Lidl har MC tillbehör

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Gothmog skrev:
Vissa fynd kan man väl göra men inte fan sätter jag min fot på Lidl i onödan.

Här ett mail som jag skickade till dem för ett tag sedan...
Ironin gick inte fram dock antar jag...
.......
Hoppas att vi får se Er som fortsatt kund i våra butiker.
Mvh
Lidls Kundtjänst

Eller så bemödade de sig inte att förklara det uppenbara? Kassorna är designade för att du ska ställa ner varorna i kundvagnen i samma takt som kassörskan blippar grejerna. Sen ska du ta med dig kundvagnen till bänkarna längs kanten och där ställa dig och packa dina kassar. Ett förbannat vettigt system där till o med ett klanto som mig kan handla en överfull kundvagn med käk och komma undan från kassan utan att ställa till med trafikstockning. Enda problemet är när folk ger sig fan på att packa kassarna i kassan.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Chrille skrev:
Eller så bemödade de sig inte att förklara det uppenbara? Kassorna är designade för att du ska ställa ner varorna i kundvagnen i samma takt som kassörskan blippar grejerna. Sen ska du ta med dig kundvagnen till bänkarna längs kanten och där ställa dig och packa dina kassar. Ett förbannat vettigt system där till o med ett klanto som mig kan handla en överfull kundvagn med käk och komma undan från kassan utan att ställa till med trafikstockning. Enda problemet är när folk ger sig fan på att packa kassarna i kassan.

Grattis, du är den första jag någonsin hört säga att systemet är bra...

Jag sätter inte min fot där igen, först packa ner i vagnen, sen ur, sen i IGEN och då har man plockat ur alla "mjuka" varor först eftersom de ligger överst i vagnen för att inte bli krossade av mjölkpaketen (gissa vilka som hamnar underst och bli mosade om man ska hinna tömma den lilla ytan man har efter kassörskan?) :brinnerup
Och slutligen ska man bege sig till en ljugarbänk med sin förbannade vagn som nu ser ut som andra världskiget precis har utspelat sig i den och packa ur IGEN och ner i påsar!! :6surkart Men gillar man mosade bananer och platta limpor så visst...

Ska man bara handla "lite" så funkar det säkert, men av principskäl så bojkottar jag skiten. Alla som jobbar där är timanställda med pisslön så de är ju inte direkt trevliga heller, vilket inte jag heller hade varit med de villkoren.
Man får tom mer från A-kassa än lidl även om man jobbar "heltid". :3freak (Källa: Nåt reportage på P3, där ingen ansvarig fick intervjuas pga policy)


Oj vad långt inlägg, dags o plocka fram bettan. SOLEN SKINER!! :banana
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Det va många personer som köpte deras hjälmar idag.
Hoppas dem inte kör för fort när dem använder dessa... :död
De kanske skyddar bra, men jag är tveksam till det efter klämt lite på en av dessa hjälmar.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gustav1 skrev:
Men huvudet klarade sig dessvärre inget vidare.
Vad fan snackar snackar du omm? Jag är minst lika kanske inte smart eller så kanske. Har haft vissa svårigaheter tror jag skriva ochså så men. Förövrig så. Nu när du säger de de de så har jag haft nåt svårare att höra samband eller men jag tror. Eller. Jag tror nog att den kanske jag.
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Chrille skrev:
Eller så bemödade de sig inte att förklara det uppenbara? Kassorna är designade för att du ska ställa ner varorna i kundvagnen i samma takt som kassörskan blippar grejerna. Sen ska du ta med dig kundvagnen till bänkarna längs kanten och där ställa dig och packa dina kassar. Ett förbannat vettigt system där till o med ett klanto som mig kan handla en överfull kundvagn med käk och komma undan från kassan utan att ställa till med trafikstockning. Enda problemet är när folk ger sig fan på att packa kassarna i kassan.

Det är helt idiotiskt och det blir bara kaos i praktiken i alla fall. :fakta
Varför inte LITE större utrymme än till fem liter mjölk?
Varför inte ha kanter dessutom så varorna inte ramlar ner på golvet?
Jag frågade grabben som satt i kassan vad han tyckte och han fick nästan ett vredesutbrott men verkade glad över att få förståelse över
hur ofattbart pissigt det var.
JAG kanske hinner med, men inte tant Agda och farbror Mustafa som står före mig i alla fall (vilka utgör ca 90% av kunderna),
vilket medför att personalen (och jag) får vänta.
Men jag har sällan det problemet för jag får dåliga vibbar av butiken på alla sätt och skiter i att gå dit numera efter att jag varit där ett par gånger.
Jag förundras bara helt enkelt...
 

