Modifieringar XT660 X/R

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Någon som höjt baken med nya hundben? Blev det bättre eller sämre beteende på hojen isåfall? Funderar på köpa +35mm från OTR och höja styret en del.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
oj sorry, hade missat det. haft så mkt annat på sistone. de är såld redan.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Någon som höjt baken med nya hundben? Blev det bättre eller sämre beteende på hojen isåfall? Funderar på köpa +35mm från OTR och höja styret en del.

jag brukar sänkar ner vid gaffeln med 1-1,5cm och sen höjer upp styret nån cm vilket ju är lite samma sak. tycker att hojen beter sig mera direkt och bli roligare.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Om någon köper hundben för att höja hojen skulle jag bli glad om C-C måttet mellan hålen mättes, funderar på att göra egna.
 

JoeMax

Guest
hej alla xt entusiaster :) jag har en mindre märkligt problem med min xt, när jag lutar den höger lr vänster i tomgång så dör den och motorlampan lyser, halv seg att starta efter det. och när jag kör och ger gas så dör den oxå i nån sekund.
Jag antar att det har nått med bränsle tillförsel men hur ska man fixa det? nån som stött på liknande?:gnissla

edit; efter läst lite på nätet, kanske är min "lean angle sensor" som är dålig
edit 2: får Diag kod 12 och 30, 12 är crankshaft sensor och 30 är lean angle sensor, ugh >_<

edit 3 *löst* : hade monterat "lean angle sensor" fel så den gav utslag lite då och då :p efter att jag rättade till att "up" verkligen var up så funkar hojjen utmärkt, diag kod 12 var bara tillfällig :p
 
Last edited:

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Garaget!
Hoj
Ktm 660 SMC
Jag såg att du fuchs hade gjort en egen gaffel stablisator i kolfiber, blir det något resultat? Eller är det värt att göra själv eller köpa från OTR men dom påstår att den är tygre!
 

wellis

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Ort
surahammar
Hoj
xt660x
nybliven xt660x ägare här..nån som vet vart man kan köpa billiga kåpor typ nå kraschkåpor?
och vart ska man sätta kraschpuckar så dom skyddar mest?
 

JoeMax

Guest
Efter mycket velande fram och tillbaka mellan olika hojar och även olika hojtyper så har jag äntligen skrivit kontrakt och lagt betalningen på min sprillans nya hoj, en svart Yamaha XTX660X SM 2012. Får dock vänta en månad innan den kommer vilket är lite surt nu när det är så fint väder ute. :/

Har månaden på mig att komma fram till vilket slipon jag ska köpa. Funderar på GPR då det endast kosta 6000 kr.

Bra val? Vill ha så gött och köttigt ljud som det bara går.

metalmule.com har ju ett 2-1 helsystem för 4000kr tycker jag är mer värt än ett par ljuddämpare
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
metalmule.com har ju ett 2-1 helsystem för 4000kr tycker jag är mer värt än ett par ljuddämpare

:tummenupp:tummenupp Sant, jag hade GPR dämpare som jag sålde för metal mules 2-1 system. Jag har dock ej fått det än då de verkar ha strul med leverans från Scorpion som gör dem, men jag väntar med spänning.
 

Pantis

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha XT 660 R -08
äntligen har man tagit ut hojjen :D :D :D

Fråga ang kablarna/kontakter som är dragna till bakre delen under sätet, är det någon som vet om det finns 12v i dem??skall installera ett kina larm
Fick du ordning på larmet har börjat luska lite i det och dom två kablarna bak är till för att installera larm har hittat vilka som går till blinkersen och 12v som är på hela tiden och en som går på när du vrider om nyckeln. Då gäller det bara och lista ut vad som är kvar ;) Ingen som har ett elschema.

Hittade en bra video
 
Last edited:

JoeMax

Guest
Fick du ordning på larmet har börjat luska lite i det och dom två kablarna bak är till för att installera larm har hittat vilka som går till blinkersen och 12v som är på hela tiden och en som går på när du vrider om nyckeln. Då gäller det bara och lista ut vad som är kvar ;) Ingen som har ett elschema.

Hittade en bra video

intressant! alarmet är ju för 12v så det räcker med att koppla röd svart till batteriet så funkar det :p men jag vill inte dra kablar till batteriet som han gör fast man kanske måste göra det ändå, anledningen att han kopplar på blinkers är att dom blinkar när larmet tjuter men bara de bakre(tror jag)
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
:tummenupp:tummenupp Sant, jag hade GPR dämpare som jag sålde för metal mules 2-1 system. Jag har dock ej fått det än då de verkar ha strul med leverans från Scorpion som gör dem, men jag väntar med spänning.

Väntar på leverans jag med, hoppas det kommer snart, ska ut på 100 mil/3 dagars gegg-tur på kristi flygare och vill helst ha nya grejerna på då.
 

Pantis

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha XT 660 R -08
intressant! alarmet är ju för 12v så det räcker med att koppla röd svart till batteriet så funkar det :p men jag vill inte dra kablar till batteriet som han gör fast man kanske måste göra det ändå, anledningen att han kopplar på blinkers är att dom blinkar när larmet tjuter men bara de bakre(tror jag)
i den bakre kontakten den med fyra stift kan du koppla in dom gula kablarna en är för högersida och den andra för vänster bara mäta när du har på blinkersen och alla fyra blinkar när du slår på eller av larmet. :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top