Modifieringar XT660 X/R

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Håller på att kitta en vinterbushoj , Teneren.

Helst vill man få ned den 3cm me sänkkitt för att kunna ge sig ut på värstingrundor
men hur funkar det med stödvinkeln - måste man kapa där med?
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
På X och R behöver man ju bara byta hundbenen för att sänka/höja. Borde vara samma på Tenere kan jag tror. Sen få man även kolla hur kedjespännrullen sitter i förhållande till den nya höjden. På vissa sätt hamnar de lite dumt och slits fort.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jo det var ett sånt där 3cm hundbenskit jag tänkte smacka på vintertid för och få lite mer paddelmån me tassarna i djupsnödrivorna:)

Hur brukar hojens vinkel bli med stödet i original - jobbigt om den står helt vertikalt och sen kommer en sketen gråsparv och landar på styret så hela härligheten faller:näsblod
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
tror att det fortfarande funkar. vet att det har sänkts hojar för körskolor och de har då inte pratat om det i alla fall
 

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
tvåhjuling
Hejsan!
Ny här på denna modellsida.Jag var på Yamahacenter i Sundsvall och fastnade för XT 660.Det fanns 2 kvar av X modellen blå o svart.Frågade om det gick att byta över guldfälgarna från den blå till den svarta men fick nej.Finns det nya fälgar att köpa eller har någon här på forumet ett par beg. till salu?
Kan man ställa ett "byt fälgar"krav/ultimatum vid ev.köp?
Calle
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
>Kan man ställa ett "byt fälgar"krav/ultimatum vid ev.köp?
Skulle jag gjort. Alltid intressant och se hur gärna dom vill sälja ;)...
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kan man ställa ett "byt fälgar"krav/ultimatum vid ev.köp?
Calle
Att de inte vill byta över kan jag förstå då det påverkar mer än hojen som du själv köper.
Men kolla om de är villiga att lacka om de som sitter på för att du ska göra affär.

Det är köparens marknad just nu :yoparty
 
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Jag har nästan nya svarta till salu. Men det kanske var de i guld du ville har?
 

manneman

Guest
Hade jag varit du så hade jag bett att få ställa mig i kö. På bil kan du ju välja vad du vill så varför inte på MC?

DU KAN få grejorna som du vill men ÅF är ju bara intresserad av att sälja det han har hemma i butik...

STÅ PÅ DAJJ!!!!
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Nja yamaha erbjuder ju cyklarna bara på ett visst sätt. Alla extra är i så fall nåt utöver.
Skulle försäljaren själv byter hjulen på de två kan han inte säljer den blåa som original längre. Inte så många som vill har en blå med svarta hjul, vill säger att måste droppa priset på den ganska mkt och gå med mindre vinst eller eventuell tom förlust.. Och det bara för att en kund vill har en annan färg på sina hjul men troligtvis inte vill betala den där "förlusten"

Enda alternativ jag skulle ger vore just att kunden få köper sig en extra uppsättning fälgar eller hjul och man ev hjälpa till med att montera.

Det är inte heller nåt ovanligt, andra handlare är ganska likt på sånt. Fanns tex samma sak på buell.
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Är det någon som tänkt köra sin R i vinter?
Har ett par isdäck kvar sen jag sålde min.
21"fram och 17"bak. Runt 280-300dubb endurodubb i varje däck. Pirelli MT21.
Fruktansvärt kul att komma på sladd i 90 genom kurvorna på vintern!
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Är det någon som tänkt köra sin R i vinter?
Har ett par isdäck kvar sen jag sålde min.
21"fram och 17"bak. Runt 280-300dubb endurodubb i varje däck. Pirelli MT21.
Fruktansvärt kul att komma på sladd i 90 genom kurvorna på vintern!

Klart man kör vintertid oxå... Nu har jag en uppsättning endurodubbat men frågar ändå.... Pris??

//cage
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Hejsan!
Ny här på denna modellsida.Jag var på Yamahacenter i Sundsvall och fastnade för XT 660.Det fanns 2 kvar av X modellen blå o svart.Frågade om det gick att byta över guldfälgarna från den blå till den svarta men fick nej.Finns det nya fälgar att köpa eller har någon här på forumet ett par beg. till salu?
Kan man ställa ett "byt fälgar"krav/ultimatum vid ev.köp?
Calle

annars ber du dom bara skicka med nytt plast set och sadelskinn till den som hade rätta fälgarna =)
 

manneman

Guest
tror att det fortfarande funkar. vet att det har sänkts hojar för körskolor och de har då inte pratat om det i alla fall

Inga problem alls med stödet. Jag beställde hundben -30 på Ebay och monterade i helgen. Fördelen är att hojen inte är lika nervös i styrningen med eftersom castervinkeln ändras.
jag betalade 600 på nätet.
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Kanske man ska montera det ändå - är inte i superbehov av det direkt men djupsnö kan det ju vara tacksamt.

Haha - läste om att du ska ut racea i vinter på annat forum - sånt är kul:tummenupp.

Va mycket elgrejer du skall ha , på den hojen maxar ju generatornuttaget på 20 Amp - sen går du minus.

Skaffa voltmätare så du kan hålla koll och ransonera
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Lyckades vibrera bort både bleck och 3 bultar till infästningen av bakre framskärmen. Någon som har blecket till övers och vill sälja?
attachment.php

Kan glädjande nog berätta att både Yamaha Haninge, MC-Varuhuset, OTR samt kedo.com alla svarade blixtsnabbt på förfrågan om blecket :tummenupp. Nersidan är dock att alla vill ha ca 170 spänn för ett bleck :rolleyes:.

Blir nog fulmontering med vanliga brickor i alla fall...
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Är det någon som tänkt köra sin R i vinter?
Har ett par isdäck kvar sen jag sålde min.
21"fram och 17"bak. Runt 280-300dubb endurodubb i varje däck. Pirelli MT21.
Fruktansvärt kul att komma på sladd i 90 genom kurvorna på vintern!

Pris på dessa? :) Tror jag ska köra i vinter, men nya däck är för jäkla dyrt, och ljuddämpare går i 1:a hand :)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM

manneman

Guest
Kanske man ska montera det ändå - är inte i superbehov av det direkt men djupsnö kan det ju vara tacksamt.

Haha - läste om att du ska ut racea i vinter på annat forum - sånt är kul:tummenupp.

Va mycket elgrejer du skall ha , på den hojen maxar ju generatornuttaget på 20 Amp - sen går du minus.

Skaffa voltmätare så du kan hålla koll och ransonera

Nja mycket och mycket...
Elvisir, elhandtag och ett 12 v uttag för laddning av mobil och GPS. Värmen på stövlarna är inte på hela tiden och extraljusens lampor blir nu utbytta mot LED som drar motsvarande 7 watt men ger 6000K och 900 lumen.

Elkläder har jag ratat för länge sen, Jonkko & Co avråder starkt och de är gurus i sammanhanget!:)

Jag SKA lägga upp en tråd här med om Nordkapstrippen men jag tar mig aldrig tid till det...:rolleyes:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top