Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Då får man gratulera så mycket. Det är något speciellt med att ha en helt ny hoj som ingen annan varit och tafsat på. :Bugar
Det är nästan så jag själv blir sugen på en Ducati igen när jag ser bilderna, fast jag hade såklart beställt från en handlare som bryr sig om sina kunder.:rolleyes:

Tack så mycket :yoparty Nu är det som det är, men visst kunde det ha hanterats mycket bättre!

Dags att byta namn nu när du är twinfrälst? :tungan

Twin? låter som att det är 10 cylindrar :banana
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Blev en naken bandit 1250 i år! Var lite orolig över busigheten efter att ha kört KTM i 2.5 år. Ville ha något som funkar till skjutsa och busa och pendla.

Efter några testrundor och diverse moddar så ska man nog kunna vänja sig vid den här!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Lite intryck efter första turen på nya hojen, jag hade höga förväntningar efter att ha sett en del tester där man påstår, jag citerar "det är stor, stor, stor skillnad på motorn i M1200 jämfört med den gamla 1100 Evo. Ljudet i hojen är inte likt nån annan Ducati jag har hört tidigare, ljudet är betydligt tyngre, högre och rappare. Kanske insatserna borde åka in ändå :D
Körglädjen är ljusår högre än nån annan hoj jag har provat, motorn har ett sånt tryck så att hojen bokstavligen powerwheelar utan vidare på 1:an och 2:an, säker på 3:an också om man slår av och på :) jag var rädd för att den skulle ha jobbigt hög utväxling, men det är inga problem att åka i 40km/h på 3:an. Fruktansvärt mycket vrid och pulver i motorn, hela tiden. Låter det som att jag överdriver? Prova själva :yoparty
Hojen är förutom jävligt brutal, riktigt trevlig att köra. Har inte blivit många mil än, men av mina intryck hittills så är jag övertygad om att jag inte byter från Ducati den närmaste tiden :Bugar

IMGP9622.jpg
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Lite intryck efter första turen på nya hojen, jag hade höga förväntningar efter att ha sett en del tester där man påstår, jag citerar "det är stor, stor, stor skillnad på motorn i M1200 jämfört med den gamla 1100 Evo. Ljudet i hojen är inte likt nån annan Ducati jag har hört tidigare, ljudet är betydligt tyngre, högre och rappare. Kanske insatserna borde åka in ändå :D
Körglädjen är ljusår högre än nån annan hoj jag har provat, motorn har ett sånt tryck så att hojen bokstavligen powerwheelar utan vidare på 1:an och 2:an, säker på 3:an också om man slår av och på :) jag var rädd för att den skulle ha jobbigt hög utväxling, men det är inga problem att åka i 40km/h på 3:an. Fruktansvärt mycket vrid och pulver i motorn, hela tiden. Låter det som att jag överdriver? Prova själva :yoparty
Hojen är förutom jävligt brutal, riktigt trevlig att köra. Har inte blivit många mil än, men av mina intryck hittills så är jag övertygad om att jag inte byter från Ducati den närmaste tiden :Bugar

View attachment 417505

1100 är tvåventilare, du har nu en fyrventilsmotor. Händer lite mer då :banana

Nu vet jag inte hur M1200 är att köra jämfört med min SF1098, men 40km/h är för låga varv i trean för min, 50 funkar.

40 i trean känns som 30 i sexan på min gamla kawaskaki, men det handlar inte om utväxlingen utan om att du nu kör twin :)
 
Last edited:

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
När snön kom i förra veckan slog jag till på en Ducati Streetfighter 848. Har lagt till lite lull som ska monteras innan premiär när det sopats upp, så återkommer jag med resultat och bild :)
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nämen hejsan, det var länge sedan::)
Har en street triple r som jag är väldigt nöjd med och har aldrig blivit trött/ ont i kroppen av den.
Var också inne på att byta till något annat men är lite rädd att kroppen tar för mycket stryk av en sämre/ ej lika bekväm körställning.:3freak

Tjena ja det var länge sen. Hoppas att våren kommer på riktigt snart så hon blir såld. Måste hinna få fram en hoj till juni för då är Gotlandsresa på MC bokad. :)
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Provsatte en Versys idag, helt rätt att tanken är smal och att man sitter bra. Men det är ganska hög sitthöjd, dont you think? Nådde du ner ok?

Sitthöjden är 830 mm för min Sköna Gröna och där når jag ner fint, men 845 mm för Versysen borde ju funka okej. Jag har ju inte provkört än däremot, bara provsuttit. :va
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top