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
Var där för första gången idag. Helt sjukt. 3 m långt band och sedan ett runt bord på 1m i diameter. På sin höjd. Men jag tror att de är konstruerade för att ha någon som packar. Som de har i England, tyskland, grekland osv. Men sverige har vi så höga löner så det inte skulle vara lönsamt. Speciellt inte med de låga priserna.

Köpte allafall komradion. Eller försök till ett. Tog sista kl 13,30. I Skärholmen. Inte trodde jag att man åkte hoj om man bor i Skärholmen. Nu menar jag inte att vara fördomsfull, är invandrare själv. Men Skärholmen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Suomalainen skrev:
Alla som jobbar där är timanställda med pisslön så de är ju inte direkt trevliga heller, vilket inte jag heller hade varit med de villkoren.
Man får tom mer från A-kassa än lidl även om man jobbar "heltid". :3freak (Källa: Nåt reportage på P3, där ingen ansvarig fick intervjuas pga policy)

Så dom som jobbar på Konsum och Ica har inte pisslön då?
Ladda hem Handels avtal och kolla lite...
(förmodligen följer Lidl Handels avtal, annars skulle det nog bli ett jävla liv)
Klart som fan att man får mer i A-kassa om man har haft ett välbetalt jobb innan man blev arbetslös, A-kassa baseras på TIDIGARE inkomst.
Däremot skulle jag inte vilja leva på en A-kassa baserad på en tidigare timanställning på Lidl.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Låset för 39,90 är ju ändå ok att ha tillsammans med ett annat lås, lite jävligare blir det ju förhoppningsvis även om dte inte är mycket...

Det är alltid jobbigare att öppna två dörrar än en...
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
"mataffärer" har mycket kul... ICA har megastora plasma-tv:ar, kameror, dvdspelare m.m....
 

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
Miss_Orchidee skrev:
Låset för 39,90 är ju ändå ok att ha tillsammans med ett annat lås, lite jävligare blir det ju förhoppningsvis även om dte inte är mycket...

Det är alltid jobbigare att öppna två dörrar än en...
Köpte även kättinglåset. Det verkar ju helt OK.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Köpa ut?

Någon som bor i närheten av någonstan där de har en intercom kvar? Skulle bra gärna ha tag på en men i Nkpg var de helslut. Skicka ett PM om någon är beredd att "köpa ut". :)

Fick tag i en pump, gött att slippa fara till macken varje gång man skall fylla på lite extra luft längst nere i däcket, ett regnställ och tankväskan i alla fall. Trevligt värre, framförallt tankväskan kommer att göra god nytta!
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
jiGGa skrev:

Där jag kommer ifrån använder vi andra ord för att beskriva sådana där. "Jävla skitstövel", "sicket arsle", "opportunistsvin" och "myglande kräk".

Otroligt lågt att blåsa folk, framförallt folk som letar billiga hjälmar. De lär inte ha mycket pengar till att börja med. Det skjuts för lite. :fatta!

Usch. Nu blev jag beklämd över mänskligheten igen.
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
ft skrev:
Där jag kommer ifrån använder vi andra ord för att beskriva sådana där. "Jävla skitstövel", "sicket arsle", "opportunistsvin" och "myglande kräk".

Otroligt lågt att blåsa folk, framförallt folk som letar billiga hjälmar. De lär inte ha mycket pengar till att börja med. Det skjuts för lite. :fatta!

Usch. Nu blev jag beklämd över mänskligheten igen.


Haha jag tror du är en mycket fin människa... :fyllisar

Tänkte dra och handla lite mc grejs jag me snart... iaf ett gonattäcke och en kedja... heja Lidl.. :yoparty
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
rozen skrev:
Haha jag tror du är en mycket fin människa... :fyllisar

Alternativt lurad och otidsenlig? Jaja...

Synd att jag inte har något anonymt telenummer. Annars kunde man ringt och beställt tre hjälmar till en fiktiv adress... :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
HanneZ skrev:
Vad fan snackar snackar du omm? Jag är minst lika kanske inte smart eller så kanske. Har haft vissa svårigaheter tror jag skriva ochså så men. Förövrig så. Nu när du säger de de de så har jag haft nåt svårare att höra samband eller men jag tror. Eller. Jag tror nog att den kanske jag.

lysande!!!! :D :D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Lidl verkar inte finnas i Göteborg, finns det nån som bor i närheten av detta som kan köpa loss ett lås till mig? Vill ha både kättingen och skivbromslåset...

Skicka PM i såfall! Tack / Blomman
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top