MC-tema på Lidl, billigt!

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Jag fattar inte varför man skulle köpa ett sådant lås? Skillnaden på ett oklassat lås + kätting och ett lås och en kätting i klass tre kan vara ingen, men mer sannolikt är att man kan slå sönder det billiga låset med tio hammarslag och kättingen kan man såga igenom med en bågfil. Prova det med ett klass tre lås.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Tankväska är ju givet, ska tom köpa två bara för att dom är så billiga. Bra och ha en i reserv, visar det sig att den inte går sönder säljer jag bara extraväskan.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Gren skrev:
Jag fattar inte varför man skulle köpa ett sådant lås? Skillnaden på ett oklassat lås + kätting och ett lås och en kätting i klass tre kan vara ingen, men mer sannolikt är att man kan slå sönder det billiga låset med tio hammarslag och kättingen kan man såga igenom med en bågfil. Prova det med ett klass tre lås.

det finns ju ju kap maskiner som går på batteri tar even klass 5 testade på ett upphittat lås :confused: abuss maximun nogot kosta ca 3000 eller nogot

skulle inte vills ha lids skiv lås :tungan
 
Last edited:

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Mikey skrev:
...å så har det diskuterats plasthjälm för 399 i 7 sidor... Måste ju vara någon sorts rekord?!

Jag ska iaf köpa tankväska och skivlås (till bakhjulet).
Hur fäster du tankväskan på bakhjulet? :rolleyes:

Nä seriöst, ska köpa balaklava, kätting med lås, regnställ och tankväska.
Köpte regnställ förra året, funkade bra trots att jag tog nån strl för litet. Köpte även tankväska då, funkar oxå skitbra, satt kvar på zx9:an i ca 280.
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Robin Hood skrev:
det finns ju ju kap maskiner som går på batteri tar even klass 5 trsta på ett upphittat lås :confused: abuss maximun nogot kåsta ca 3000 eller nogot

skulle inte vills ha lids skiv lås :tungan

Visst är det så att den som verkligen vill, den får med sig hojen. Baltligor och allt vad det snackas om gör som de vill. Men ett Lidl-lås hindrar inte Adnan_Gangster, vilket däremot ett klass trelås med största sannolikhet skulle göra, eller åtminstone kraftigt fördröja.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Gren skrev:
Visst är det så att den som verkligen vill, den får med sig hojen. Baltligor och allt vad det snackas om gör som de vill. Men ett Lidl-lås hindrar inte Adnan_Gangster, vilket däremot ett klass trelås med största sannolikhet skulle göra, eller åtminstone kraftigt fördröja.


Nu vet jag inte vilken metod som vanligen används om man ska av med en kätting, men jag kapade mitt feta klass 3 hänglås av välkänt märke på 1,5 sek med en elektrisk kapmaskin.

Så har tjyvarna kap så kvittar det vilket lås man använder. Men det kanske finns andra sätt?
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Chronic skrev:
Nu vet jag inte vilken metod som vanligen används om man ska av med en kätting, men jag kapade mitt feta klass 3 hänglås av välkänt märke på 1,5 sek med en elektrisk kapmaskin.

Så har tjyvarna kap så kvittar det vilket lås man använder. Men det kanske finns andra sätt?

När jag var liten så hade jag tillgång till tonvis med lås av olika slag och ett par hammarslag räckte för de flesta som inte var klassade lite högre. Om jag förstått det hela rätt så får sig mekanismen inuti sig en törn och hoppar i fel läge.

Vad jag menar är alltså att man förhindrar spontant tjuveri, men inte organiserad brottslighet. Spontana tjuvar, t ex en pundare som bara vill ha ett transportmedel eller en albanunge som vill sno en hoj för att vara tuff inför sina kompisar, har sällan en kap med sig.

Däremot kan en sten räcka för att knäcka ett kasst lås. Prova på i stort sett valfritt cykellås. I Holland, där cykelstölder är vanliga, använder många motsvarande klass tre-kätting och tillhörande lås och det av en anledning.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Gren skrev:
När jag var liten så hade jag tillgång till tonvis med lås av olika slag och ett par hammarslag räckte för de flesta som inte var klassade lite högre. Om jag förstått det hela rätt så får sig mekanismen inuti sig en törn och hoppar i fel läge.

Vad jag menar är alltså att man förhindrar spontant tjuveri, men inte organiserad brottslighet. Spontana tjuvar, t ex en pundare som bara vill ha ett transportmedel eller en albanunge som vill sno en hoj för att vara tuff inför sina kompisar, har sällan en kap med sig.

Däremot kan en sten räcka för att knäcka ett kasst lås. Prova på i stort sett valfritt cykellås. I Holland, där cykelstölder är vanliga, använder många motsvarande klass tre-kätting och tillhörande lås och det av en anledning.


Om du kunde slå upp lås med en sten när du var liten, så var du liten på tjugotalet.

