu är det bara glädjetårar :gråta
Äntligen står monstret i garaget, vilket jädra ljud :yoparty så fort man vrider på rullen så svarar den som en bomb, mappad och klar:hoppa Fyfan vilken hoj, vilket ljud, och vilket utseende, skakar som en chihuahua nu :kär Det går ju inte att ladda upp bilder för tillfället, så jag får göra såhär.
https://www.dropbox.com/sc/7xjy0uhlvzjih25/AADu6YwSHX4dmhisrOt_OWd6a
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Tack för tips. :) Jag har provsuttit samtliga Duccar och Augustan. Och jo jag noterade att Versysen väger mer än de andra. Men jag satt jefligt bra på den, inte så mycket tank i vägen att hänga över. Den har bra handtag baktill också vilket hjälper när man är klen. Tvåhandsfattning är enklare i x-riktningen än y-riktningen. Jag hoppas det kan funka.

Provsatte en Versys idag, helt rätt att tanken är smal och att man sitter bra. Men det är ganska hög sitthöjd, dont you think? Nådde du ner ok?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Nu är det bara glädjetårar :gråta
Äntligen står monstret i garaget, vilket jädra ljud :yoparty så fort man vrider på rullen så svarar den som en bomb, mappad och klar:hoppa Fyfan vilken hoj, vilket ljud, och vilket utseende, skakar som en chihuahua nu :kär Det går ju inte att ladda upp bilder för tillfället, så jag får göra såhär.
https://www.dropbox.com/sc/7xjy0uhlvzjih25/AADu6YwSHX4dmhisrOt_OWd6a

Då får man gratulera så mycket. Det är något speciellt med att ha en helt ny hoj som ingen annan varit och tafsat på. :Bugar
Det är nästan så jag själv blir sugen på en Ducati igen när jag ser bilderna, fast jag hade såklart beställt från en handlare som bryr sig om sina kunder.:rolleyes:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top