Modifieringar XT660 X/R

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Trevlig, lycka till med försäljning. Om du inte blir av med den så är jag sugen på avgassystem, plåt och bågar :)

Ja tillbehören har många hört av sig om. Men vill få hojen såld först och se om nåt blir över
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Gnutten;jäkligt nice hoj dkpj hoppas du får den såld.[/QUOTE skrev:
Helst av allt skulle jag behålla den men har köpt en hornet nu, då jag inte har nån att piska grusvägar med längre:/

Vad tror ni är priset för högt? Har ju skrivit att priset kan diskuteras. Vågar inte folk pruta eller?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag sålde min 2007 med ca 1300mil för 32k dock helt orig förutom WP gaffeln och fuelmod. Kompisen fick 40k för sin XT 2010 med ca 1000 med MM 2-1 system, pc5, handskydd mm det var en här på SH som köpte den han verkar vara nöjd han fick ju full smörjservice ha ha ha :)
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Får väl uppdatera annonsen med ny info och lägre pris :)
Kommer ni vilja se hornet bilder i denna tråd framför?;)
Den hornet tråd som finns är hyfsat död förutom en kille som är schizo:dummer
 

Stefan_S

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2014
Ort
Ö-vik
Hoj
2012 Yamaha xt 660 r
Rycken på lågvarv försvann helt för mig med nya ryckutjämningsgummin i baknavet.
Det blev bättre med höjd Co och och ryckt snorkel men med nya gummin försvann ryckandet helt.
Dom här gummina måste man nog byta ganska ofta om man inte vill klippa till bitar av innerslang och lägga i för att förlänga bytesintervallen...
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Jag sålde min 2007 med ca 1300mil för 32k dock helt orig förutom WP gaffeln och fuelmod. Kompisen fick 40k för sin XT 2010 med ca 1000 med MM 2-1 system, pc5, handskydd mm det var en här på SH som köpte den han verkar vara nöjd han fick ju full smörjservice ha ha ha :)

Hehe ja jag är mycket nöjd :)
Måste snart köpa ett nytt bakdäck ;)
Har kört 180+mil med den än =)

//GG
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Nu har jag också blivit med XT! Är sjukt nöjd än så länge och njuter varje gång jag ser den, är lite skillnad i draget jämfört med 125:an! Kortet har man dock inte än :gnissla DSC_0430cennnssiirr.jpgDSC_0431.jpgDSC_0436cccceeee.jpgDSC_0441.jpg

Sitter lite allt möjligt smått o gott på den såsom X3 rör, DNA stage 2 filter, Dynojet o2 optimizer, hasplåt, handtagsskydd, handtagsvärme osv. Ingen power commander dock men det klarar jag mig gott och väl utan :D
 
Last edited:

xt_nisse

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Hej på er.
Är ny här och har plöjt igenom tråden, fick en del bra tips, tex att ha slangbitar i ryckutjämnaren mm. Funderar på att komplettera min XTX -07 (har nu PC3, Pipercross filter och Arrow slip-on) med:
Motorskyddsbågar http://bit.ly/1l9zpsx
Handtagsskydd http://bit.ly/1lRpOqu
Crashpads http://bit.ly/1xtWifO
Kör väl inte alltför avancerat men tänkte att det kan vara bra i förebyggande syfte, framförallt att skydda motor/vattenpump. Får slänga upp en bild på hojen sedan, har ingen just nu.

Tack alla medlemmar för en bra tråd:)
 

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Fick alldeles nyss lite problem med min XT660X -07:a.. Var ute och körde och den har gått och gick hur bra som helst. Stannade till på ett ställe (ganska nära hemmet) och när jag sedan startade igen så nästan självdör den så fort man drar på lite.. Släpper jag på gasen går den otroligt ryckigt och går plötsligt inte alls jämnt.
Svårt att gasa på något för då tappar den kraft och nästan dör. Mycket märkligt att det bara dök upp från ingenstans?

Några idéer vad jag kan titta efter?
 

Peter1967

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
XT660R -05
- To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too. Vad menar de? Vad är "Engine run switch"? Röda knappen?? Eller?
Min teknikengelska är väl tyvärr inget vidare...
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top