Min kollega kör som en j*vla dåre med mig som passagerare - vad fan ska jag göra?

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Får jag fråga vad det är för bil?
Mvh
Tackar som frågar. Normalt en BMW men denna gång en m*therfucking Porache för hqn skulle till Verkstan sen
Wöööööw, en Porsche! Jag borde vara tacksam att få åka med, ooooh inget får det att rinna till som en 50+årig gubbe som tror att hans 50-årskris-kärra impar på bruuuudar... :3freak:3freak

Chefen borde inse att de är billigare att betala dubbel milersättning eller få din kollega att köra lugnt än att betala sjukersättning för en eller två skadade anställda om din kollega skulle tappa kontrollen när han försöker att impa/jävlas med dig i trafiken

Ja. Jag förklarar bara för chefe carför inte blir fler gånger. Jag har bett hövligt, det blev bara värre. Jag är inte intresserad av att sitta och vara tjötpolis med mobilvideokamera i passagerarsätet. Eftersom det bara blev värre när jag hövligt bad om hänsyn oroar jag mig över att det VERKLIGEN tar hus i helvetet då, och då kan jag inte gå ur det är för sent. "åh FILMAR du mig din tjatkäring?!?! Well då ska vi väl se till att det blir TOP-NOTCH FOOTAGE!!"
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Det är bara att berätta för chefen. Tala om att du vill inte åka med personen då denne kör som ett svin.
Så frågar du om företagets policy i trafiken.

Skulle någon utav mina kollegor köra sig så på jobbet så skulle det vara skriftlig varning och sen blir han av med tjänsten.
Vi är alla på mitt jobb biltokiga och älskar fordon. Men i tjänsten kör vi vettigt.
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Jag vet precis också hur han.kommer ta det. Ba "brööööl vaddådå det är väl inget farligt?!?"

Varpå jag kommer säga såsom jag sa till ett ex som.var långvarigt otrogen mot mig och som sedan var uppriktigt örvånad att jag inte ville vara vänner efter att vi gjort slut:

"men vänta... vad FÖRVÄNTADE du dig att skulle hända?"
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Eeh 911 eftersom det stod carrera på tröskeln. Whatever the fuck, bilar är ju aptrist.

Antar att det är en modernare 911. Bottenskrapet bland dem är 996 C2 innan facelift. En sådan får man billigt idag. Spela lagom dum och fråga om det är en Porsche 924 han äger med ett straight face. Den tillhör bottenskrapet. Vissa skulle hellre promenera än att åka runt i en. Det visar hur lite du kan och hur lite du bryr dig om bilar. Vissa kvinnor tycker att alla bilar ser likadana ut. Kanske rätt tillfälle att dra fram det kortet.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är bara att berätta för chefen. Tala om att du vill inte åka med personen då denne kör som ett svin.
Så frågar du om företagets policy i trafiken.

Skulle någon utav mina kollegor köra sig så på jobbet så skulle det vara skriftlig varning och sen blir han av med tjänsten.
Vi är alla på mitt jobb biltokiga och älskar fordon. Men i tjänsten kör vi vettigt.

Om jag inte missuppfattat något hårt, så handlar det om hans privatbil som hon får skjuts med till jobbet.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Antar att det är en modernare 911. Bottenskrapet bland dem är 996 C2 innan facelift. En sådan får man billigt idag. Spela lagom dum och fråga om det är en Porsche 924 han äger med ett straight face. Den tillhör bottenskrapet. Vissa skulle hellre promenera än att åka runt i en. Det visar hur lite du kan och hur lite du bryr dig om bilar. Vissa kvinnor tycker att alla bilar ser likadana ut. Kanske rätt tillfälle att dra fram det kortet.

Eller så är det en 993RS med rätt lull och 3000 mil på mätarn varav 1500 är banmil. Det är fö inget fel på en fin 924 idag och jag tittar garanterat längre efter en fin 924 eller 951 än en dussin 996:a.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Eller så är det en 993RS med rätt lull och 3000 mil på mätarn varav 1500 är banmil. Det är fö inget fel på en fin 924 idag och jag tittar garanterat längre efter en fin 924 eller 951 än en dussin 996:a.

Detsamma, men du o jag är ju lite miljöskadade på den fronten :D
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Eller så är det en 993RS med rätt lull och 3000 mil på mätarn varav 1500 är banmil. Det är fö inget fel på en fin 924 idag och jag tittar garanterat längre efter en fin 924 eller 951 än en dussin 996:a.

Det var inte meningen att trampa någon på tårna i tråden...

Rätt svårt att hitta fina 924 idag med tanke på hur billiga de var under många år. Något enklare att hitta 944, 968 och 928 i gott skick med tanke på ålder och miltal. Ägarna verkar ha tagit bättre hand om dem genom åren. Ser jag en välhållen äldre bil kan jag också slänga en längre blick. Spelar ingen roll om det är en gammal småbil från tidigt 80-tal eller något exklusivare. I Porsche kretsar skulle jag tro att många än idag drar fram 924 kortet om de vill vara elak mot någon. På samma sätt som vissa antagligen tycker att Boxster är en tjejbil (extra elak tunga hårfrisörsbil) i likhet med samtidens Audi TT, Mercedes SLK och BMW Z3. Det är i den kontexten du får se mitt inlägg. Personligen bryr jag mig inte särskilt mycket om sådant. Jag vet dock att det är många män som är oerhört känsliga för den typen av stämplar. Deras förlust.
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Om jag inte missuppfattat något hårt, så handlar det om hans privatbil som hon får skjuts med till jobbet.

Nja. Vi åker till Göteborgskontoret ihop i hans bil. 30 mil. Om kolllega 1 och 2 ska från punkt A till punkt B och tillbaka till punkt A är det ju bara dumt med varsin bil.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nja. Vi åker till Göteborgskontoret ihop i hans bil. 30 mil. Om kolllega 1 och 2 ska från punkt A till punkt B och tillbaka till punkt A är det ju bara dumt med varsin bil.

Det är fortfarande hans privatbil till jobbet ni åker?

Köp egen bil och erbjud han åka med, tackar han nej är det väl lika mycket hans fel att det blir dubbel reseräkning?

:)
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Hmm
Det är fortfarande hans privatbil till jobbet ni åker?

Köp egen bil och erbjud han åka med, tackar han nej är det väl lika mycket hans fel att det blir dubbel reseräkning?

:)

Visst. Men jag har ju inte bil pga behöver ej. Känns ganska surt. Ta tåget men då kan jag inte ta honom med som "gratis" bonuspassagerare. det känns bara jävligt onödigt att jag ska behöva gå ut och köpa en bil jag inte egentligen behöver med alla jävla omkostnader med det, bara för att kunna lägga upp det alternativet och därigenom "freda" mig, tåget är inte en riktigt bra lösning eftersom jag då inte kan ta honom. Och det är ju rättså dumt och dyrt att två kolleger ska åka varsin bil 60 mil i veckan eller att ena kör och andra tar tåget. Alternativet till att åka ihop om JAG rattar funkar ju, men är en jävla omständighet för mig baraföratt liksom. Nu får jag låna pappas bil pga han var inte heller särskilt imponerad av 240 km/h och han insisterar.
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Skaffa en kollega med bil som går snabbare än 240...vad är det för fattigt socialfall du åker till jobbet med:confused:

Haha..nä skämt åsido - ta tåget eller bussen så kanske du hittar en mysig kille:tummenupp - som sitter sönderstressad när han inte hittar ett ladduttag:rofl
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top