Kawasaki ZR7-tråden

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Ja det där med skruva har du ju bra koll på,
Är det nästa projekt efter Twinnen du hade som fredagsmys att skruva i?
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
En polare hittade ett gammalt crosstyre i sina gömmor som han undrade om jag ville ha, kom att tänka på kawan, någon som monterat crosstyre på sin zr7a?
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Ja det där med skruva har du ju bra koll på,
Är det nästa projekt efter Twinnen du hade som fredagsmys att skruva i?

Måste säga att ZR:ens knasare var en av dom tjorvigaste knasarna att plocka lös och isär, om man nu pratar lite äldre konstruktion. Dags att blåsa rent snart.
Det positiva är att, kan iallafall säga att lågfartsmunstyckena ser inte riktigt fräscha ut invändigt. Får hoppas att det bara är smuts och inga ärjningar. Två av dom har knappt ett hål att kika igenom ens :)

Får sen också luska fram luft/bränsle justeringen ur här på tråden länkade repboken(tack för den! :) ) vad den ska vara. Dom var 3 varv från botten och så mycket brukar väl inte dom flesta knasarna vara.


En polare hittade ett gammalt crosstyre i sina gömmor som han undrade om jag ville ha, kom att tänka på kawan, någon som monterat crosstyre på sin zr7a?
Har sett på blocket en del ZR med crosstyre(åtminstone fågelpinne), så visst funkar det. Dock så brukar ett crosstyre av modernader snitt vara sk fatbar tjocklek, 28mm. Standardstyret kräver är 22mm och ett fatbarstyre kräver då också byte av stryrfästen.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Munstyckena rengjordes enl "old school", dvs en bit av en elkabel. Nu går den som den ska :)

Funderar en annan sak. Har sett nån annanstans där nån med ZR7 nämner att det tjuter från tanken/tanklocket. Normalt så brukar ju nån avluftningsslang vara i kläm och jag har kollat och även lyft så att slangarna är fria....nån som känner igen tjutandet på sin ZR7 och ideer om det?
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
nån som känner igen tjutandet
Klassisk Tinnitus från att du blåste rent förgasarna med tryckluft :hihi

något tjutande har jag aldrig hört, om du öppnar tanklocket eller klämmer något mellan tätningen så den får luft slutar det då?

Såg att det var mycket delar i förgasarna på bilden du hade lagt upp på Facebook.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Klassisk Tinnitus från att du blåste rent förgasarna med tryckluft :hihi

något tjutande har jag aldrig hört, om du öppnar tanklocket eller klämmer något mellan tätningen så den får luft slutar det då?

Såg att det var mycket delar i förgasarna på bilden du hade lagt upp på Facebook.

Tack för input! Tinnistus har jag redan(är ju gift så..... :) )
Jorå, den slutar när man öppnar locket. Det klassiska brukar ju annars vara att en slang är klämd och dom har jag kollat att dom ligger som dom ska. Får klura vidare. Det stör inte gången eller nåt sånt, men lite störande...
 

-knoxx-

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Ort
Partille
Hoj
1998, kawasaki zx7r
Hej, har en fråga?? Ska besiktiga min zx7r och den har en yoshimura RS3 slip-on på. Klarar den sig igenom med den på?? Tack för svaren!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Hej, har en fråga?? Ska besiktiga min zx7r och den har en yoshimura RS3 slip-on på. Klarar den sig igenom med den på?? Tack för svaren!

RS3:an tycker jag har i jämförelse med andra system inte värst ljud. Har kört en hel del med CBR 600RR med RS3 utan decibelkiller. Som sagt, inte värst ljud men om den skulle ha gått genom besiktningen?....Nej!
Har du inte orginalssystemet kvar? Om inte, Yoshi har decibelkillers att sälja. Dom är väl inte direkt formpassade men funkar att trycka in.....om du nu inte vill mixtra ihop egna såna....

Tack för input! Tinnistus har jag redan(är ju gift så..... :) )
Jorå, den slutar när man öppnar locket. Det klassiska brukar ju annars vara att en slang är klämd och dom har jag kollat att dom ligger som dom ska. Får klura vidare. Det stör inte gången eller nåt sånt, men lite störande...

Pratade igår med en erfaren hojåkare, i den formen att han ägt minst tio Kawasaki. Han berättade att det har varit mer regel än undantag att tanklocken tjuter på Kawasaki. Han kikade på tanklocket och sa att det där tanklocket ser dessutom inte ut att han förändrats på decennier :)
 

sejkoo

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zr750 - 01
Hallå allihopa.
Jag köpte mig en ZR7a för 2 veckor sedan. Jag köpte den defekt då den endast går på tre cylindrar.
(2an funkar ej).
Har kollat stift, som för övrigt är nya. Gjort en komptest. Därmed lutar problemet mer åt förgasaren?!

Det sista jag gjorde igår innan jag avslutade var att ta loss förgasare..
Så nu till frågan, några tips på vad som kan vara fel, allt mellan himmel och jord man ska felsöka?

Tack på förhand!
/ Sejkoo
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
ger den gnista?
om du skiftar tändspole, tändkabel och tändstift med någon annan cylinder flyttar felet?
 

Reneé

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki zr7
Hej ny här på forumet o ny ägare till en Kawa zr7 -01 :)

Funderar lite på att sätta en windscreen på min hoj o har hittat en på Grevens motorcykel delar, nån som handlat från dom?

Trevlig tråd att läsa och många nyttiga tips :D
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
undrar du om man törs handla från dom så är svaret ja.
Firman registrerades 2003 och risken att den försvinner innan du fått din ruta känns obefintlig.
Jag har dock själv inte handlat där.
 

Reneé

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki zr7
undrar du om man törs handla från dom så är svaret ja.
Firman registrerades 2003 och risken att den försvinner innan du fått din ruta känns obefintlig.
Jag har dock själv inte handlat där.

Har beställt mitt glas nu så vi får väl se men dom verkar bra.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Glömde säga att jag kan ju givetvis sälja mitt wingrack då jag inte använder den hojen längre.
Packväskorna har jag på min andra hoj.
 

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
Hej!!!

Tänkte jag skulle se om det går att starta upp denna tråd igen!!!!!
Måste väl finnas någon som kör zr-7 ????? :hej
Själv köpte jag en -01 för några veckor sen då jag inte kunde hålla mej!!! saknaden blev helt enkel för stor efter mc :D:D
Provade på att rulla rundor med en camaro i sommras men saknaden efter hoj + att en ville köpa den för en bra peng så fick den gå vidare :tummenupp
Anners står kawan i garaget och väntar på lite delar från Asien :Bugar värt att vänta lite med tanke hur billigt det är där :D

/Petersson
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top