Kawasaki ZR7-tråden

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Hej alla handtagshållare...
Väcker lite denna Tråd då!

Köpte mig en ZR 7 S' en riktigt Trevlig Hoj! I nästan Nyskick. Och de gjorde ju saken inte sämre :))
Har inte kört hoj sedan jag gifte mig! Men nu är Frugan borta! Och ungarna utflugna. :hihi:hihi
Så nu är det pappas tur..... haha*

-Törs man sticka ut hakan? åh säga: "Riktiga män" åker Luftkylda....... :D:D:D *asg

Tyckte denna Hoj verkar billig i Ägandeförhållandena idag! Och en perfekt hoj för att Cruisa runt i...utan att vara snabbast i stan.

Hur upplever ni era hojar?
Fördelar/Nackdelar?
 

ventus

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Mariestad
Hoj
ingen just nu
Hej alla handtagshållare...
Väcker lite denna Tråd då!

Köpte mig en ZR 7 S' en riktigt Trevlig Hoj! I nästan Nyskick. Och de gjorde ju saken inte sämre :))
Har inte kört hoj sedan jag gifte mig! Men nu är Frugan borta! Och ungarna utflugna. :hihi:hihi
Så nu är det pappas tur..... haha*

-Törs man sticka ut hakan? åh säga: "Riktiga män" åker Luftkylda....... :D:D:D *asg

Tyckte denna Hoj verkar billig i Ägandeförhållandena idag! Och en perfekt hoj för att Cruisa runt i...utan att vara snabbast i stan.

Hur upplever ni era hojar?
Fördelar/Nackdelar?

Jag har haft en ZR7 och gillade den skarpt. Det enda jag saknade på den var 6e växel. Jag var tvungen att sälja min och några år senare så köpte jag en ER6a. Jag personligen tycker att ZR7 var en trevligare hoj på många punkter. Grattis till ett bra köp!
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Thanks.... ;)
Trots att det är en "för åldrad " Cykel.
Så är den lätt körd. Och startar utan krångel. Och den har en mjuk gång.
Inte så "stirrig " som en del kan vara.
Nu har jag inte så mycket erfarenhet av denna pensionärs racer.......
Men det återstår att se..... ;))
 

ahaepc

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2016
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Kawasaki ZR7S 2003
Hej alla handtagshållare...
Väcker lite denna Tråd då!

Köpte mig en ZR 7 S' en riktigt Trevlig Hoj! I nästan Nyskick. Och de gjorde ju saken inte sämre :))
Har inte kört hoj sedan jag gifte mig! Men nu är Frugan borta! Och ungarna utflugna. :hihi:hihi
Så nu är det pappas tur..... haha*

-Törs man sticka ut hakan? åh säga: "Riktiga män" åker Luftkylda....... :D:D:D *asg

Tyckte denna Hoj verkar billig i Ägandeförhållandena idag! Och en perfekt hoj för att Cruisa runt i...utan att vara snabbast i stan.

Hur upplever ni era hojar?
Fördelar/Nackdelar?
Fördelar: billig i drift, enkel att hantera
Nackdel: saknar en växel

Trivs annars väldigt bra med min.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
 

MoneyTalks

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2018
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki ZR-750F3
Hej,

Hoppas någon kan svara på detta.
Jag vill ta bort och plugga igen för rören som sitter framtill över motorn under tanken. Dess upgift är att ta luft från avgaserna och tillbaka till luftburken.

En verkstadsgubbe på en Auktoriserad Kawasaki verkstad med över 30 års erfarenhet av cyklar och Kawasaki sa" de här skiten ska du ta bort, här ska du plugga igen och här ska du inte ha kvar. koppla bort det där ocskå." lite olika saker, bland annat de jag frågat nu.

Medan En annan verkstad sa "Det är onödigt, låta bli är bättre".


Är det någon här som vet, har erfarenhet eller kan något om detta? Det kommer följdfrågor efteråt, börjar med denna fråga.

Bifogar en bild för att förtydliga vilka slangar det rör sig om.

ZR-7.jpg
 

gammelgixxern

Finns inte mer :>(
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Mina byxor Vimmerby
Hoj
M1800R
Inte min hoj, men ja ja precis rensa bort så de blir naket, om de är möjligt bara plocka bort, krävs väl annan lykta, var man sätter blinkers o backspeglar, typ :)
 

MoneyTalks

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2018
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki ZR-750F3
Jaha du tänker så pass mycket.
Jag tänker mig att jag skulle skruvat bort där fram, monterat eftermarknadsblinkers. Finns jätte små som är godkända, nu sen finns på diverse internetsidor. Bara googela eller ebay:)
 

Man-gun

Ny medlem
Gick med
5 May 2021
Hoj
Kawasaki zr 750 2000
Hallå gott folk!
Tänkte ge mig på ett försök att blåsa igång denna tråd igen! Jag har nämligen inhandlat mig en zr750 årgång 2000 och håller på med kortet!

Tänkte lägga upp lite bilder till helgen!
Hade!
 

Mundizum

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Borås
Hoj
Ducati Monster 900
Hallå gott folk!
Tänkte ge mig på ett försök att blåsa igång denna tråd igen! Jag har nämligen inhandlat mig en zr750 årgång 2000 och håller på med kortet!

Tänkte lägga upp lite bilder till helgen!
Hade!
Kul ?

har köpt en ZR-7 jag med och undrar lite över vad för ljuddämpare som låter gott och passar dessa hojar?
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Skulle byta luftfilter på tjejens hoj, såg att det fanns ett mindre filter till som var kass. Har googlat lite på det filtret men hittar inte nåt ställe jag kan köpa ett nytt. ZR7S, årsmodell 2002. Nån som vet?
 

Bifogat

  • IMG_27841.jpg
    IMG_27841.jpg
    381.2 KB · Visningar: 10
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top