MC-tema på Lidl, billigt!

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
MalmöBiker skrev:
Ja, eller Lidl-dekaler!

lidlbike.jpg

ärligt vill du ha lidl dekaler? spelar innebandy med "ägaren" av Nässjö lidl. vill du kan jag fråga om han vill sponsra ut till dej. men måtte det vara ett skämt :S
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Är det nån som har regnstället och vet vilken storlek man ska ha?? har 52 i skinnstället är ju lite svårt att testa där..
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag åker ner nu..sovsäcken o kaffet kokat,,c ya imorn :banana
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Mr. Kongo skrev:
undrar fortfarande, nån som har en kvalificierad gissning?

En bra gissning är plasthjälmen för frigoliten i den gammla fiberhjälmen borde va lite torr om inte annat... men det känns lite som pest eller kolera
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
heke skrev:
Jösses, verkar uratat en del den här tråden.

Jaja, har ngn fråga till de som köpt ngt där.

1. Intercom:et, är det 2-vägs, funkar det bra så man hör o så? Ska köpa ett till sommar och undrar hur det funkar?!

2. Laddaren, har den underhållsladdning eller är det en "vanlig" laddare, funkar den fint? 70 spänn är ju bra annars! =)

Kanske får bli ett "motorcykelhölje" åxå om det är bra kvalle. Jaja, får se om det finns kvar ngt på lidl till mig ^^

Tacksam för svar...


har för mig det ska va en "smart" laddare..

aja..jag har en sån o e nöjd iaf :)
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
För er som undrar om storlek på regnställ så gjorde jag så att jag tog ut ett ur förpackningen och höll det framför mig. Den storlek som passade bäst på längden tog jag, och eftersom ställen är gjorda för att ha mc-kläder under passade det bra för mig på övriga kroppen (har normal kroppsbyggnad).

Alltså, kolla längden på stället. Är längden rätt så passar det i bredd också!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Gren skrev:
Anser du dig vara matintresserad?

Jajamen!



Gren skrev:
När jag var sjutton och mest åt pasta och nudlar till middag så hade Lidls mat varit ok för mig också, men sen insåg jag att jag har smaklökar och ville använda dem. Det må låta flummigt, men det är en helt annan dynamik i mat med färska och fina råvaror. Prova exempelvis att köpa dagsfärsk fisk och jämför med fryst fisk. Det är som skillnaden på hemlagad pizza och pizza från den lokala bagaren - nästan två helt olika maträtter.


Jaha, du gillar färsk fisk. Men den frysta fisken som finns på Maxi, är det ngn skillnad mot den som finns på Lidl? Eller är grönsakerna färskare på maxi än hos Lidl? Eller smakar inte Lidls prästost som maxis??

En sak att Lidl inte har lika stort utbud som många andra, men det är fan så mycket billigare och de varor de har är det absolut inget fel på.

Om du handlar 2-3 matkassar på Maxi så kommer det att kosta en 700-800 kr säger vi. Likadana varor på Lidl och du sparar minst ett par hundringar. Minst. :arsele
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Zee skrev:
Jajamen!
Om du handlar 2-3 matkassar på Maxi så kommer det att kosta en 700-800 kr säger vi. Likadana varor på Lidl och du sparar minst ett par hundringar. Minst. :arsele
Zee, jag är med dig. Det som många har emot Lidl tror jag är dels att det är färre varor att välja på och dels (och framför allt) någon slags etiskmoralisk känsla, "köp bara svenska varor-tänk på den svenska mjölkbonden" eller något liknande.
Fast det är ju lite inkonsekvent för i andra lägen handlar vi ju gladeligen barntillverkade "prisvärda" kläder från LångtBort, östasiatisktillverkad elektronik och japanska motorcyklar ("för de är ju bäst") etc etc... :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
carleson skrev:
Zee, jag är med dig. Det som många har emot Lidl tror jag är dels att det är färre varor att välja på och dels (och framför allt) någon slags etiskmoralisk känsla, "köp bara svenska varor-tänk på den svenska mjölkbonden" eller något liknande.
Fast det är ju lite inkonsekvent för i andra lägen handlar vi ju gladeligen barntillverkade "prisvärda" kläder från LångtBort, östasiatisktillverkad elektronik och japanska motorcyklar ("för de är ju bäst") etc etc... :)


Ja, man undrar om folk bojkottar tonfisk för att rädda delfinerna också? :rolleyes:

Jag handlar på Lidl , och kompletterar från andra snabbköp. Varför inte spara 500-600 kr i månaden??
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
Kom precis tillbaka från Lidl....

Där stog dom HD & Custom åkarna här i stan och provade hjälmar, samma B-square krukor som förra året, ser inte ut som dom i annonsen (den chromade crosshjälmen så cool ut men men...), många drog också i regnställen och beklagade sig över att tankväskan gått upp från 80.- förra året, själv köpte jag 2 st kapell det enda som jag behövde. Klämmde lite på ryggskyddet och det skulle jag inte rekommendera ens till en ovän....

DP says: Kanske olika prylar på andra Lidl men detta var i Enköping....
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
DP skrev:
Kom precis tillbaka från Lidl....

Där stog dom HD & Custom åkarna här i stan och provade hjälmar, samma B-square krukor som förra året, ser inte ut som dom i annonsen (den chromade crosshjälmen så cool ut men men...), många drog också i regnställen och beklagade sig över att tankväskan gått upp från 80.- förra året, själv köpte jag 2 st kapell det enda som jag behövde. Klämmde lite på ryggskyddet och det skulle jag inte rekommendera ens till en ovän....

DP says: Kanske olika prylar på andra Lidl men detta var i Enköping....

YES!! Har inte kunnat sova alls i natt.. Nu åker jag till mjölby, återkommer med inköpslistan. :fyllisar :fyllisar :banana
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Köpte tankväska, huva, skivbromslås (blir extra-lås), kedjelåset och regnstället... allt till det fasila priset av 670:-. Helt ok...

Reb0
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Vart en tankväska,regnställ.huva och en crosshjälm till grabben Pris 897:-
Helt ok tycker jag..
//Kenneth
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vart tankväska intercom och regnställ..

ETT TIPS!! till er som ska köpa regnställ jag köpte L först till mitt skinnställ strlk 52 och det va förlitet! har nära så jag han byta till ett XL som passa perfekt! värt att tänka på för er som ska handla :tummenupp
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Frugan vill ge mig en FZ 750 i 40-årspresent så jag tänkte hon kunde slå in den i det häringa Lidl-kapellet...hihi :hihi

Handlade också hjälm som ska funka som extrahjälm här hemma, handskar (som extra), skivbromslås, sockor och huva. Jag provade huvan och den kändes redigt gosig o ha en kulen kväll på hemväg... Sockorna var värda o prova tycker jag.


Men det fanns inte mycket av varorna. Integralhjälmar kanske 30 st...
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top