Motionärsklass i roadracing!

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Hej pojkar!
Ang betalningen så är 1800kr i inbjudan avseende premiären 1/6, för racehelgen 26-27 är avgiften 2800kr för alla utom junior som kostar 1000kr.
Inbjudan gäller båda tillfällena och är därför lite förvirrande på denna punkt.

Lycka till!

Hmm, det står iaf i tilläggsreglerna för 26-27 att det kostar 1800:- för speedster, 1000:- för junior och 2800:- för alla andra klasserna. Hoppas det stämmer.

Den 1/6 kostade 1500:- för speedster.

Inbjudan är en av de mest förvirrade jag sett med motstridiga uppgifter och ologiskt tidsschema. Men där finns ett "PM 1 Tilläggsregler Svensk Cup" som jag antar att jag kan lita på som dels uttolkning och dels revidering av inbjudan.

PM 1 säger: "Superbike, Superstock 600, Rookie 600 och Rookie 1000: 3000 SEK, Junior Cup: 1100 SEK. Speedster Cup anmälningsavgift är 1800 SEK. Speedster kör tillsammans med Norges rekryteringsklass Klass C enligt nedan tidsschema."

Tyvärr saknas uppgift om Qualify 1 för klass C. Endast Qualify 2 finns med vilket är ologiskt för då borde det ju vara 1.
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
OBS det är tre olike tilläggsregler för 19-20/7 dvs Norska mästerskapen (1800). 24/7 Endurance (1500) och slutligen 26-27/7 Scandinavian Open (SO) (2800).

Med reservation för felläsningar, som det brukar heta..:)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Rörigt är det minst sagt på TA.
Har skickat mail till SVEMO och frågat se vad jag får för svar på måndag, jaga SO tänkte jag.
//Marcus
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Det här är saxat ur tilläggsreglerna:

"Supplementary Rules Scandinavian Open/Swedish Championship 26-27 of July 2014...

8 Entry and entryfee:
Entry will be made at www.ta.svemo.se. Riders from countries outside the Nordic countries must have starting permission from their countries federation.
Entryfee according to series invitation

Marshalls

Name

Supervisor
TBA
Clerk of the Course:

Harald Stensrud
Ass. Clerk of the Course

Terje Granheim
Race secretary

Mike Luff
Technical Chief
Tabita Aronsson
Chief of timekeepers
Tony Jacobsson
Enviromental officer
Mike Luff

Entry fee: Junior Cup: 1000 SEK, Speedster Cup 1800 kr. All other classes: 2800 kr. Late entry have a higher fee of 500 SEK extra (250 SEK for Junior Cup). All foreign entries have a discount of 50%

Entryfee must be paid at least 30 days ahead of race to:
Karlskoga MF/SO Gälleråsen 656
SE- 691 91 Karlskoga Plusgiro 6044582-2 KMF/SO" Slut citat!


Vem ska man tro på?:va:va:va
 

tarantella

Medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Fagersta
Hoj
Cbr600rr-07, Cbr600rr-05
OBS det är tre olike tilläggsregler för 19-20/7 dvs Norska mästerskapen (1800). 24/7 Endurance (1500) och slutligen 26-27/7 Scandinavian Open (SO) (2800).

Med reservation för felläsningar, som det brukar heta..:)

Japp det är olika tilläggsregler, ett för varje tävling precis som du skriver. Men det står faktiskt i tilläggsreglerna för so 26-27/7 som finns att ladda ner på anmälningssidan i svemo Ta att det kostar 1000:- för junior cup, 1800:- för speedster cup och 2800 för övriga klasser.
Kollar du på tilläggsreglerna någon annan stans eller har jag missat något?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Asså, när man ska betala, ska man bara skicka in pengarna på kontot och hoppas att de vet vem det är som betalat, eller ska man på något sätt visa det? :va
Hittar ingen information om just den detaljen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Brukar skriva startnummer och klass och namn i medelande till bet.mottagaren.
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Hej,
Efter dubbeldubbelkoll kan jag säga att tilläggsreglerna ändrats sedan jag printade ut och att 1800är rätt nu.
Och 2800 var rätt då.... men alltså fel nu....så vi spar 1000kr:)

