Min kollega kör som en j*vla dåre med mig som passagerare - vad fan ska jag göra?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Finns t-shirtar , man skulle kunna tro att denna inte funkar på brudar.

Varit ute och härjat med en snubbe med en sån här tröja och alla brudar snacka me han :tuttar

Dom titta på han så här :3freak , men dom verka nosa omkr:rofling lite
 

Bifogat

  • den-ar-ganska-liten-men-den-luktar.jpg
    den-ar-ganska-liten-men-den-luktar.jpg
    40.8 KB · Visningar: 44

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
okej nu vad som hände var att vi ska köra till Göteborgskontoret i morgon. Han typ utgår ifrån att det är samma procedur som vanligt och jag ba nej jag tänkte köra själv. Du är mer än välkommen att åka med, det är en Toyota Yaris (lånad, medan jag spanar bil). Inte så kul bil men det får ju jobbet gjort. Han undrar om vi inte kan åka ihop i hans bil "är du fortfarande osäker?" (med hänvisning till att jag ju bett om hänsyn redan) och jag säger "ja, eller snarare ledsnade jag lite efter den där turen i Porschen. Jag vet inte om du minns men du körde alltså 240, och då bestämde jag mig för att börja köra själv". Så står vi där och tjafsar lite om hur fort det gått, och jag insisterar. Han hårdpropsar på att det gått 200. SOM OM det är okej med 200 liksom. Jag säger att det är varken min plats eller mitt intresse att tjata på honom om hans körning. Det är hans bil och han kör den ju som han vill. Vad jag kan göra är att be om hänsyn och händer inte det (vilket det inte gjort) så återstår att köra själv. Han skrockar lite. Kommer tillbaka 5 minuter senare och undrar om jag fortfarande tänker köra själv. "jajjemensan, du är välkommen att åka med". Vill han inte.

Så imorgon kör vi varsin bil. Folk kommer fråga, men det är just inte så mycket att tjafsa om om det gått 240, inte en själ kommer ifrågasätta mitt agerande.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
"är du fortfarande osäker?"

Måste vara en världssensation.

En kuk som bara består av en enda neutron.

Visserligen väldigt hård, men ändå.

Du borde tipsa honom om Guinness rekordbok! :fakta

Och när han ändå har dem på trån kan han väl kolla om hans monumentala infantilitet kanske kan komma med någonstans?

Hade jag varit du och lite yngre än nu hade jag dragit handbromsen så fort han gått över laglig hastighet.
Lite svarta streck och brett & fett.

Självklart blir han asförbannad.
Varje gång vi åker iväg sneglar jag mot handbromsen och för lite då och då vänstern mot handtaget.
Självklart blir han sjukt irriterad.

Men jag skulle bara svara:
"är du osäker?"
:rolleyes:

Men allvarligt,
han ÄR allvarligt störd.
På rikt! :fakta

Helt rätt att aldrig ever åka med honom.
Oavsett om han 'skärper sig'.

Det krävs mycket för att han skall bli rumsren.

:hej

/e
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Säg till personen att hans körning tvingar dig att ta upp med chefen att du inte kan åka med han eftersom han riskerar ditt liv.

Prata med chefen och påpeka att du sagt åt han utan att han skärper sig. Detta kommer förutsatt att de inte handlar om "att ta sig till jobbet på morgonen smidigare än åka buss" göra att chefen måste bry sig.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Är arbetslösheten så illa i Sverige att man numera måste riskera livet för en bemanningstjänst??
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Varför flyttar inte folk då? Det är ju åtminstone 4 års helvete planerat, så det finns gott om tid att prova något annat...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Själv är jag inte med på hur ni åker varsin bil påverkar arbetsplatsen du är på när du är bemanningsanställd.
Det finns ingen skyldighet att samåka och de milen du kör i tjänsten (vilket det är mellan bemanningskontoret och kundens kontor) är ändå avdragsgilla.

Så kör själv och rapportera milen som alla andra.

Skulle kunden belastas med kostnaden och knorra över det så har de nog ganska stora ekonomiska problem om milersättning till personalen är ett sånt stort problem.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top