Kawasaki KZ 440 "streettracker"

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Heidenau K60. mycket prisvärda och ska vara skitbra däck oxå. 1180 pix med frakt för båda.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Grymt bra pris var handlade du?

däckonline, leverans på en vecka, tror dom säljer däcken till reducerat pris vintertid. Det är ett endurodäck för gata så storlekarna är därefter. som tur var hade dom passande däck till mig.
90/90-18 fram och 120/90-18 bak.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Det tar sig sakta men säkert! lite småfix kvar innan lackering av ramen.
 

Bifogat

  • 20110208680.jpg
    20110208680.jpg
    237.8 KB · Visningar: 324
  • 20110208681.jpg
    20110208681.jpg
    238.2 KB · Visningar: 252

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Riktigt snyggt med nya däcken! :tummenupp

Hur mycket vågar man stå på med sådana däck på en kurvig (asfalterad) landsväg jämfört med vanliga gatpuckar?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Riktigt snyggt med nya däcken! :tummenupp

Hur mycket vågar man stå på med sådana däck på en kurvig (asfalterad) landsväg jämfört med vanliga gatpuckar?

Hade sådana däck på min hoj för ett par år sedan. Hojen går ormigare på asfalt (som med alla terrängdäck) speciellt vid bromsning.

Men fästet tillät iaf att jag slipade ned fotpinnarna på Rörken-banan.
(SMC gocartbankörning på asfalt)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Riktigt snyggt med nya däcken! :tummenupp

Hur mycket vågar man stå på med sådana däck på en kurvig (asfalterad) landsväg jämfört med vanliga gatpuckar?

Hade några Maxxis liknande, möjligen lite mer grovmönstrade, och det gick att stå på rätt bra.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
OK, låter som helt användbara däck även på asfalt. Klart snygga iaf + lysande om man även ska sprätta lite grus då & då :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Polarn har kört till Irland & Italien på sin stelopererade sportster med ,5 i ringtryck & det har gått finfint + att han svänger duktigt med dem men raktfram går det ju inte undan men det är ju mera pga. att det är en sportster då...
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
I går kväll rengjordes bromspumpen som donerats från min gamla fireblade, försökte även få handtaget att matcha kawasakins som jag tidigare borrat hål i, lite borr, fil och slip senare så blev dom rätt lika.

Jag fick även ett paket i går med lite traderafynd, 2 st svarvämnen, Titan grade 2.
Den ena ska jag svarva en framhjulsaxel av och den andra kommer nog till användning den med :tummenupp
 

Bifogat

  • 341-s 107.jpg
    341-s 107.jpg
    229.3 KB · Visningar: 201
  • 341-s 109.jpg
    341-s 109.jpg
    234 KB · Visningar: 175

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
I går kväll rengjordes bromspumpen som donerats från min gamla fireblade, försökte även få handtaget att matcha kawasakins som jag tidigare borrat hål i, lite borr, fil och slip senare så blev dom rätt lika....

Fint, ska se om jag får tummen ur prova att fixa någe liknande handtag. Snyggt iaf!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Då hög hårdrocksfaktor prioriteras värderas grussprättar egenskaper högre än stabilitet på landsvägen.

På grus funkar dom bra med, bakdäcket orkade även med 240 i brombänken. Du får lägga upp lite fina sladdbilder/filmer du med sen.

Inte jag som skrivit bildtexten :gnissla

attachment.php
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det tar sig sa pyromanen:Bugar :yoparty

Fan vad fint det blir, man blir bra sugen på att bygga själv:tummenupp Önskar man hade tillgång till lika roliga verktyg och maskiner bara:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
han svänger duktigt med dem men raktfram går det ju inte undan men det är ju mera pga. att det är en sportster då...

Synd att förstöra en sportster med stelhäck tycker jag. Men tyvärr vanligt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ska fixa en bild sen så kommer du att ändra uppfattning
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ska fixa en bild sen så kommer du att ändra uppfattning

Sportster var ju HD:s vapen mot de importerade sportiga brittiska hojarna. När sportster introducerades på 50-talet, med sin blockmotor, fyrkamsmotor, svingarmsram, så körde den ifrån engelsmännen på strippen och i kurvorna. Sedan dessa har det ju dock gått utför, undantaget gatmodellerna XR1000 (1983) 1200S samt dagens XR1200, så har ju sportstern blivit en instegsmodell i customträsket.

Att då sätta sportstermotorn i en obsolet stelhäckrams för att man gillar utseendet på stelhäckramar tycker jag är att sätta form före funktion. Det ska vara andra motorer i sånt.

Lika bedrövligt som när folk slaktar fina rörramsbueller för att stjäla sporstermotorn och bygga primitiva stelhäckar med vulgodäck tycker jag.

Jag tycker att man ska gå åt andra hållet när man moddar sportster, dvs tillbaks till arvet.

Men men. TS hoj ser ju ut att få den rätta stilen tycker jag!
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Lika bedrövligt som när folk slaktar fina rörramsbueller för att stjäla sporstermotorn och bygga primitiva stelhäckar med vulgodäck tycker jag.

!

Jag tror det är i princip slut med det, det är nog de nyare med aluramen som ryker i första hand, de är billigare, fulare och har fina bromsar att schno:)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top