Fast jag har redan betalt 2800:(
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Ah, men de fyra klasserna förutom Speedster är mycket mer begränsade än Speedster. Och, som Jesper bevisat ganska grundligt spelar inte effekten någon nämnvärd roll i den klassen, det är förarskickligheten som är avgörande. Vad skulle en begränsning i effekt ge för mervärde som väger upp att man kan ta vilken gathoj som helst att tävla med och ha kul på en tävling?


Jesper är en otroligt skicklig förare, men jag tror han hade fått det svårare att vinna om tävlingen gick på en bana där effekt har större betydelse än vad den har på Gelleråsen!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jesper är en otroligt skicklig förare, men jag tror han hade fått det svårare att vinna om tävlingen gick på en bana där effekt har större betydelse än vad den har på Gelleråsen!
Jag kan bara hålla med.

På Anderstorp hade er 6 n begränsade motoreffekt och dåliga aerodynamik blivet ett rejält handikapp trots en proffsig förare. Där hade 1000 cc förarna kunnat köra ''dragracing'' på rakorna trots begränsad skicklighet som rr förare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jesper är en otroligt skicklig förare, men jag tror han hade fått det svårare att vinna om tävlingen gick på en bana där effekt har större betydelse än vad den har på Gelleråsen!

Det får vi återkomma till efter säsongen och titta på hur det gått på alla deltävlingarna. :fakta
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Redan på Sviesta, som ju är lite rakare än Gelleråsen har ju Johan Lavi (Yamaha R1) tagit 2st första placeringar så det råder inget tvivel om att Er-6:an är straffad på snabbare banor.
Nu ska väl tilläggas att den inte alls står still, tvärt om, men att Johan presterar tider just under minuten och kunde ta sina vinster efter två hårda matcher.

Nu kommer ju en hel radda tävlingar på just Gelleråsen, så fördelen är kanske på nytt Jespers, men vem vet kanske har Johan hårdtränat, eller kanske kommer någon annan förare som är ännu snabbare??
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Redan på Sviesta, som ju är lite rakare än Gelleråsen har ju Johan Lavi (Yamaha R1) tagit 2st första placeringar så det råder inget tvivel om att Er-6:an är straffad på snabbare banor.
Nu ska väl tilläggas att den inte alls står still, tvärt om, men att Johan presterar tider just under minuten och kunde ta sina vinster efter två hårda matcher.

Nu kommer ju en hel radda tävlingar på just Gelleråsen, så fördelen är kanske på nytt Jespers, men vem vet kanske har Johan hårdtränat, eller kanske kommer någon annan förare som är ännu snabbare??

Hur var det nu med uppklassning under säsong? Riskerar Johan Lavi (och kanske fler) att inte får köra mer i Speedster nu?
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Hur var det nu med uppklassning under säsong? Riskerar Johan Lavi (och kanske fler) att inte får köra mer i Speedster nu?

Jag har hört att den regeln tagits bort så jag frågade en domare om det på Sviestad och han bekräftade att det inte är någon tvångsuppklassning från Speedster. Tyvärr enligt mig, för då kan vi fastna i rookieproblematiken igen.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Er 6 n sackar i acc över 150 km/h och toppar knappt 200 km/h. I 150-200 km/h där stortrivs zx 10r och allt samspelar fullt ut, det gäller motor,chassie,kåpor och bromsar. Medans er 6 n är ''överbelastad'' på alla punkter.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag har hört att den regeln tagits bort så jag frågade en domare om det på Sviestad och han bekräftade att det inte är någon tvångsuppklassning från Speedster. Tyvärr enligt mig, för då kan vi fastna i rookieproblematiken igen.

Jo, om man kör 1.12 tider på Åsen så borde man nog köra Rookie. Det kommer jag göra i varje fall...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top