Motionärsklass i roadracing!

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Jag körde 1.15 förra året med gathojen, men jag fastnade för banåkning och har köpt mig en ex SST hoj som jag hoppas hjälper mig att kapa ett par sekunder :tummenupp

Målet är start i R600 under denna säsong, men jag börjar nog med Speedster Cup, tills jag (förhoppningsvis) hittar farten:)
Kör du 1:15 med en gathoj så kan är det bara att börja köra Rookie, finns ingen anledning och harva någon annanstans. Börjar du köra med en hoj du inte är livrädd för att lägga ikull samt kör med snabbare förare kommer sekunderna kapas väldigt och vips är du nere i väldigt respektabla Rookie-tider.
 

cheddar bob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
GSXR 1000 K8 CBR600rr
Kör du 1:15 med en gathoj så kan är det bara att börja köra Rookie, finns ingen anledning och harva någon annanstans. Börjar du köra med en hoj du inte är livrädd för att lägga ikull samt kör med snabbare förare kommer sekunderna kapas väldigt och vips är du nere i väldigt respektabla Rookie-tider.

Ja, det kanske blir så. Åker fyra dagar till Slovakia Ring under påsken, får försöka hitta lite fart där istället :)
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Är det någon som vet vilken licens som kommer krävas för speedster cup?
Nationell Senior?

edit: sorry för massa dumma frågor!
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Är det någon som vet vilken licens som kommer krävas för speedster cup?
Nationell Senior?

edit: sorry för massa dumma frågor!

"Både Ungdom-, Junior- och Seniorförare kör i samma race. Årslicens gäller. Alternativt kan Baslicens kompletterad med tillfällig licens användas. Baslicens och tillfällig licens är endast giltiga på tävlingar inom Sverige."
 

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
zx6-r '09
Bara en nyfiken fråga:
Vad är det som gör att du aldrig övervägt att göra ett race i R600, men att du nu gör det i den här nya klassen?

Jodå, jag har absolut funderat på att prova R600, men tröskeln känns tveklöst mindre till den nya klassen.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Fifan vilket holeshot! Kalasstart! Och vilket härligt myller i Trösen, förare överallt från alla håll!:tummenupp

Fan, jag vill vara Rookie igen!!!!:yoparty

Vi kan byta hoj med varandra så kan du låtsas vara jag och köra en leskig tusing i Rookie 1000. :brynad
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Nummer 35 kan ju inte vara svår att identifiera. Grym patina på den hojen! :Bugar

130727 Karlskoga Rookie 1000 Nr 35.jpg


Ps
Till Frojdenro vill jag be om ursäkt om du tar illa vid dig över skärmdumpen. Om du vill att jag tar bort den så säg till.
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Vill minnas att det gick under namnet vildsvinet. En ryamatta samt vatten dunkar va kåpor. Speakern bad publiken om hjälp med nya kåpor till killen.:yoparty
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vill minnas att det gick under namnet vildsvinet. En ryamatta samt vatten dunkar va kåpor. Speakern bad publiken om hjälp med nya kåpor till killen.:yoparty

Jag undrar om han har minsta aning om att han är på väg att bli en Sporthoj-legend... :rolleyes:
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top