För cykellås pratar vi inte om här. Och att ens ett Lidl lMC-lås skulle "hoppa i fel läge" av en sten låter som din farfars gamla skröna.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om man får vad man betalar för, vad får man när en OGK-hjälm kostar 6000kr i Sverige och samma hjälm kostar 100£ i U.K.?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Motorcykelhölje

praktiskt hölje för att skydda din mc mot smuts och väta
totallängd: 24476cm

159:-

Det är JÄVLIGT billigt!!!! Med tanke på hur mycket material man får :lol
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Zee skrev:
Om man får vad man betalar för, vad får man när en OGK-hjälm kostar 6000kr i Sverige och samma hjälm kostar 100£ i U.K.?
Lång näsa ?
eusa_liar.gif
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ursäkta om det redan har varit upp i tråden, men ska dessa MC-prylar finnas i alla Lidl-varuhus, eller finns dom i olika storlekar så att säga, typ som Ica med Kvantum, Maxi osv.?
 

Dr.Bike

Guest
Bra fråga PacMan! Jag var inne på ett Lidl i Bålsta i helgen, och de hade INTE mc-grejerna..kollade "bakåt" i de reklamblad som låg för bränning oxå, och inget där.
Lika tomt i senaste bladet om mc-grejer...

Kanske en lokal drive?
Eller en drive som turnerar i svedala?

Blev bara massa onyttigheter att tröstäta till groggen istället!
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
PacMan skrev:
Ursäkta om det redan har varit upp i tråden, men ska dessa MC-prylar finnas i alla Lidl-varuhus, eller finns dom i olika storlekar så att säga, typ som Ica med Kvantum, Maxi osv.?

Varorna kommer att finnas i alla Lidl butiker enligt deras hemsida....

Dr.Bike skrev:
Bra fråga PacMan! Jag var inne på ett Lidl i Bålsta i helgen, och de hade INTE mc-grejerna..kollade "bakåt" i de reklamblad som låg för bränning oxå, och inget där.
Lika tomt i senaste bladet om mc-grejer...

Kanske en lokal drive?
Eller en drive som turnerar i svedala?

Blev bara massa onyttigheter att tröstäta till groggen istället!

Aktiviteten börjar inte förrän på Torsdag denna vecka..
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Dr.Bike skrev:
Bra fråga PacMan! Jag var inne på ett Lidl i Bålsta i helgen, och de hade INTE mc-grejerna..kollade "bakåt" i de reklamblad som låg för bränning oxå, och inget där.
Lika tomt i senaste bladet om mc-grejer...

Kanske en lokal drive?
Eller en drive som turnerar i svedala?

Blev bara massa onyttigheter att tröstäta till groggen istället!
Börjar på torsdag...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
PacMan skrev:
Ursäkta om det redan har varit upp i tråden, men ska dessa MC-prylar finnas i alla Lidl-varuhus, eller finns dom i olika storlekar så att säga, typ som Ica med Kvantum, Maxi osv.?


Alla Lidl lika, SMACK! Enhetsbygge med Tyska arbetare, färdigt på 30 dgr. Förra året tog MC grejerna slut på ett par dagar. De fyller inte på.
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
R2 skrev:
ska stå inte där va? "inte faller in" .... ?

Arai tillverkas i Japan.


Blev lite fel :näsblod men ni fattar tanken. :tungan

En sak jag glömde nämna är att när det gäller tex "High end" produkter så pris sätter producenten varan efter i villket segment man vill marknadsföra sig. Ska det vara en budgetvariant som alla har råd med eller ska det vara en lyxvara eller nått mitt i mellan ( Image )

Priset ute på marknaden har som regel väldigt lite med tillverkningskostnader, hur bra produkten är osv. att göra ( när det gäller tex top of the line Arai och andra high end produkter )

Rent teoretiskt skulle Arai alltså kunna sälja sina dyraste hjälmar för säg 1/2 av det nuvarande priset och ändå tjäna bra på varje såld.
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
porec skrev:
kollade på min hjälm.. köpte en till att ha när jag kör gocart... men visst är det JÄTTE skillnad till den vanliga man har till hojen... hade en KBC Vr2 i sommras.. här är även en bild på märkningen i min lidl hjälm..
har inte läst hela tråden.. så sorry om detta kommer lite sent eller nått annat...
å frästen vad innebär denna märkningen?


E9 är mycket riktigt Spanien läs den gammla tråden så ser du vad jag tycker om det. Nu hukar jag mig bakom skrivbordet när Lidls "riddare" rider ut för att försvara dessa kanon hjälmar. :D

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47436
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Gren skrev:
Jag fattar inte varför man skulle köpa ett sådant lås? Skillnaden på ett oklassat lås + kätting och ett lås och en kätting i klass tre kan vara ingen, men mer sannolikt är att man kan slå sönder det billiga låset med tio hammarslag och kättingen kan man såga igenom med en bågfil. Prova det med ett klass tre lås.
Klart man kan såga ett klass3 lås/kätting med bågfil, men det tar tid.. lång tid! Det som däremot är betydligt svårare är att klippa klass3 med bultsax.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top