Kawasaki KZ 440 "streettracker"

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Premiärtur avklarad, det blev en kortare tur för att känna på bestyckningen. Jag ska testa att kliva upp en storlek på huvudmunstycket och lyfta nålen ett hack så kanske jag inte behöver köra med choke hela tiden :D
 

gustavz

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Mölndal
Hoj
'68 Bonneville, '79 Z400 Scramblerbygge
Jag känner igen fenomenet med barn och tidsbrist :D
Enkelinsuget byggde jag själv efter att ha köpt förgasaren från Braigasen med bestyckningsgaranti, ca 2000:- blev det.
Visst hade jag kunnat spara en slant på att köpa begagnat men nu har jag bra support och fria byten av munstycken tills jag blir nöjd.
Jag har inte hunnit provköra än eftersom jag inte är klar med frambroms och avgassystemet men det är bara dagar bort.


Måste vara grymt gott att ha gjort första provturen nu!

Bestyckningsgaranti låter vettigt, speciellt när man inte är så erfaren på området själv. Att hojen går rent är ju hyfsat viktigt. Det får bli en kontakt med BIG för mig också.
Apropå insuget. Det ser riktigt trevligt ut. Är det helt omöjligt att få dig att göra ett till och sälja? :Bugar
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Måste vara grymt gott att ha gjort första provturen nu!

Bestyckningsgaranti låter vettigt, speciellt när man inte är så erfaren på området själv. Att hojen går rent är ju hyfsat viktigt. Det får bli en kontakt med BIG för mig också.
Apropå insuget. Det ser riktigt trevligt ut. Är det helt omöjligt att få dig att göra ett till och sälja? :Bugar
Jag kan göra ett insug till dig om du inte behöver det superfort, har häcken full för närvarande.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Testkört lite till i dag efter att ha laborerat med byten av huvudmunstycken är jag tillbaka till det som satt monterat vid leverans. däremot har jag lyft nålen ett hack och bytt pilotjet från 30 till 25. nu går den hyfsat bra på belastning och enda riktiga problemet är att den vill dö när man slår av gasen vid frikoppling.
Maskinen känns riktigt pigg och har helt ändrat karaktär gämfört med tidigare CV fuggar.

P1014183.jpgP1014185.jpgP1014186.jpgP1014187.jpgP1014188.jpg
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Redigt snygg sadel du!

Jag är sjukt nöjd, jag gjorde en sadelbotten i aluminium och limmade 3 lager liggunderlag på den (tot 30mm) skar och slipade till formen på sadeln och berättade sen hur jag ville att den skulle se ut. Resultatet överträffade förväntningarna!
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Under sommaren har jag hunnit besikta med 3 st 2:eek:r, felaktig registreringsskylt, felaktig placering av bakre positionsljus och ljudnivå.
Nu är samtliga punkterna åtgärdade och ombesiktning blir det närmaste veckan.
Jag har även bråkat en del med bestyckningen, det är fortfarande lågfarten som krånglar. jag har testat storlekarna 25-45 och ligger numera på 40, monterar jag mindre rusar varvtalet vid gasavslag.

P1014280.jpgP1014276.jpgP1014278.jpg
 

Kolgrimr

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
1983. Yamaha TR1
Testkört lite till i dag efter att ha laborerat med byten av huvudmunstycken är jag tillbaka till det som satt monterat vid leverans. däremot har jag lyft nålen ett hack och bytt pilotjet från 30 till 25. nu går den hyfsat bra på belastning och enda riktiga problemet är att den vill dö när man slår av gasen vid frikoppling.
Maskinen känns riktigt pigg och har helt ändrat karaktär gämfört med tidigare CV fuggar.

View attachment 406566View attachment 406567View attachment 406568View attachment 406569View attachment 406570

Grymt, du är en mästare =)
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Hojen är nu till salu till förmån för nytt projekt.
Nybesiktad UA i höst i detta skick, lite lämpliga vinterjobb kvar innan den är 100% färdig.
Intresserade kan höra av sig på 070-6618218 eller PM.
Pris: 20000 skr, skambud undanbedes.
/// Magnus Westermark
P1014358.jpgP1014357.jpgP1014355.jpgP1014360.jpgP1014356.jpg
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Nu har jag sänkt priset på hojen till 16000 skr, kom och köp så jag får loss stålar till mitt nya projekt.

/// Magnus
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Nu har jag sänkt priset på hojen till 16000 skr, kom och köp så jag får loss stålar till mitt nya projekt.

/// Magnus

Hade jag inte precis påbörjat ett liknde projekt fast på en xs 400, hade jag varit intresserad.
Grymt coolt bygge. Synd att du bor i de norra delarna av landet.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top