Det börjar ta sig, från "skogsvrak" till skinande på en vecka. Mina händer är fullständigt trasiga efter denna rundan men det var värt det, hojen är jättefin nu. Är en speciell känsla att köra den igen efter alla år, njuter i fulla drag!
Skadorna på högersidans kåpa efter att någon tappat den försvann ganska bra efter lite rejäl handpolish. Lyckades även böja tillbaka bromshandtaget som var böjt nån cm och hängde lite slakt.
Blankt
Börjar ta sig även här.
Kvar att göra är bytta gaffelolja, lacka grenrör/avgasrör, styrlager samt att rengöra kolvarna i samtliga ok. Saker som behövs är gummiplupparna i ramen så inte hålen lyser, toppkåpa samt lite diverse skruv och mutter.
Måste säga att jag är lite förvånad att det blev så bra, jag har endast använt produkter från Biltema.
Om du har manual så kan vi fixa det tillsammans i vårat garage (jag har synkklockor) annars snacka med EBOS på Lundavägen.
Någon som har tips på någon som kan lacka grenröret i Malmö-trakten?
Jag vet inte hur det är med pulverlack, är det så man gör om någon här kanske vet?
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |