Modifieringar XT660 X/R

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Garaget!
Hoj
Ktm 660 SMC
Nä jag är inte sugen på att ligga i 170 med min Xt Men hade velat har lite mer vrid mellan 2-3.
Var köper ni era drev någonstans?

Man kanske skulle jaga ifatt en ny luftburk, känns som det finns mycket att hämta där = http://www.xt660.com/site/node/310

Sen hittade jag den bak delen orginal lampa vänt upp och ner! Faktiskt snyggt!

Sen hittade jag en Pdf Fil = http://www.tenere.hu/letoltheto/XT660_Tuning.pdf
Står på ungerska = Google Översättning

Står i PDF filen att aen tändkabeln "Ska" gör effekt är faktiskt sugen på att testa :gnissla har också majlat OTR och frågat om man ska byta tändstift också.
Fick majl tillbaka nu enligt OTR så räcker det att köra på orginal stift.

Och man kan byte http://www.off-the-road.de/XT-660/Suspension-wheels/Linkage-bones-XT660.html Höja den att den ska vara lättare att köra + Wheeli :hihi
 

Bifogat

  • Tail xt660.jpg
    Tail xt660.jpg
    60.5 KB · Visningar: 169
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
en vanlig 14tänders drev kan du få i yamaha butiken. kosta typ 180kr

jag gillar OTR på nåt sätt och köper oftast där. då kan jag även köper en bra regina kedja som jag gillar mera än originala.


i början var jag också inne på att höja i bak men sen sänkte jag i fram med 15mm och tycker att det blev perfekt.
med nya gaffeln och allt annat ombyggd lär det bli ännu roligare :D

mina nya däck kom just. riktig lätta och sköna verkar de vara.
om nån vill köpa mina mkt fräscha org däck så kosta de 500,- (men ska hämtas i sthlm)

polar001.jpg
 

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Garaget!
Hoj
Ktm 660 SMC
en vanlig 14tänders drev kan du få i yamaha butiken. kosta typ 180kr

jag gillar OTR på nåt sätt och köper oftast där. då kan jag även köper en bra regina kedja som jag gillar mera än originala.


i början var jag också inne på att höja i bak men sen sänkte jag i fram med 15mm och tycker att det blev perfekt.
med nya gaffeln och allt annat ombyggd lär det bli ännu roligare :D

mina nya däck kom just. riktig lätta och sköna verkar de vara.
om nån vill köpa mina mkt fräscha org däck så kosta de 500,- (men ska hämtas i sthlm)

View attachment 357397



Dom däcken ser ju fina ut!

Jag beställde själv ett 14 drev fram nu, se om det e roligare med :banana
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag köpte ett gäng drev från Kedo, typ 120 kronor styck, men jag ska nog inte ha lägre utväxling än standard 15-45.
Sist jag var ute med "gänget" så fick jag spöa XT'n ordentligt för att hänga med deras XR650R, KTM 690 och liknande maskiner, hade jag haft annan utväxling så hade varven varit ännu högre. Men det är klart, jag har fortfarande Superenduron i färskt minne.
 

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Garaget!
Hoj
Ktm 660 SMC
Jag köpte ett gäng drev från Kedo, typ 120 kronor styck, men jag ska nog inte ha lägre utväxling än standard 15-45.
Sist jag var ute med "gänget" så fick jag spöa XT'n ordentligt för att hänga med deras XR650R, KTM 690 och liknande maskiner, hade jag haft annan utväxling så hade varven varit ännu högre. Men det är klart, jag har fortfarande Superenduron i färskt minne.

Jag betala 169kr, då är det värt att testa!

Det låter som du behöver mer effekt :rolleyes:
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ingen vits att trimma en XT, den blir aldrig snabb, den köptes för att den har rykte om att vara rätt krångelfri, har börjat köra en del i baltikum och det är dåligt med KTM-handlare där.
Men ibland måste men hänga med de andra då det körs stoll och då får man plåga den.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
det var ju flera som hade hört av sig på mina otr cross-fotpinnar och jag skrev att de var såld men mannemannen har ju raderat sig och då har jag de kvar ifall nån är intresserad.



fotpinnar1.jpg
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Och med Fuchs greppvänliga fotpinnar behöver ni en bättre framgaffel..

Jag har ett par Wilbers progressiva fjädrar liggandes. Aktuellt pris finner ni på OTR så kom med ett relevant bud.....

//Christer
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
tjena tjena..
finns här en vänlig själ som kan svara på om jag ska beställa hel eller delsyntet olja till min xt ???
jag har sökt på nätet och här på sh, och i min instruktionsbon så står inte något av dessa ord.:huvet
någonstans i denna tråd rekommonderade någon motul 5100, den blir det om det ska vara delsyntet.
men rekommenderas det helsyntet så blir det 7100 eller factoryline....

please help!!!!:)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jag har enbart använt Biltemas helsyntet i min XT. Har fungerat utmärkt i 3500 mil.
 

JoeMax

Guest
kör oxå biltemas funkar bra..

satt å mekade häromdagen och märkte att min kylarfläkt är oanvänd och inte inkopplad, hittar inte vart den ska sitta heller. känns som onödig vikt ifall de har valt att koppla bort den för EU marknad... kan någon kolla om sin fläkt är inkopplad?? har en XT660R 2005
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Det är klart att den ska vara inkopplad. Kör man lite svårare terräng behövs den verkligen.
På vänster sidan ramen mellan tanken och ramen borde kontakten vara fastspänd med nåt klipp. Borde vara en svart smal och avlång kontakt
 

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Garaget!
Hoj
Ktm 660 SMC
satte på mitt 14 drev fram! Vet inte riktigt vad jag ska tycka jo självklart mycket "piggare" i lägre växlar, går lätt upp på bakan i tvåan. Det första som jag märkte var att kedjan ligger mer an på kedje skyddet på svingen, låter som bara den.

Själv tror jag det är bättre med längre kedja och större bak! Men vad vet jag :confused:
 

JoeMax

Guest
Det är klart att den ska vara inkopplad. Kör man lite svårare terräng behövs den verkligen.
På vänster sidan ramen mellan tanken och ramen borde kontakten vara fastspänd med nåt klipp. Borde vara en svart smal och avlång kontakt

hittade den under tanken, måste varit verkstad som missat när jag lämnade på 2000mil service, men jag har inte märkt det förens nu :) så det funkar utan fläkt om man inte har tänkt sitta fast i ett träsk :)
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hej hej
Jag satt i vintras och läste genom denna underbara tråd. Jag läste någonstans att det var någon som hade X´ns fälgar på en R modell och dessa passade på direkt. Det man man fick göra var att bryta över R´ns bromsskiva fram och använda R´ns axel och distanser. Bak var det samma.
Stämmer detta, ni som vet?!
Jag har klurat själv och enligt Sams motor så är R´ns och X´ns nav samma artikelnummer.
Hoppas det är så för det hade varit gött och kunnat växla mellan de två uppsättningarna beroende vad man skall träcka på.
-Pierre
 

Peter1967

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
XT660R -05
Ny på detta forumet, hade väl egentligen bestämt mig för att köpa en Versys när ngn tipsade mig om XT660R.
Har skummat igenom delar av denna tråden (ngt aktivare än Versys tråden...:tummenupp) och tänkte utnyttja expertisen här.
Fördelar XT mot Versysen? (bättre på grus har jag själv förstått)
Hur sitter ni som är lite längre?, är själv 1,90cm.
Modellspecifika problem? årsmodeller att undvika mm?
Är för tillfället arbetslös så budgeten är ngt begränsad (max 40000kr) Tips på fynd? :banana
Alla synpunkter och tips är av intresse.

/Peter
 

JoeMax

Guest
det är olika bred på däcken, det är fram däcken man måste pilla med, På xtx har man två skivor samt bredare fälg tror inte det passar mellan xtr gafflar
 

JoeMax

Guest
Ny på detta forumet, hade väl egentligen bestämt mig för att köpa en Versys när ngn tipsade mig om XT660R.
Har skummat igenom delar av denna tråden (ngt aktivare än Versys tråden...:tummenupp) och tänkte utnyttja expertisen här.
Fördelar XT mot Versysen? (bättre på grus har jag själv förstått)
Hur sitter ni som är lite längre?, är själv 1,90cm.
Modellspecifika problem? årsmodeller att undvika mm?
Är för tillfället arbetslös så budgeten är ngt begränsad (max 40000kr) Tips på fynd? :banana
Alla synpunkter och tips är av intresse.

/Peter

ska du toura och köra landsväg skulle jag nog satsa på en versys, men dem kostar väl oxå en slant mer, vill du ha en jorden runt hoj isf en xt660r vill du ha en relativt pigg bus hoj/touringhoj/pendel hoj xt660x
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
det är olika bred på däcken, det är fram däcken man måste pilla med, På xtx har man två skivor samt bredare fälg tror inte det passar mellan xtr gafflar

xtx har bara en skiva fram men den är större och har en annan offset. navet är väl samma men spacing är en annan. dessutom är R hjulet centrerad i mitten medan X är centrerad med ngr mm från mitten
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top