MC-tema på Lidl, billigt!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
GixxerJensa skrev:
Klart man kan såga ett klass3 lås/kätting med bågfil, men det tar tid.. lång tid! Det som däremot är betydligt svårare är att klippa klass3 med bultsax.
Jepp, dessutom ingår inte vinkelslip i testerna för klass 3 lås. Det förutsätter ju att man släpar med sig en vinkelslip och dessutom låter en sådan ganska mycket.
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Esquire skrev:
Jepp, dessutom ingår inte vinkelslip i testerna för klass 3 lås. Det förutsätter ju att man släpar med sig en vinkelslip och dessutom låter en sådan ganska mycket.
Det enda rätta är skärbrännare, det kan du skära i princip vadsomhelst i metall snabbt och relativt ljudlöst ;)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag åker o campar uatnför ikväll :banana
 

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Skene
Hoj
VFR 750 -95
Hur fort tar grejerna slut? Någon Som vet? Hur de i stil med 2 ex eller tar de in så mkt de tror de får sålt eller hur funkar det? Har inga planer på att som ozeo, campa utanför men det vore nice att komma över en väska innan de tar slut. Någon som vet? Hur var det förra året?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
David Lundin skrev:
Hur fort tar grejerna slut? Någon Som vet? Hur de i stil med 2 ex eller tar de in så mkt de tror de får sålt eller hur funkar det? Har inga planer på att som ozeo, campa utanför men det vore nice att komma över en väska innan de tar slut. Någon som vet? Hur var det förra året?


Ska du ha ngt får du nog handla på torsdag. Fredag lär det mesta vara slut.
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Kan inte ni som köpte regnstället förra året skriva vilken storlek ni har på vanliga stället resp regnstället och hur passformen blev?

ex: 52 - Medium, faan så trångt ;)
 

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Triumph
Är det någon som köpt intercomet från Lidl tidigare, och i så fall finns det ingång för MP3?
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
MestHemlig skrev:
Är det någon som köpt intercomet från Lidl tidigare, och i så fall funkar det bra?

Det funkar sisådär...vindbruset går igenom och batteritiden är kort.
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
carpelux skrev:
Vet du om man kunde koppla in någon musik (MP3-spelare) i den?
Ja, det går. Du får med en sån sladd som du kopplar i din mp3-spelare(6,3mm koppling) och som sedan går till intercomen så att du och din passagerare kan lyssna.
 

Lilleman35

Nybörjare ännu
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Vtr 1000
någon som vet hur kvaliten är på kläderna ,,,finns det skydd ,tål regn ??osv,,
ser ju rätt ok ut,,,hoppAS bara inte dom e apfula i verkligheten
/Lilleman
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Gren skrev:
en albanunge som vill sno en hoj för att vara tuff inför sina kompisar.
hahaha :hihi brukar inte de tar cyklar..? att ta en motorcykel känns väl lite overkill.... :lol (har inget emot invandrare) tyckte bara det var kul
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Har lite beslutsångest om vad som ska inhandlas på rean..

Regnstället är jag säker på men vilken storlek?? har strlk 52 i mitt skinnställ.
mc överdraget känns givet!
sen är jag osäker på tankväskan då jag är osäker på hur den sitter på min plasttank..
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Cervantes skrev:
Har lite beslutsångest om vad som ska inhandlas på rean..

Regnstället är jag säker på men vilken storlek?? har strlk 52 i mitt skinnställ.
mc överdraget känns givet!
sen är jag osäker på tankväskan då jag är osäker på hur den sitter på min plasttank..
köp en platpåse istället då... så går det ihop...

jag vet inte heller vad jag ska ha för size på regn.. men får la dra ut dom ur förpackningen och kolla..!!
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
porec skrev:
hahaha :hihi brukar inte de tar cyklar..? att ta en motorcykel känns väl lite overkill.... :lol (har inget emot invandrare) tyckte bara det var kul

På det svarar jag bara Adnan_Gangster. Jävla patrask. :D

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81416
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85776

Chronic skrev:
Om du kunde slå upp lås med en sten när du var liten, så var du liten på tjugotalet.

För cykellås pratar vi inte om här. Och att ens ett Lidl lMC-lås skulle "hoppa i fel läge" av en sten låter som din farfars gamla skröna.

Jag tycker du ska prova först innan du skriver. Det finns hur många dåliga lås som helst och jag har öppnat de flesta sorter med enkla metoder. Vill du riskera försäkringen pga Lidl-lås så kör i vind.

Kan du för övrigt berätta vad det är för skillnad på cykellås och Lidls MC-lås? För mig är ett MC-lås ett lås i minst klass tre. Är det lägre så är det båt eller cykellås och båtar och cyklar stjäls det ju ingenting av i vårt land, eller?

Jag har sett flera billiga cykellås som ser ut som Lidls MC-kätting/lås, men jag antar att det alltid ska finnas folk som hävdar att allting på Lidl är lika bra som i andra affärer, trots att de köper fryst kött istället för färskt och i övrigt inte riktigt har den där känslan för matkvalité och sannolikt har gjort lumpen i armen där maten bara är energiintag och ingenting som ska smaka väl.

Lidl må ha en del saker som är okay, men tro fanken inte att allting är det. Lidl är för övrigt synonymt med WT och de osmakliga tyskarnas affär. Handlar man där kan man likväl hitta sina kläder i en UFF-container för att spara pengar.
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Gren skrev:
och sannolikt har gjort lumpen i armen där maten bara är energiintag och ingenting som ska smaka väl.
Öhh? Jag gissar att du menar Armén? Vad har skillnaden mellan maten som serveras ärans och hjältarnas soldater och fjolliga mat-fetton i flottan/flygvapnet att göra med Lidl och MC-prylar? Ett gigantiskt hopp från ämnet.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top