Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
-2 kugg fram är ingen bra idé, då kommer kedjan att börja slita på svingens ovandel, max -1 fram och vad du vill bak. Bakdrevets storlek beror ju lite på om kedjan blir för kort vilket är bökigt att förlänga. En ny kedja kostar ju en del.
Annars håller jag med flera här uppe. Du har en 90-tals kulthoj och den har nackdelen att den är tung, även med 90-tals mått mätt. Att lätta den märkbart är att kasta pärlor i sjön. Ska du märka någon som helst skillnad så är det kolfiberhjul som gäller och då pratar vi 40-50 papp för bra kvalitet som håller för gatåka men kör inte på en kantsten eller ner i ett stort potthål, då kan de spricka.
Behåll hojen i nyskick precis som den är och vårda den ömt. Är den fin så kan den bli värd ganska mycket pengar om några år. Det såldes inte jättemånga eftersom alla köpte GSXR 750.
Ska du ha en lätt hoj från den tiden så är det Suzukin som gäller, finns fortfarande fina ex att få tag i för ringa pengar.
Just my 2 cents
Annars håller jag med flera här uppe. Du har en 90-tals kulthoj och den har nackdelen att den är tung, även med 90-tals mått mätt. Att lätta den märkbart är att kasta pärlor i sjön. Ska du märka någon som helst skillnad så är det kolfiberhjul som gäller och då pratar vi 40-50 papp för bra kvalitet som håller för gatåka men kör inte på en kantsten eller ner i ett stort potthål, då kan de spricka.
Behåll hojen i nyskick precis som den är och vårda den ömt. Är den fin så kan den bli värd ganska mycket pengar om några år. Det såldes inte jättemånga eftersom alla köpte GSXR 750.
Ska du ha en lätt hoj från den tiden så är det Suzukin som gäller, finns fortfarande fina ex att få tag i för ringa pengar.
Just my 2 cents