Kawasaki KZ 440 "streettracker"

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Snyggt som fan gillar att det är så kompakta:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Norrlänningarna imponerar igen!:tummenupp

Måste säga att jag är riktigt imponerad av stuket och finishen du fått till på hojen. STP klibban passar in riktigt bra.:)
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Man får tacka allra ödmjukast :Bugar förhoppningsvis får jag tid att bygga färdigt i vinter, har haft lite väl mycket att göra senaste 2 åren.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Man får tacka allra ödmjukast :Bugar förhoppningsvis får jag tid att bygga färdigt i vinter, har haft lite väl mycket att göra senaste 2 åren.

Tror inte du behöver ursäkta dig, min hoj har inte varit igång på 4 år...:gnissla
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Alltid en fröjd att se en gammal hedlig Kawa få sig en seriös modifiering !
Du har verkligen blick för att hitta det rätta stuket. Mycket snyggt..
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
På grund av ändrade prioriteringar och tidsbrist kommer hojen säljas.
De flesta delarna som behövs för att färdigställa hojen ingår, även orginaldelarna medföljer.
Intresserade kan ringa mig på 070-6618218 eller skicka PM.
Priset är 12000.

//// Magnus
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Det blev ingen försäljning av hojen, kunde inte göra mig av med den helt enkelt så den har fått stå i garaget som prydnad fram till nu.
Började smått för några veckor sedan att beta av lite småfix och nu börjar det närma sig uppstart.
Skrotade ut CV gasarna och köpte mig en ny Mikuni TM34 med bestyckningsgaranti från Braigasen.
Håller just nu på att återmontera elsystemet och diverse smågrejer men saknar en passande gasvajer så om någon har tips på var jag hittar en lämplig, meddela gärna.
Denska vara vinklad i båda ändarna, M10 x 1.25 i gashandtag och M6 i trottellocket. ytterhölje ca 100 cm.

Lite bilder på insug och förgasare.
P1014145.jpgP1014137.jpgP1014140.jpgP1014142.jpg
 

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Älvsjö
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Kul att du bestämde dig för att slutföra bygget. Du lär inte ångra dig när du tar första turen.
Om du ej hittar någon vajer i närheten så är det bara att beställa från http://www.venhill.co.uk/Home
Lycka till med bygget (ser ut att bli grymt)
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Jag har legat i rätt hårt på sistonde så i dag blev det äntligen uppstart efter 4 års dvala, ganska så jävla skönt. Satan vilken gasrespons det blev med ny förgasare, fantastiskt stor skillnad.
ska bara fylla vätska i frambromsen sen och fixa några smågrejer så blir det provkörning :D
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Några dagsfärska foton, sadeln är en prototyp som ska bearbetas lite till innan det är dags för sadelmakaren.
Lysen ska fixas och ljuddämparna monteras sen är den rätt färdig för i år, lackering av ramen får vänta tills i vinter.
P1014159.jpgP1014157.jpgP1014158.jpgP1014160.jpg
 

ingetnamn

Medlem
Gick med
16 Mar 2013
Hoj
na
Du är ju inget annat än fantastiskt duktig! Riktigt skoj bygge- synd bara att det går några dagar mellan uppdateringarna. Men vem bryr sig, slutresultatet kommer ju bli grymt!

Keep up the good work!:Bugar
 

gustavz

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Mölndal
Hoj
'68 Bonneville, '79 Z400 Scramblerbygge
Kul att du kör vidare med bygget! Min Z400 har själv lagrats i förrådet på grund av tillökning i familjen :) Har du gjort enkelförgasarinsuget själv eller köpt någonstans ifrån? Jag är själv sugen på att byta ut mina CVar som "fungerar" men behöver bestyckas om. Får man fråga vad du fick punga ut för den nya? Det känns som en vettig förbättring.
har du hunnit provköra ännu?
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Kul att du kör vidare med bygget! Min Z400 har själv lagrats i förrådet på grund av tillökning i familjen :) Har du gjort enkelförgasarinsuget själv eller köpt någonstans ifrån? Jag är själv sugen på att byta ut mina CVar som "fungerar" men behöver bestyckas om. Får man fråga vad du fick punga ut för den nya? Det känns som en vettig förbättring.
har du hunnit provköra ännu?

Jag känner igen fenomenet med barn och tidsbrist :D
Enkelinsuget byggde jag själv efter att ha köpt förgasaren från Braigasen med bestyckningsgaranti, ca 2000:- blev det.
Visst hade jag kunnat spara en slant på att köpa begagnat men nu har jag bra support och fria byten av munstycken tills jag blir nöjd.
Jag har inte hunnit provköra än eftersom jag inte är klar med frambroms och avgassystemet men det är bara dagar bort.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Frambroms luftad och klar!
Sadeln färdig för att lämna in till sadelmakaren i morgon.

Fram och baklyse väntas från Tyskland under veckan och fästen till ljuddämparna ska fixas sen börjar det vara färdigt för säsongen. Ska även blästra ljuddämparna och lacka dom svarta vid tillfälle.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Lite mer fixat i dag, nya ljudämparfästen svetsade både på dämpare och i ramen.
Framlyset kom från Tyskland i dag, tveksam kvalite men det får duga. Fräste ett litet aluminiumfäste till det när jag ändå hade ångan uppe.

P1014175.jpgP1014176.jpgP1014179.jpg
 

Bifogat

  • P1014177.jpg
    P1014177.jpg
    251.2 KB · Visningar: 205
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Cool hoj!
Innan ramlack och sadelklädsel och andra utgifter, har du kollat att bakhjulet kan fjädra ihop fullt? Det ser på bilderna ut som att dämparna har mer tillgänglig kolvstångsrörelse än det finns frigång mellan din moddade bakram till bakhjulet.
Men lätt att förvillas av bilder, vinklar och perspektiv kan ju förvränga. Ville bara kolla, många missar detta.
 
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Cool hoj!
Innan ramlack och sadelklädsel och andra utgifter, har du kollat att bakhjulet kan fjädra ihop fullt? Det ser på bilderna ut som att dämparna har mer tillgänglig kolvstångsrörelse än det finns frigång mellan din moddade bakram till bakhjulet.
Men lätt att förvillas av bilder, vinklar och perspektiv kan ju förvränga. Ville bara kolla, många missar detta.

Tack Jörgen, tillräcklig fjädringsväg finnes :tummenupp dessutom hojen är så lätt numera att bakfjädringen knappt rör sig :D
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top