Modifieringar XT660 X/R

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har dock aldrig haft ett däck på som hängt med 1000 mil. Fast det är ju mer avhängigt körstilen än någonting annat.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Är inne på mitt 3:e tror jag, om jag inte räknar fel. Körde två Mefo Stonemaster också, och dom är ju jäkligt lika Mitas.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Någon som är intresserad av en extra uppsättning hjul till sin 660R? PM:a mig i så fall.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jahapp, då drar det tydligen ihop sig till att köpa däck igen, kollade framdäcket igår och det är mer eller mindre sopslut. Avon Distanzia gått ungefär 1000 mil, normalt? Bakdäcket som köptes samtidigt tog slut på 350 mil och är redan bytt. Sitter ett Anakee 3 på bak som har ett 100-tal mil kvar i sig sen är det dags där också. Så frågan är vad tar man nästa gång? Satt TKC 80 på när jag köpte cykeln och dessa kommer inte tillbaka, bakdäcket försvann snabbare än en avlöning och framdäcket var sjukt ostabilt på asfalt för att inte säga livsfarligt i väta.
Har kikat en del på Heidenau K60 som verkar vara bra allround, men verkar lite tjurigt att få tag i samt att det verkar finnas olika versioner? Om jag köper K60 så vill jag ju gärna ha versionen med förstärkt slitbana "mitt på däcket". Tips på bra däck i övrigt?


Jag kör Heidenau K60 Scout fram och bak. Mycket nöjd än så länge. Kompisen kör med Metzeler Enduro 3 Sahara och är även han mycket nöjd!

Vi kör väl i princip 50/50 grus/asfalt...
 
Last edited:

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Hej alla!
var ute en runda i helgen med några som delar samma intresse som en annan.
Hade grymt skoj i skogen både på grus och stigar :)

2014-08-30 Grusbus.jpg

//GG

- - - Updated - - -

2014-08-30 Grusbus 2.jpg

Vi var 6 st som var ute och roade oss :)

//GG
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Trevligt trevligt xt är stadig men ack så tung. Min kära TT600RE får en ny ägare på lördag sen får vi se vad det blir. Kommer sakna den mkt men blev kär i en annan. :)

uploadfromtaptalk1409564859297.jpg
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Ser att tråden fyller 10 år om mindre än 1 månad (2004-10-01).Kul, är det kanske en av de äldsta trådarna på SH kanske?
 

Folxam

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2014
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW F800GS 2009, Yamaha XT660X 2004
Hupp!

Marksyning med retarden, är det nån som har statorkåpa ligger? :hej
Det var en gammal lagning som gick upp, går nog att fixa men ny kåpa är att föredra.

xt_in_woods.jpg
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hejhej. Jag har sneglat på en XT660X ett tag nu. Börjar inse att mitt hojåkande inte kräver en 150-hästars literklubba längre. Är även lite för stor för Fz1:an, om man ska vara petig. Men jag har aldrig åkt "motard". Så ni som är insatta i XT:n, är det en vettig hoj. Användningsområde är väl i princip lite nöjesturer, och till och från jobbet ibland. Kommer säkert vilja busa lite av och till, men kan inte köra bakhjul, men skulle inte förvåna mig om jag försöker då och då. :D

Är tilldelad en kropp på 2 meter och 120 kilo, men tror inte att komforten och sittställningen kommer att vara sämre än nuvarande hoj.

Drift och sånt, då? Tänker mig en lite nyare, typ 2012-2014. Några svagheter eller nackdelar, vad ni vet? Har för mig att jag har hört att det är en tålig maskin, men det kanske var en annan modell? Nåväl, jag gillar verkligen looken, och den ser skön ut. Ska åka och provsitta någon dag. Men, i orginalutförande, hur är det att köra? Låter den gott, vibrerar den? Varvar den sautan?

Så mycket info som möjligt är av största intresse, och tacksamhet.

Ha en bra kväll.

Med vänlig hälsning Tomas
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Bästa XT-kollegor! Vill bara påminna om att jag har en komplett uppsättning hjul till övers, nu när mitt exemplar enbart ska rulla asfalt framöver, då jag införskaffat en TTR för grusåkat.

Har ju som sagt använt min XT både som grusbushoj, samt som jobbpendlar-/transporthoj. Det har då varit suveränt att ha två uppsättningar hjul och kunna byta allt efter val av underlag, så man alltid kör med optimal typ av däck på. Hojen blir verkligen som 2 hojar i en. Men nu finns inte det behovet längre, så om någon är intresserad av en uppsättning hjul är det bara att PM:a.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Va ska du sälja svarta 18" excel bakfälgen med mitt MITAS C-02? Om ja då kan jag verkligen rekommendera er med XT att köpa hjuluppsättningen och kunna köra med riktiga däck i bak istället för T63/TKC80/K60 mfl
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Är originalsize som jag säljer. Svarta 18" får vara kvar i källaren som reserv, om utifall att :rolleyes: ...
MITAS C-02 finns ju för 17" också.
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Bästa XT-kollegor! Vill bara påminna om att jag har en komplett uppsättning hjul till övers, nu när mitt exemplar enbart ska rulla asfalt framöver, då jag införskaffat en TTR för grusåkat.

Har ju som sagt använt min XT både som grusbushoj, samt som jobbpendlar-/transporthoj. Det har då varit suveränt att ha två uppsättningar hjul och kunna byta allt efter val av underlag, så man alltid kör med optimal typ av däck på. Hojen blir verkligen som 2 hojar i en. Men nu finns inte det behovet längre, så om någon är intresserad av en uppsättning hjul är det bara att PM:a.

Är intressant men har andra saker som jag måste köpa innan jag köper en uppsättning hjul. :(
varför är man inte gjord av pengar :confused::gnissla

//GG
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top